Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Moson
MuuM skrev:Ni som stickar näverstickning/entrelac. Om jag köper 55 gram zauberball, hur stor sjal får jag då? Jag kan även köpa 85+55.

När ni gjort på ett nystan, hur stor blir en sjal?
Det beror lite på form och stickfasthet. Jag stickar ju en filt nu men kan säga att ett nystan100 g på stickor tre skulle inte bli tillräckligt stort som trekantssjal men kanske en smal halsduk.
Blev du klokare av det?
Användarens profilbild
Av tweed
MuuM skrev:Ni som stickar näverstickning/entrelac. Om jag köper 55 gram zauberball, hur stor sjal får jag då? Jag kan även köpa 85+55.

Jag kan mäta sen, men stor blir den inte på ett nystan. Jag har gjort av med en bar bit av mitt andra nystan och jag är osäker på om det kommer bli så stort som jag vill ha den. Sen är jag osäker på om jag kommer klara av att räkna ut så att det blir lagom till det avslutande varvet med halva rutor :roll:
Användarens profilbild
Av MuuM

kvarnvik skrev: Jag kan mäta sen, men stor blir den inte på ett nystan. Jag har gjort av med en bra bit av mitt andra nystan och jag är osäker på om det kommer bli så stort som jag vill ha den. Sen är jag osäker på om jag kommer klara av att räkna ut så att det blir lagom till det avslutande varvet med halva rutor :roll:
Moson skrev: Det beror lite på form och stickfasthet. Jag stickar ju en filt nu men kan säga att ett nystan100 g på stickor tre skulle inte bli tillräckligt stort som trekantssjal men kanske en smal halsduk.
Blev du klokare av det?
:hmm: Jag kan köpa 200 gram, det låter alltså som att det skulle vara smartare. Men den alltså kanske inte blir bra ens då.

För det är ju väldigt dumt att ha 200 gram zauberball karamell hemma och inte veta vad man ska göra av det. Eller? ;-)
Användarens profilbild
Av ellla
MuuM skrev:

kvarnvik skrev: Jag kan mäta sen, men stor blir den inte på ett nystan. Jag har gjort av med en bra bit av mitt andra nystan och jag är osäker på om det kommer bli så stort som jag vill ha den. Sen är jag osäker på om jag kommer klara av att räkna ut så att det blir lagom till det avslutande varvet med halva rutor :roll:
Moson skrev: Det beror lite på form och stickfasthet. Jag stickar ju en filt nu men kan säga att ett nystan100 g på stickor tre skulle inte bli tillräckligt stort som trekantssjal men kanske en smal halsduk.
Blev du klokare av det?
:hmm: Jag kan köpa 200 gram, det låter alltså som att det skulle vara smartare. Men den alltså kanske inte blir bra ens då.

För det är ju väldigt dumt att ha 200 gram zauberball karamell hemma och inte veta vad man ska göra av det. Eller? ;-)
det har jag :) jag klappar lite på det då och då...
Användarens profilbild
Av tweed
MuuM skrev:

Blev du klokare av det?

Efter ett nystan var min 60cm från spetsen och ut till ena hörnet, helt outsträckt. Om jag drar ut den rätt ordentligt blir den 90cm.
Användarens profilbild
Av Mosan
melon skrev:
Mosan skrev:Jag har börjat avmaska min sjal men nu tror jag inte garnet räcker till avmaskningen. :| har avmaskat 5 cm av kanske 80 cm. Hela avmaskningen ska vara med picoter och nu tror jag att jag måste repa upp massor för att få det att räcka. Tänkte att jag tog i ordentligt med garn kvar men nu är jag osäker. Det tar ju en liten stund att avmaska och räcker det inte känns det väldigt irriterande.
Nej så surt!
Nu har jag repat upp två el tre varv, hoppas verkligen det räcker nu. :roll:
Användarens profilbild
Av ellla
zandrama skrev:
ellla skrev:Jag har bara fyra och ett halvt varv kvar på min Haruni! Eller nästan 2500 masor...
Klar i helgen? Kanske? Eller absolut inte?
Klart du klarar det! Hejaheja! :app:
Hahaa! Film på tv, så nu är det bara avmaskningen kvar!
Användarens profilbild
Av MuuM
ellla skrev:
zandrama skrev:
ellla skrev:Jag har bara fyra och ett halvt varv kvar på min Haruni! Eller nästan 2500 masor...
Klart du klarar det! Hejaheja! :app:
:tumup: :vågen:
MuuM skrev:
ellla skrev:
zandrama skrev:
Klart du klarar det! Hejaheja! :app :
Är den klar nu? Får vi se bild? Eller får jag rentav klämma på den idag? :D
Av Ponyo
Jag åkte till landet med en sticning, men utan stickor. :fnissa:
Den var egentligen färdigstickad, men jag ska göra den lite längre i kroppen, därav stickmissen.
Men det är likabra, för jag hade migrän igår och måste vila axlarna.
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:
MuuM skrev:
ellla skrev:
zandrama skrev:
Klart du klarar det! Hejaheja! :app :
Är den klar nu? Får vi se bild? Eller får jag rentav klämma på den idag? :D
Den ligger i sängen nu. Det går åt väldigt många nålar till att blocka alla de där öglorna!
  • 1
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137
  • 138
  • 291
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?