Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
Fryle skrev:
Kaffemoster skrev:
MuuM skrev:Men HUR irriterande är det inte att behöva titta under glasögonen för att se vad jag stickar?! :hopmad:
Närsynt och börjar får ålderslångsynthet? ;-)
Jag har börjat fundera på om jag skulle behöva läsglasögon när jag stickar, för ibland har jag så himla svårt att fokusera, rent anatomiskt alltså, på vad jag har i händerna.
Eller så är glasögonen helt enkelt för smala på höjden. Detta var huvudsakliga anledningen till att jag bytte till linser.
Kaffemoster har nog rätt. :-( :roll:
linafelicia skrev:
linafelicia skrev:Jag har länge stått emot och tyckt att jag klarar mig med mitt sortiment av rundstickor men nu börjar jag känna att jag behöver ett set med Knit pros :)
Frågan är nu bara vilka jag ska välja. Jag stickar oftast med metallstickor mest för att jag har flest metallstickor. Bambustickor gillar jag bästa när jag stickar i grovt ullgarn men just nu är det mest sjalar jag stickar så det lutar åt ett metallstickorna men ska man köpa ett set eller enstaka delar?
Ni som stickar med dom, vad har ni för råd att ge mig? :hmm:
Är det ingen av er som har Knit pros?
Jag gillar inte metall så jag har köpt de i trä. Har ett par metallstickor, men jag har inte hunnit testa dem än så jag kan tyvärr inte råda. Skulle jag köpa nu skulle jag köpa de där nya trästickorna som kommit, mest för att de är finast :lol:
Av Umma
linafelicia skrev:
zandrama skrev:
linafelicia skrev:
linafelicia skrev:Jag har länge stått emot och tyckt att jag klarar mig med mitt sortiment av rundstickor men nu börjar jag känna att jag behöver ett set med Knit pros :)
Frågan är nu bara vilka jag ska välja. Jag stickar oftast med metallstickor mest för att jag har flest metallstickor. Bambustickor gillar jag bästa när jag stickar i grovt ullgarn men just nu är det mest sjalar jag stickar så det lutar åt ett metallstickorna men ska man köpa ett set eller enstaka delar?
Jag har knit pros i trä. De är underbara. :love:
Jag köpte ett startset som jag har kompletterat allteftersom med fler kablar och stickor, stickmått mm. Om du redan har många rundstickor så kanske det är bra att köpa enstaka, annars tycker jag man kan satsa på åtminstone ett startset.
Jag har en stor hög med rundstickor men de flesta har korta kablar så det är nog mest det som lockar, att kunna byta kablarna. Var ska man köpa dom? Jag har hittat hos garnkorgen.se men det finns säkert på fler ställlen?
Madebyme i Halmstad har dom, jag gissar att du bor rätt nära 8) . :tumup:
Av Umma
MuuM skrev:
Fryle skrev:
Kaffemoster skrev:
MuuM skrev:Men HUR irriterande är det inte att behöva titta under glasögonen för att se vad jag stickar?! :hopmad:
Jag har börjat fundera på om jag skulle behöva läsglasögon när jag stickar, för ibland har jag så himla svårt att fokusera, rent anatomiskt alltså, på vad jag har i händerna.
Eller så är glasögonen helt enkelt för smala på höjden. Detta var huvudsakliga anledningen till att jag bytte till linser.
:klappa: det är naturligt...alla behöver lite plusglas på nära håll förr eller senare. Är man närsynt behövs det oftast lite senare. Köp ett par billiga och prova. I början kan det räcka med +1. Låter faktiskt som Kaffemoster behöver också. Precis så är det. Det är ju förmågan att ackomodera dvs ändra linsens brytningskraft som försämras och det kan kännas precis så, svårt att hitta fokus. :blahblah: 8)
Användarens profilbild
Av tweed
Umma skrev:
linafelicia skrev:
zandrama skrev:
linafelicia skrev:
Jag har knit pros i trä. De är underbara. :love:
Jag köpte ett startset som jag har kompletterat allteftersom med fler kablar och stickor, stickmått mm. Om du redan har många rundstickor så kanske det är bra att köpa enstaka, annars tycker jag man kan satsa på åtminstone ett startset.
Jag har en stor hög med rundstickor men de flesta har korta kablar så det är nog mest det som lockar, att kunna byta kablarna. Var ska man köpa dom? Jag har hittat hos garnkorgen.se men det finns säkert på fler ställlen?
Madebyme i Halmstad har dom, jag gissar att du bor rätt nära 8) . :tumup:
Jag har också i trä, gillar dem jättemycket. Jag köpte mina när jag precis hade börjat sticka, så jag köpte det stora startsetet. Om jag hade köpt idag när jag vet vilka jag använder mest hade jag nog köpt startsetet med tunna stickor i trä och kompletterat med tjocka i akryl efterhand som behovet uppstod. Jag sitter och funderar på att köpa till dubletter av vissa storlekar eftersom de alltid är upptagna någonstans :roll: i så fall passar jag nog på att testa akryl. www.handlashantverk.se har dem också och har iaf tidigare legat bättre än garnkorgen i pris. Även www.3stickor.se har.
