Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av imsel
Enid skrev:
imsel skrev:
SCSI skrev:sicksack i yttertyget innanför snölåset skulle jag nog satsa på. Om det finns nån bra söm att "gömma" sig lite i sådär...
Hällor -> snölås -> ytterbyxa liksom. Blir väl knas om hällorna kommer utanpå snölåset? Eller tänker jag galet nu?
Hmmm..
Men om jag sätter inannför snölåset, är det inte risk att slölåset viker upp sig lite då? :hmm:
I snölåsets nederkant sitter hällorna fast på de overaller vi haft med rak nederkant och snölås. Men de har inte varit fastsydda utan gummiband med knapphål (köps färdigt) och så två knappar att fästa i på snölåsets insida.
ja knappar har ju dom flesta ja :tumup:
Kanske är dumt att sy på ist för att sätta knappar.. Borde jag göra det istället?
Av Enid
Jag har ritat ett nytt trosmönster som blev så bra :vågen: , det är som en kalsong fast utan snopputrymmet fram och de är så sköna!! Varför är köpetrosor så smala i grenen :hmm: och varför har dom så ofta en obehaglig grensöm bak som skär in :evil: och varför är de kostruerade så att halva rumpan trillar ut t o m på "boxer"-modeller :hopmad: .

Man kan faktiskt göra snygga OCH sköna trosor :this: . Dam-kalsong har jag bestämt mig för att kalla dom :tumup: . De har allt det där som ett par sköna kalsonger har men utan "bullen" bran :tumup: .

(Alltså det här är verkligen saker som jag funderar på!! Inte minst när det gäller barnen! Varför ska min dotter "tränas" att vänja sig vid trosor med smal gren och för lite rumputrymme? När min son har ett brett utbud bekväma kalsonger att välja bland! Och i deras ålder är det liksom inte något stort snopputrymme att skylla skillnaden på heller, 4-åringskallingar är faktiskt ganska platta frampå :hmm: .)
Av Enid
imsel skrev:
Enid skrev:
imsel skrev:
SCSI skrev:sicksack i yttertyget innanför snölåset skulle jag nog satsa på. Om det finns nån bra söm att "gömma" sig lite i sådär...
Hällor -> snölås -> ytterbyxa liksom. Blir väl knas om hällorna kommer utanpå snölåset? Eller tänker jag galet nu?
Hmmm..
Men om jag sätter inannför snölåset, är det inte risk att slölåset viker upp sig lite då? :hmm:
I snölåsets nederkant sitter hällorna fast på de overaller vi haft med rak nederkant och snölås. Men de har inte varit fastsydda utan gummiband med knapphål (köps färdigt) och så två knappar att fästa i på snölåsets insida.
ja knappar har ju dom flesta ja :tumup:
Kanske är dumt att sy på ist för att sätta knappar.. Borde jag göra det istället?
JAg hade satsat på knappar :tumup: för gummibandet slits mycket fortare än byxorna.
Användarens profilbild
Av melon
Enid skrev:Jag har ritat ett nytt trosmönster som blev så bra :vågen: , det är som en kalsong fast utan snopputrymmet fram och de är så sköna!! Varför är köpetrosor så smala i grenen :hmm: och varför har dom så ofta en obehaglig grensöm bak som skär in :evil: och varför är de kostruerade så att halva rumpan trillar ut t o m på "boxer"-modeller :hopmad: .

Man kan faktiskt göra snygga OCH sköna trosor :this: . Dam-kalsong har jag bestämt mig för att kalla dom :tumup: . De har allt det där som ett par sköna kalsonger har men utan "bullen" bran :tumup: .

(Alltså det här är verkligen saker som jag funderar på!! Inte minst när det gäller barnen! Varför ska min dotter "tränas" att vänja sig vid trosor med smal gren och för lite rumputrymme? När min son har ett brett utbud bekväma kalsonger att välja bland! Och i deras ålder är det liksom inte något stort snopputrymme att skylla skillnaden på heller, 4-åringskallingar är faktiskt ganska platta frampå :hmm: .)
Jag håller helt med dig! Min dotter har bara kalsonger, som tur är bryr hon sig inte om det än. Hon blir nämligen galen på trosor som halkar in i rumpan.
Användarens profilbild
Av ellla
Enid skrev:Jag har ritat ett nytt trosmönster som blev så bra :vågen: , det är som en kalsong fast utan snopputrymmet fram och de är så sköna!! Varför är köpetrosor så smala i grenen :hmm: och varför har dom så ofta en obehaglig grensöm bak som skär in :evil: och varför är de kostruerade så att halva rumpan trillar ut t o m på "boxer"-modeller :hopmad: .

jag håller helt meed!

Haha, jag hade inte alls tänkt på det så, sydde trosor till E efter ett badbyxemönster i Ottobre eftersom det var snyggast :-) Men du har så rätt, såklart!
Användarens profilbild
Av Svampp

Håller själv på att få psykbryt på mina trosor, måste ha ändrat kroppsform på nåt vis efter graviditeten, för ALLA trosor skär in mer eller mindre. Du råkar inte ha några bilder eller så, förstår inte riktigt hur du har gjort?
Användarens profilbild
Av carro83
Efter inspiation och tut från en tjej så blev denna mössa till idag!
Blir lite långt inlägg för slänger in några bilder extra som jag nog inte visat!
Bild
Gubbabyxor
Bild
Morfars gamla tröja blev ny till sötisen
Bild
Litet set till storebrors lilla pojke
Bild
Användarens profilbild
Av SCSI
Jag vill ha ett mönster på ett snyggt linne... tajt passform och gärna lite brottarrygg... nån som har några tips?

... funderar på att ta en gammal sliten body, sätta den på ungen, rita upp var jag vill ha u-ringningen och göra mönstret efter den, annars.
Av Enid
SCSI skrev:Jag vill ha ett mönster på ett snyggt linne... tajt passform och gärna lite brottarrygg... nån som har några tips?

... funderar på att ta en gammal sliten body, sätta den på ungen, rita upp var jag vill ha u-ringningen och göra mönstret efter den, annars.
Det tycker jag låter som en toppenbra ide :tumup: . Ungefär så gör man när man gör mönster "på riktigt" juh :D .
  • 1
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?