Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
Fryle skrev:
funshine skrev:
Fryle skrev:
funshine skrev:Jag funderar på om jag kan sticka en oktröja uppifrån och ner men är osäker på hur ett ok formas.
Jag brukar börja med lagom många maskor, sedan öka 8 maskor vartannat varv. Några kortvarv i nacken för formens skull.
:vågen: Visste väl att jag kunde räkna med SB. Då kan jag ju börja skissa på ett mönster till oket nu.
Lägger du ökningarna jämt utsprida runt om alltså eller ska de koncentreras över axlarna?
Jag sprider dem oftast runtom.
http://www.woolworks.org/patterns/raglan.html
isbl skrev:
Bild

Två små koftor som jag stickade i våras/somras, till vänners nytillkomna bebisar. Samma mönster (Little coffee bean cardigan, med inspiration från berit 8) ) Den övre är i ull och den nedre i akryl.
Ursäkta de något överdimensionerade bilderna...
Färgerna på den här. :love:

Vilken sticktjocklek använde du till dina koftor? Jag skulle vilja sticka en i ull.
berit skrev:
Mary_Cherry skrev:Är det jag som är korkad eller finns inte det här mönstret på Ravelry? http://www.ravelry.com/patterns/library ... s-february
Zimmermans mönster brukar väl inte finnas på ravelry tror jag. De finns i hennes böcker vad jag har förstått.
Damn! :lol: Är det nån som har nåt enkelt mönster på babytights? Helst utan montering.
Användarens profilbild
Av berit
Mary_Cherry skrev:
berit skrev:
Mary_Cherry skrev:Är det jag som är korkad eller finns inte det här mönstret på Ravelry? http://www.ravelry.com/patterns/library ... s-february
Zimmermans mönster brukar väl inte finnas på ravelry tror jag. De finns i hennes böcker vad jag har förstått.
Damn! :lol: Är det nån som har nåt enkelt mönster på babytights? Helst utan montering.
Det här sökte jag på tidigare idag

http://www.ravelry.com/patterns/search# ... ned_thumbs

Jsg ska nog försöka mig på ett par dropsbrallor. Men har inte börjat så kan inte recensera än :wink:
berit skrev:
Mary_Cherry skrev:
berit skrev:
Det här sökte jag på tidigare idag

http://www.ravelry.com/patterns/search# ... ned_thumbs

Jsg ska nog försöka mig på ett par dropsbrallor. Men har inte börjat så kan inte recensera än :wink:
Finns de i babystorlek? Dropsbrallorna alltså.
Trulsamin skrev:
Juliusdotter skrev:
Trulsamin skrev:Sakta sakta går det framåt... Men med en 15-månaders går det inte alls så fort som jag hoppats :P

Bild
:vågen: använder du mönster eller frihandar du (säkert sagt tidigare, men jag orkar inte bläddra)
använder dropsmönster (jag vet att jag svär men ni får ursäkta ;) )
Inget alls att svära eller skämmas för (om nån gör det). Respekt till de som tar sig igenom Drops mönster utan att flippa ur :gaah:
Juliusdotter skrev:
Trulsamin skrev:
Juliusdotter skrev:
Trulsamin skrev:Sakta sakta går det framåt... Men med en 15-månaders går det inte alls så fort som jag hoppats :P

Bild
:vågen: använder du mönster eller frihandar du (säkert sagt tidigare, men jag orkar inte bläddra)
använder dropsmönster (jag vet att jag svär men ni får ursäkta ;) )
Inget alls att svära eller skämmas för (om nån gör det). Respekt till de som tar sig igenom Drops mönster utan att flippa ur :gaah:
De svenska dropsmönstren är helt omöjliga att ta sig igenom men om man använder dem på engelska är de faktiskt helt okej. De har fortfarande masssa grejjer som gör att man verkligen måste läsa hela mönstret för att det inte ska bli fel (samtidigt som du stickar det här så ska du göra det här och det här och det här och har du inte läst detta redan får du repa upp halva plagget) men beskrivningarna är mycket lättare att förstå på engelska :)
Juliusdotter skrev:Är det några här som ska till syfestivalen i stockholm i helgen? Både Ponyo och Melon kommer vara där har jag sett på IG. Får se om man vågar ge sig till känna som en beundrare av Dandelions garn och Melons fantastiska alster.
Jag ska dit på fredag. :D
Ponyo har jag förvisso träffat för flera år sen, men annars känner jag mig för anonym för att ge mig till känna tror jag.
Användarens profilbild
Av isbl
hörnsten skrev:
Juliusdotter skrev:Är det några här som ska till syfestivalen i stockholm i helgen? Både Ponyo och Melon kommer vara där har jag sett på IG. Får se om man vågar ge sig till känna som en beundrare av Dandelions garn och Melons fantastiska alster.
Ponyo har jag förvisso träffat för flera år sen, men annars känner jag mig för anonym för att ge mig till känna tror jag.
Jag ska inte dit i år, det känns ungefär så här: :purskis: :notworking: :hopmad: :gaah:
Annars hade vi ju kunnat sitta och svära tillsammans på spinnworkshop igen, hörnsten :lol: (min ull och spinnpinne ligger nämligen helt orörda sedan förra året :hide: )

Du kan väl alltid köra ett hederligt "hej plastpåse", Juliusdotter?!
Användarens profilbild
Av isbl
Mary_Cherry skrev:
isbl skrev: Två små koftor som jag stickade i våras/somras, till vänners nytillkomna bebisar. Samma mönster (Little coffee bean cardigan, med inspiration från berit 8) ) Den övre är i ull och den nedre i akryl.
Ursäkta de något överdimensionerade bilderna...
Färgerna på den här. :love:

Vilken sticktjocklek använde du till dina koftor? Jag skulle vilja sticka en i ull.
Tror det var stickor 5 och så 4,5 till resåren! Det här garnet skulle nog passa finfint till en liten kofta http://marks-kattens.se/stickat/garner/mk-eco-ull-color, finns ju i massa fina färger också!
isbl skrev:
hörnsten skrev:
Jag ska inte dit i år, det känns ungefär så här: :purskis: :notworking: :hopmad: :gaah:
Annars hade vi ju kunnat sitta och svära tillsammans på spinnworkshop igen, hörnsten :lol: (min ull och spinnpinne ligger nämligen helt orörda sedan förra året :hide: )

Du kan väl alltid köra ett hederligt "hej plastpåse", Juliusdotter?!
:lol: Ja det var trevligt! Min ligger också så gott som orörd tyvärr.
  • 1
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?