Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av gurkan
Tack för tyglänkar!

Nu har jag beställt två nummer från Ottobre som jag hittade många fina mönster i. Nu till tyg då. Hur mycket behöver man till ett par barnbyxor halvstora? Och till en vuxentröja, lite mindre storlek?
gurkan76 skrev:Tack för tyglänkar!

Nu har jag beställt två nummer från Ottobre som jag hittade många fina mönster i. Nu till tyg då. Hur mycket behöver man till ett par barnbyxor halvstora? Och till en vuxentröja, lite mindre storlek?
Det står ofta hur mycket tyg du behöver i mönstren, jag brukar beställa ca en meter när jag ska sy till barnen, tror man kanske kan behöva lite mer till en vuxen ???
Av gurkan
Trulsamin skrev:

Det står ofta hur mycket tyg du behöver i mönstren, jag brukar beställa ca en meter när jag ska sy till barnen, tror man kanske kan behöva lite mer till en vuxen ???
Jag är så sjuuukt otålig, jag vet att jag borde vänta på mönster först... :D Tar det verkligen TRE veckor innan Ottobretidningarna kommer?
gurkan76 skrev:
Trulsamin skrev:

Jag är så sjuuukt otålig, jag vet att jag borde vänta på mönster först... :D Tar det verkligen TRE veckor innan Ottobretidningarna kommer?
har du kollat i dem på nätet?? Vilka är det som du har beställt, om jag har dem kan jag ju avslöja hur mycket tyg det går åt till de olika sakerna ;)
Användarens profilbild
Av tweed

Om du mäter benlängden på barnet, alltså från midjan och ner och lägger på någon decimeter för resårkanaler så har du ungefärlig åtgång. Då får du förmodligen plats med ett par till, små på bredden, men det är ju ändå så mycket tyg du behöver köpa. När det gäller vuxenplagg så räkna med höjden på plagget, alltså från axel till midja, eller så långt som det ska vara, plus en ärms längd.
Är det någon som har tips på var man kan hitta bikini/bh-mönster? Jag ska försöka sy badkläder till sommaren, men lyckas inte hitta mönster på det jag vill ha. Jag är ute efter en lite rejälare överdel, mer som en top än en bh med byglar och grejer. Jag har små bröst så jag behöver inte direkt något stöd, bara lite lyft ;-) Det måste vara en enkel modell för jag är inte mycket för finlir och detaljer när jag syr utan gillar när det går snabbt.
Användarens profilbild
Av erisara
Knyttet & K skrev:Är det någon som har tips på var man kan hitta bikini/bh-mönster? Jag ska försöka sy badkläder till sommaren, men lyckas inte hitta mönster på det jag vill ha. Jag är ute efter en lite rejälare överdel, mer som en top än en bh med byglar och grejer. Jag har små bröst så jag behöver inte direkt något stöd, bara lite lyft ;-) Det måste vara en enkel modell för jag är inte mycket för finlir och detaljer när jag syr utan gillar när det går snabbt.
Det fanns ett mönster på en tankini i Ottobre woman vår/sommar 2011. Jag har inte sytt den (ännu, jag vill sy den någon gång tror jag) så jag kan inte svara på hur den är att sy men jag tycker den verkar som om den kan stämma med vad du vill ha.
erisara skrev:
Knyttet & K skrev:Är det någon som har tips på var man kan hitta bikini/bh-mönster? Jag ska försöka sy badkläder till sommaren, men lyckas inte hitta mönster på det jag vill ha. Jag är ute efter en lite rejälare överdel, mer som en top än en bh med byglar och grejer. Jag har små bröst så jag behöver inte direkt något stöd, bara lite lyft ;-) Det måste vara en enkel modell för jag är inte mycket för finlir och detaljer när jag syr utan gillar när det går snabbt.
Det fanns ett mönster på en tankini i Ottobre woman vår/sommar 2011. Jag har inte sytt den (ännu, jag vill sy den någon gång tror jag) så jag kan inte svara på hur den är att sy men jag tycker den verkar som om den kan stämma med vad du vill ha.
Ja, den såg ut att kunna vara något. Skulle du kunna rita av mönstret åt mig?
Användarens profilbild
Av Fryle
Kwik Sew 3660 har en top. Säljs bla hos fagert.se. Jag har köpt det, men ännu inte provat.
Bild
  • 1
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 134
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?