Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
Bubbi: Det finns ju hur många lämpliga sjalar som helst att välja på :D Beroende på hur klänningen ska se ut så skulle ju en whisp som länkades på någon tidigare sida kunna funka.
Användarens profilbild
Av tweed
Nu ska jag börja sticka flätor :vågen: Jag gjorde faktiskt mudden lite kortare än den föreskrivna decimetern, dels för att det är så tråkigt att sticka och dels för att jag inte tycker att det är så snyggt med jättemuddar :D
Måste bara fota och lägga upp den nu färdiga midsommarklänningen som jag har sytt i eftermiddag 8)
Användarens profilbild
Av tweed
Men :gaah: det stämmer ju inte! Jag har 44 maskor, enl strl 40, den tredje i beskrivningen. När jag ska sticka första varvet så stämmer inte maskantalet, om det nu inte är jag som inte kan räkna :roll:
Row 1 (RS) K14 (14, 14, 18, 18, 24, 32, 36), pm, work Row 1
of Chart A over 10 sts, pm, k2 (6, 10, 10, 14, 10, 10, 14), pm,
work Row 1 of Chart A over 10 sts, k0 (0, 0, 0, 0, 1, 1, 1).
Jag får det till att det blir 46m :hmm:

Edit: Men när jag läser nästa varv, verkar det vara rätt antal maskor :hmm:
Row 2 (WS) P0 (0, 0, 0, 0, 1, 1, 1), work Row 2 of Chart A, p2
(6, 10, 10, 14, 10, 10, 14), work Row 2 of Chart A, p14 (14,
14, 18, 18, 24, 32, 36).
Ska jag strunta i de där "pm" som är med i första varvet, det verkar vara de som spökar?
Användarens profilbild
Av MuuM
kvarnvik skrev:Men :gaah: det stämmer ju inte! Jag har 44 maskor, enl strl 40, den tredje i beskrivningen. När jag ska sticka första varvet så stämmer inte maskantalet, om det nu inte är jag som inte kan räkna :roll:

14, 18, 18, 24, 32, 36).
Ska jag strunta i de där "pm" som är med i första varvet, det verkar vara de som spökar?
Place marker - du lägger dit en stickmarkör. Det är ju inga maskor.

Jag har inte läst igenom allt och tittat på diagrammen, jag bara upprepar mig. Repar upp mig. ;-) Vilket är vad jag gör just nu. :-?
Användarens profilbild
Av tweed
MuuM skrev:
kvarnvik skrev:Men :gaah: det stämmer ju inte! Jag har 44 maskor, enl strl 40, den tredje i beskrivningen. När jag ska sticka första varvet så stämmer inte maskantalet, om det nu inte är jag som inte kan räkna :roll:

14, 18, 18, 24, 32, 36).
Place marker - du lägger dit en stickmarkör. Det är ju inga maskor.

Jag har inte läst igenom allt och tittat på diagrammen, jag bara upprepar mig. Repar upp mig. ;-) Vilket är vad jag gör just nu. :-?
:duh: När ska jag lära mig att läsa det där rätt? Det var ju samma sak på förra mönstret jag stickade :lol:

Repar du upp Echo flowern?
Användarens profilbild
Av MuuM
kvarnvik skrev:
MuuM skrev:Place marker - du lägger dit en stickmarkör. Det är ju inga maskor.

:duh: När ska jag lära mig att läsa det där rätt? Det var ju samma sak på förra mönstret jag stickade :lol:

:-)

Bara ett varv, det som jag stickat just. *mutter* Men nya tag nu! Jag är dålig på de där 2 into 9 och 3 into 9 och sen purla dem på tillbakavägen. Det blir lätt fel. Nåja.
Användarens profilbild
Av tweed
MuuM skrev:
kvarnvik skrev:

Bara ett varv, det som jag stickat just. *mutter* Men nya tag nu! Jag är dålig på de där 2 into 9 och 3 into 9 och sen purla dem på tillbakavägen. Det blir lätt fel. Nåja.
Ojoj, jag ska nog vänta ett tag innan jag ger mig på den där :roll:
Användarens profilbild
Av MuuM
kvarnvik skrev:
MuuM skrev:
kvarnvik skrev:

Ojoj, jag ska nog vänta ett tag innan jag ger mig på den där :roll:
Alltså, det är inte svårt. Bara pilligt.
Av Umma
Nu har jag börjat om 4 gånger på Wisp :roll: . Det uppdragna garnet ser ut som diskborst så jag fick klippa :klippasiglite: :oops: . Mönstret är så enkelt men att få stickningen att bli jämn och snygg. DET är svårt.
Av Ponyo
MuuM skrev:
kvarnvik skrev:

Jag hade också svårt för dem. Tills jag kom på att jag gjorde yo åt fel håll. När jag gjorde dem tvärtom så blev aviga varvet skitenkelt.
Av Ponyo
kvarnvik skrev:Bubbi: Det finns ju hur många lämpliga sjalar som helst att välja på :D Beroende på hur klänningen ska se ut så skulle ju en whisp som länkades på någon tidigare sida kunna funka.
Jag ska nog inte ha sjal. Det blir för kallt. Jag hade tänkt mig något varmare.
Bubbi skrev:
kvarnvik skrev:Bubbi: Det finns ju hur många lämpliga sjalar som helst att välja på :D Beroende på hur klänningen ska se ut så skulle ju en whisp som länkades på någon tidigare sida kunna funka.
Jag ska nog inte ha sjal. Det blir för kallt. Jag hade tänkt mig något varmare.
Nåt sånt här skulle kunna vara snyggt beroende på vad du vill ha för klänning:
Bild

Eller varför inte en stickad brudklänning?
http://365sakerdukansticka.blogspot.com ... krona.html
Användarens profilbild
Av sussry
Bubbi skrev:Jag kom ju på att jag kommer stå brud i höst. Och då finns det risk att det är kallt. Ergo så måste jag sticka något. Men vad? :hmm:
Först vill jag säga grattis. Kul med bröllop! :heart:
Har inget förslag på mönster, men nån typ av poncho kanske?
  • 1
  • 136
  • 137
  • 138
  • 139
  • 140
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?