Umma skrev:
MuuM skrev:
Fryle skrev:
Kaffemoster skrev:
:klappa: det är naturligt...alla behöver lite plusglas på nära håll förr eller senare. Är man närsynt behövs det oftast lite senare. Köp ett par billiga och prova. I början kan det räcka med +1. Låter faktiskt som Kaffemoster behöver också. Precis så är det. Det är ju förmågan att ackomodera dvs ändra linsens brytningskraft som försämras och det kan kännas precis så, svårt att hitta fokus. :blahblah: 8)
:vågen:
Jag lider nämligen av en svårartad fascination över att jag börjar bli "gammal". Jag tycker att det är skitfränt att jag ska fylla 40 nästa år. Det är ju hur tufft som helst! (och hur obegripligt som helst).
Jag har kikat lite på läsglasögon, men när man bara tittar snabbt när man är ute så är man ju inte trött i ögonen och det känns inte som att man skulle behöva några....
Nu är mina tofflor klara. Har jag sagt att jag älskar Eskimo? :lol: 8)
Det blev tre tofflor totalt eftersom jag var tvungen att repa upp den första. De två sista blev hur bra som helst, så nu har jag tofflor att ha på förlossningen. :vågen:
Användarens profilbild
Av tweed
zandrama skrev:Nu är mina tofflor klara. Har jag sagt att jag älskar Eskimo? :lol: 8)
Det blev tre tofflor totalt eftersom jag var tvungen att repa upp den första. De två sista blev hur bra som helst, så nu har jag tofflor att ha på förlossningen. :vågen:
Se till att antihalkbehandla dem lite bara, för hur älskansvärt det där garnet än är så är det ju det halaste i universum på plastgolv :roll: Man vill ju inte drattla på ändan när man sjalar runt på BB :lol:
Så här ser de ut:
Bild
Lila är rätt svårt att fånga på bild, men de är superlila, färg nr 20, plommon
kvarnvik skrev:
zandrama skrev:Nu är mina tofflor klara. Har jag sagt att jag älskar Eskimo? :lol: 8)
Se till att antihalkbehandla dem lite bara, för hur älskansvärt det där garnet än är så är det ju det halaste i universum på plastgolv :roll: Man vill ju inte drattla på ändan när man sjalar runt på BB :lol:
Man får väl gå geishagång. :lol:
Hur fixar man antihalk då? Lädersula funderade jag på ett tag, men jag vill ju ha mjuka tofflor.
Användarens profilbild
Av tweed
zandrama skrev:Så här ser de ut:
Bild
Lila är rätt svårt att fånga på bild, men de är superlila, färg nr 20, plommon
kvarnvik skrev:
Man får väl gå geishagång. :lol:
Hur fixar man antihalk då? Lädersula funderade jag på ett tag, men jag vill ju ha mjuka tofflor.
Jag satte några kluttar liquisole på mina :lol:
Edith skrev:
Ketronya skrev:Kan någon hjälpa mig med ungefär hur många meter per 100g det ska vara för att motsvara ett "DK weight yarn"?
Ungefär 200 m/100 g!
Åh, tack :D :tumup:
Användarens profilbild
Av tweed
kvarnvik skrev::gaah: jag har plötsligt tre maskor för mycket på ena sidan av min sjal. Kan inte hitta något fel i varvet, så det måste ligga längre bak, blä. Jag är ju inte typen som repar upp i första taget, få se imorgon om jag kan komma på vad som är fel eller hitta något bra sätt att fuska till det på. Nu är jag så trött att jag bara ska låta bli tror jag :lol:
JAg blir galen! jag har fyra maskor över på ena sidan av sjalen, men lika många maskor på båda sidorna, hur kan det vara möjligt? :whut:
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
kvarnvik skrev::gaah: jag har plötsligt tre maskor för mycket på ena sidan av min sjal. Kan inte hitta något fel i varvet, så det måste ligga längre bak, blä. Jag är ju inte typen som repar upp i första taget, få se imorgon om jag kan komma på vad som är fel eller hitta något bra sätt att fuska till det på. Nu är jag så trött att jag bara ska låta bli tror jag :lol:
JAg blir galen! jag har fyra maskor över på ena sidan av sjalen, men lika många maskor på båda sidorna, hur kan det vara möjligt? :whut:
Men är det inte ökningarna som jag skrev om då?
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnvik skrev:
Men är det inte ökningarna som jag skrev om då?
Jag räknar bara maskorna som är innanför markörerna på själva mönsterdelen.
  • 1
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 133
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?