- tis sep 27, 2011 15:43
Frågar här med. Har ni bra tips på garnaffärer i Sundsvall? Gärna nära centralstationen.
Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...
Moderatorer: Asia, krakri, God_cares
Juliusdotter skrev:Tack Solängel, min stick lust har legat nere ett par veckor, men idag kom ett härligt paket med posten som fick det att rycka i fingrarna igen.
Juliusdotter skrev:Tack Solängel, min stick lust har legat nere ett par veckor, men idag kom ett härligt paket med posten som fick det att rycka i fingrarna igen.
MuuM skrev:Mäh. Var gör jag fel?ja, men nu kommer det ju att sitta kvar maskor när du plockar upp nya åt höger på bilden!
När Kvarnvik och ni andra gör så sitter det ju maskor kvar på stickan.Jag har alltså börjat längst till höger, sedan ruta två överst till höger, ruta tre nedanför, ruta fyra längst till vänster underst och ruta fem ovanför.
Hjälp?
MuuM skrev:Mäh. Var gör jag fel?Det ser ut som om du har knäppt ihop västen med gylfen
När Kvarnvik och ni andra gör så sitter det ju maskor kvar på stickan.Jag har alltså börjat längst till höger, sedan ruta två överst till höger, ruta tre nedanför, ruta fyra längst till vänster underst och ruta fem ovanför.
Hjälp?
Fryle skrev: Det ser ut som om du har knäppt ihop västen med gylfen![]()
Fattas det inte en ruta mellan tvåan och trean?
Fryle skrev:MuuM skrev:Mäh. Var gör jag fel?Det ser ut som om du har knäppt ihop västen med gylfen
Hjälp?![]()
Fattas det inte en ruta mellan tvåan och trean?
MuuM skrev:ja, vid kanterna ska man ju inte sticka så man bara har åtta kvar, då ska man ju utöka. Alså inte sticka ihop.Fryle skrev: Det ser ut som om du har knäppt ihop västen med gylfen![]()
Fattas det inte en ruta mellan tvåan och trean?Är det så?
Jag har gjort en ruta, sedan lagt upp åtta nya. Stickat dem så att jag bara har åtta kvar. Plockat upp i kanten på ruta ett. Stickat dem så jag bara har åtta kvar. Plockat upp i kanten på ruta två. Stickat dem. Det känns som att jag missar nåt.
ellla skrev:Alltså.MuuM skrev:ja, vid kanterna ska man ju inte sticka så man bara har åtta kvar, då ska man ju utöka. Alså inte sticka ihop.Fryle skrev: Det ser ut som om du har knäppt ihop västen med gylfen![]()
Jag har gjort en ruta, sedan lagt upp åtta nya. Stickat dem så att jag bara har åtta kvar. Plockat upp i kanten på ruta ett. Stickat dem så jag bara har åtta kvar. Plockat upp i kanten på ruta två. Stickat dem. Det känns som att jag missar nåt.
MuuM skrev:Åh, jag är lite för trött tror jag, men i kanterna ska du ju inte sticka ihop utan där ökar du och stickar dina varv utan minskningar.ellla skrev:Alltså.MuuM skrev:ja, vid kanterna ska man ju inte sticka så man bara har åtta kvar, då ska man ju utöka. Alså inte sticka ihop.Fryle skrev: Det ser ut som om du har knäppt ihop västen med gylfen![]()
En ruta. Lägg upp åtta nya. Sticka dem så det blir åtta kvar. Plocka upp i kanten på ruta ett ... Eller gör jag redan fel? Mäh!
Om någon lyckas förklara så jag kan sticka på bussen imorgon blir jag glad!
ellla skrev: Åh, jag är lite för trött tror jag, men i kanterna ska du ju inte sticka ihop utan där ökar du och stickar dina varv utan minskningar.Kan du rita åt mig?
En ruta, lägg upp åtta och sticka dem. Ruta två, lägg upp åtta nya i kanten på ruta ett och sticka ihop med ruta ett. Ruta tre plocka upp i kanten på ruta ett men stick INTE ihop med ruta två. Ruta fyra som ruta två... Och så vidare.
Jag ritar hur jag ska göra, så har jag lättare att förstå.
Lycka till!
Kaffemoster skrev:Det här får mig att minnas min första trekantiga entrelacsjal. Första raden hade en ruta, andra raden hade två. Men sen började jag känna mig kaxig och tittade inte på anteckningarna, tredje raden tror jag hade sex eller sju rutor innan jag började fundera på varför jag aldrig kom till hörn-rutan:D:D
Elden Ring offers a vast and versatile range of bu[…]
Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?