Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Smultronbarn skrev:Alltså hur stor väskor gör ni? :hmm:
Min ser inte ut att bli så stor som jag tänkt först, men klurar på att det ska bli många extrafickor istället... 8)
Pärmstorlek ungefär :)

Jag har börjat på min, gör på frihand typ :P Och blir den inte fin tar jag den själv... Har råd att misslyckas en gång för jag har 2 dragkedjor :Hahaa:
Jag har också börjat! Är det okej att använda sig av gamla stuvbitar och dylikt eller måste allt vara remake? Räcker det med att det är sånt som ligger och skräpar och aldrig blir använt???? :hmm:
SaraLj skrev:Jag har också börjat! Är det okej att använda sig av gamla stuvbitar och dylikt eller måste allt vara remake? Räcker det med att det är sånt som ligger och skräpar och aldrig blir använt???? :hmm:
Jag tycker att så länge det är köpt på second hand/hittat på mammas vind/Farmors gamla kjol/gardin så spelar det inte så stor roll i vilken form tyget har...
Här går det sakta men säkert framåt - foder = örngott som är köpt på erikshjälpen, yttertyg = från frus mormors gömmor, detaljer = slaktade väskor :)

Hoppas nu att mottagaren blir glad och den faller i smaken, alltid lika nervöst när man skickar till någon :) Men den är nog inte klar än, stora syster blev hemma från dagis i dagarna - förkyld, och liten har tandsprickning på g! Min :heart:
Min ser inte ut att bli så stor som jag tänkt först, men klurar på att det ska bli många extrafickor istället... 8)

Har du satt fast sidorn än? Jag var också rädd att min skulle bli för liten men sen när den var helt ihopsatt så verkar den mycket större.
Min är väl som en vanlig skötväska i storlek ungefär. Rätt stor alltså.
Rapport från sjukstugan.

Jag har hittat ett par gamla jeans och ett fint tyg som kom från makens mormor (det fanns i huset när vi tog över det) som ska få bli väskan jag skickar.
MEN jag och Rickard är sjuka (snorig, hostig och lite feber) och jag orkar inte alls sätta mig vid symaskinen när jag är sjuk. Det är tur vi bara är i början av februari ännu.
Trulsamin skrev:
Pärmstorlek ungefär :)

Jag har börjat på min, gör på frihand typ :P Och blir den inte fin tar jag den själv... Har råd att misslyckas en gång för jag har 2 dragkedjor :Hahaa:
:tumup: :lol:

Kajsabajsa skrev:

Har du satt fast sidorn än? Jag var också rädd att min skulle bli för liten men sen när den var helt ihopsatt så verkar den mycket större.
Min är väl som en vanlig skötväska i storlek ungefär. Rätt stor alltså.
Tja alltså...den har inte direkt några sidor ännu... Vill inte avslöja för mycket, men kanske sätter in en slags kil eller så. 8) Jag har använt mig av ett gammalt förkläde som foder, så det fick liksom bestämma storleken på alstret. :wink:
Det är så spännande att höra om alla projekt! :app:

Här har det blivit sjukdom och bortrest make igen, så tyvärr får skickningen vänta lite. Man ska tydligen inte ropa hej förrän man är över bäcken :roll:
Trulsamin skrev:*Sprätta, sprätta, sprätta...*
Låter obehagligt!
Antar att jag snart är där också! Sprätta är lixom obligatorskt moment när jag syr....
Här går det framåt -men har ett litet "bekymmer". Själva väskan är färdig, men axelremmen vet jag inte hur bredd jag skall göra.. Väskan är ca 42x40, inte jätte liten och inte super stor.

Hjälp mig nu - vad skulle ni föredra (har ett axelband bara), om den är er; Ge mig ett mått på band ni skulle tro är bekvämt!
annelithor skrev:Här går det framåt -men har ett litet "bekymmer". Själva väskan är färdig, men axelremmen vet jag inte hur bredd jag skall göra.. Väskan är ca 42x40, inte jätte liten och inte super stor.

Hjälp mig nu - vad skulle ni föredra (har ett axelband bara), om den är er; Ge mig ett mått på band ni skulle tro är bekvämt!
80-100 cm kanske. Då kan man hänga den på ena axeln om man vill eller hålla den i handen utan att den blir för långt ner.
annelithor skrev:Här går det framåt -men har ett litet "bekymmer". Själva väskan är färdig, men axelremmen vet jag inte hur bredd jag skall göra.. Väskan är ca 42x40, inte jätte liten och inte super stor.

Kan du inte göra det reglerbart? Så kan mottagaren välja om hon vill ha den bara över axeln eller tvärsöver :tumup:
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 31
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?