Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

isbl skrev:
Trulsamin skrev:jättefina isbl :vågen:

jag har också stickat den men min blev jättestor i halsen... tycker att allt jag gör blir stort i halsen just nu :P
Tack :D

Har med inspiration av dig också påbörjat ett par monsterbyxor till storbarnet (med strl 116) spännande att se vem av oss som blir färdig med byxorna först :Hahaa: (jag är i perioder superbra på att påbörja projekt, men superdålig på att faktiskt slutföra, så jag tror det kan bli spännande på riktigt)
Hehe :) Jag inser att det är sjukt tråkigt att sticka 2x2 rib så vi får väl se hur lång tid det tar innan mina är klara med ;)
Är det någon som har lite drops babyalpaka silke i färgen gråblå över?? Jag har två varv kvar på min dreamstripes och nu är garnet slut och jag vill verkligen inte behöva betala minst 50 spänn i frakt för ett nystan. (eller om någon vill köpa ett nystan och skicka till mig, 7-14 kronor i frakt är liksom helt okej och vi har inga garnaffärer här)
Användarens profilbild
Av isbl
Trulsamin skrev:Är det någon som har lite drops babyalpaka silke i färgen gråblå över?? Jag har två varv kvar på min dreamstripes och nu är garnet slut och jag vill verkligen inte behöva betala minst 50 spänn i frakt för ett nystan. (eller om någon vill köpa ett nystan och skicka till mig, 7-14 kronor i frakt är liksom helt okej och vi har inga garnaffärer här)
Antar att du eftersökt i en meter garn-gruppen på facebook? Annars kan jag köpa ut åt dig om du vill, PMa din adress bara så har jag ett skäl att gå in på Yll & Tyll till veckan 8)
Trulsamin skrev:Är det någon som har lite drops babyalpaka silke i färgen gråblå över?? Jag har två varv kvar på min dreamstripes och nu är garnet slut och jag vill verkligen inte behöva betala minst 50 spänn i frakt för ett nystan. (eller om någon vill köpa ett nystan och skicka till mig, 7-14 kronor i frakt är liksom helt okej och vi har inga garnaffärer här)
Kan finnas här, ska kolla :tumup:
Amaltea skrev:
Hittade :vågen:
Hur mycket behöver du? Har ett påbörjat nystan, kanske 1/3 kvar, samt ett helt. Det hela blir nog svårt att packa utan att det blir skrymmande.
Jag funderar på om jag kan sticka en oktröja uppifrån och ner men är osäker på hur ett ok formas. Ska det vara cirkelrunt eller är det mer 3/4 cirkel på oket och hur ska man fundera ut hur mycket man behöver öka på varje varv? Jag antar att jag behöver lägga in förkortade varv över rygg och axlar för att få till en bra passform eller funkar det utan? Lätta lösningen är såklart att välja ett färdigt mönster men det är inte lika roligt ju. Jag vill improvisera. Och innan ni börjar be om bilder så kan jag ju meddela att det här ligger långt in i framtiden. Först ska jag få klart min 10-stitich-blanket jag håller på med.
Användarens profilbild
Av Fryle
funshine skrev:Jag funderar på om jag kan sticka en oktröja uppifrån och ner men är osäker på hur ett ok formas.
Jag brukar börja med lagom många maskor, sedan öka 8 maskor vartannat varv. Några kortvarv i nacken för formens skull.
Fryle skrev:
funshine skrev:Jag funderar på om jag kan sticka en oktröja uppifrån och ner men är osäker på hur ett ok formas.
Jag brukar börja med lagom många maskor, sedan öka 8 maskor vartannat varv. Några kortvarv i nacken för formens skull.
:vågen: Visste väl att jag kunde räkna med SB. Då kan jag ju börja skissa på ett mönster till oket nu.
Lägger du ökningarna jämt utsprida runt om alltså eller ska de koncentreras över axlarna?
Användarens profilbild
Av Fryle
funshine skrev:
Fryle skrev:
:vågen: Visste väl att jag kunde räkna med SB. Då kan jag ju börja skissa på ett mönster till oket nu.
Lägger du ökningarna jämt utsprida runt om alltså eller ska de koncentreras över axlarna?
Jag sprider dem oftast runtom.
Amaltea skrev:
Amaltea skrev:
Hur mycket behöver du? Har ett påbörjat nystan, kanske 1/3 kvar, samt ett helt. Det hela blir nog svårt att packa utan att det blir skrymmande.
Jaaaa :D Det är andra gången jag får slut på garn, efterlyste i en meter garn och fick napp på 17g som jag fick hem, trodde det skulle räcka men som sagt, två varv och avmaskning kvar. Kändes så pinsamt att gå in och efterlysa en gång till :P Så istället bekänner jag för er ;) 1/3 nystan borde räcka tycker man, det är sjukt drygt... Och räcker det inte får jag väl hojta igen haha :P
Trulsamin skrev:
Amaltea skrev:
Amaltea skrev:
Jaaaa :D Det är andra gången jag får slut på garn, efterlyste i en meter garn och fick napp på 17g som jag fick hem, trodde det skulle räcka men som sagt, två varv och avmaskning kvar. Kändes så pinsamt att gå in och efterlysa en gång till :P Så istället bekänner jag för er ;) 1/3 nystan borde räcka tycker man, det är sjukt drygt... Och räcker det inte får jag väl hojta igen haha :P
Ok, PMa adressen bara!
Amaltea skrev:
Trulsamin skrev:
Amaltea skrev:
Amaltea skrev:
Ok, PMa adressen bara!
Jaaaa :D Tusen tack :heart: :loving: :love: :loving: :vågen: :vågen: :mrgreen:
Har stickat ca 20 av 30 cm av "rumpdelen" av leggingsarna nu. Använt 100 gram garn, är på tredje nystanet... Det är verkligen ett långsamt jobb :lol: Men väldigt lätt att sticka om än enformigt... Har inget annat jag stickar på just nu som jag kan sticka på så det blir nästan bara de här som blir arbetade på men att ha en 15 månaders som stjälper en hela tiden eller som bara vill ligga i knät och tutta så blir det inte så mkt sticktid :P

Bild
  • 1
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 135
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?