Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

toffslan skrev:Å kära Jesus cyclotella!!!!!! :love: vill ha och vill göra till alla kvinnor i mitt liv!!
:iagree: :love: En sån fantastisk idé!
Cyclotella skrev:Måste skryta lite med mitt senaste projekt som blir en julklapp till en kompis. Det är inte speciellt barnvänligt eller -inriktat, men ändå. Har sytt en börs utifrån denna beskrivning: http://myvag.net/zine/2004summer/luckyvulva/

Bild

Bild

Japp, det är en fitta i tyg, och jag är sjukt nöjd :vågen:

Tänkte ett ögonblick att det skulle bli årets julklapp, men vet inte om svärmor skulle bli så förtjust...
:app:
melon skrev:
puppan skrev:Idag blev jag äntligen klar med mina öronmuffar, tre par har jag gjort.

Bild
Men så söta! Hur har du gjort för att få stadga i dem?
Håller med och undrar också hur man gör såna. Har du använt en hårvadheterdetnu som bas inuti?
Cyclotella skrev:Måste skryta lite med mitt senaste projekt som blir en julklapp till en kompis. Det är inte speciellt barnvänligt eller -inriktat, men ändå. Har sytt en börs utifrån denna beskrivning: http://myvag.net/zine/2004summer/luckyvulva/

Bild

Bild

Japp, det är en fitta i tyg, och jag är sjukt nöjd :vågen:

Tänkte ett ögonblick att det skulle bli årets julklapp, men vet inte om svärmor skulle bli så förtjust...
:app: Tycker att du med all rätt kan vara sjukt nöjd! :tumup: Och tack för tipset! Kan bli en perfekt julklapp, om jag lyckas få till det. Måste leta lämpliga tygbitar! :D
Användarens profilbild
Av puppan
Öronmuffarna är gjorda av ståltråd, kuddfyllning och fuskpäls. :tumup:
puppan skrev:Öronmuffarna är gjorda av ståltråd, kuddfyllning och fuskpäls. :tumup:
:tumup: :notes:
Användarens profilbild
Av puppan
Finns ett inlägg under gds med beskrivning på öronmuffarna.
Min lejondräktsplaner verkar skita sig. Det finns ju inget bra tyg någonstans :hopmad: Mörkgul velour har jag fått erbjudande om att köpa i andrahand, men priset blir för högt. 100:-/m + frakt som skulle bli 84:- för två meter känns saftigt. Mer än vad tyget kostar nytt och jag har ju inga garantier för att det ens är rätt färg. Varför segade jag med att köpa det braiga tyget på jobbet så att det hann ta slut :duh:
Knyttet & K skrev:Min lejondräktsplaner verkar skita sig. Det finns ju inget bra tyg någonstans :hopmad: Mörkgul velour har jag fått erbjudande om att köpa i andrahand, men priset blir för högt. 100:-/m + frakt som skulle bli 84:- för två meter känns saftigt. Mer än vad tyget kostar nytt och jag har ju inga garantier för att det ens är rätt färg. Varför segade jag med att köpa det braiga tyget på jobbet så att det hann ta slut :duh:
:gaah: Varför är det alltid så lätt att vara efterklok? :roll:
Användarens profilbild
Av puppan
JAg har bara en sak kvar att sy och det är en liten tygväska till min 4åring, annars är jag klar tror jag.
Ska försöka sammanställa allt nu i veckan som kommer.
jag har inte börjat än.. :roll: och nu har skrutt superhög feber.. :roll:
om jag kan ska jag ner mån el tis och köpa tyg (el skicka mamma) till hans alvkläder och trollbyxor - de måste jag iaf få klara!
8)
Användarens profilbild
Av Wickz
jag var inne på paduro.. oj det ska man inte :oops:
ett under att jag bara köpte gladburk och minipepparkakshjärtan... ja och sedan köpt maken till luca firandet imogon med, stjärnrna torkar i köket..
men jag kan göra en lista utan slut på alt jag vill göra. de har ju bivax med!
vet inte om jag borde gör det jag vill. köpa bokstäver och fixa till, stora i papper. me bli 200 kr ca :roll:
Hur ska jag göra med det dyra tyget? Ska jag köpa det ändå eller ska jag sy i syntet som vi har billigt på jobbet (velbour, lite som velour fast stummare och helt syntetiskt)? Hur hade ni gjort. Han önskar sig denna dräkt så hett och jag vill verkligen ge honom en.
Eller ska jag fixa bara luvan/manen nu, den är nog viktigast.
Användarens profilbild
Av melon
Här går det ganska bra. Min släkt har bestämt att vi bara ska ge julklapp till en vuxen och sen ska barnen få som vanligt av alla, och det är himla trevligt för en som mig som vill hinna göra många av julklapparna! :vågen: Min julklappskompis ska få ett par vantar och en härva egenspunnet garn (hon är också stickerska) och vantarna är redan klara. Sedan ska barnens kusiner få waldorfdockor tänkte jag, jag måste börja med dem snart om jag ska hinna! Siri har målat en sån porslinsservis till kusinerna som det tipsades om tidigare i tråden och maken stickar en halsduk till sin mamma :loving: men den lär få packas in halvfärdig för fort går det inte.
Wickz skrev:jag var inne på paduro.. oj det ska man inte :oops:
ett under att jag bara köpte gladburk och minipepparkakshjärtan... ja och sedan köpt maken till luca firandet imogon med, stjärnrna torkar i köket..
men jag kan göra en lista utan slut på alt jag vill göra. de har ju bivax med!
vet inte om jag borde gör det jag vill. köpa bokstäver och fixa till, stora i papper. me bli 200 kr ca :roll:
? :hmm:
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 20

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?