Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
Men HUR irriterande är det inte att behöva titta under glasögonen för att se vad jag stickar?! :hopmad:
Användarens profilbild
Av MuuM
kvarnvik skrev:
MuuM skrev:
kvarnvik skrev:
MuuM skrev:
kvarnvik skrev::gaah: jag har plötsligt tre maskor för mycket på ena sidan av min sjal. Kan inte hitta något fel i varvet, så det måste ligga längre bak, blä. Jag är ju inte typen som repar upp i första taget, få se imorgon om jag kan komma på vad som är fel eller hitta något bra sätt att fuska till det på. Nu är jag så trött att jag bara ska låta bli tror jag :lol:
Inte? Jag är inne på tredje omgången av min Laminiaria, à la Kvarnviks "Tredje gången gillt." ;-)
Hmm :hmm: är det min devis? Tja, går det inte att fixa till så måste man ju, men det ska mycket till :lol: Just det här mönstret tror jag att man ganska enkelt kan fuska till 8)
När jag stickade en sjal kring nyår så tröstade du mig med det när jag repade upp för tredje gången. :-D Det funkade så jag räknar med att det funkar nu med!
jaja, det är svårt att leva som man lär :roll: :lol:
:lol:
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnvik skrev:lånad bild:
Bild
Jag blev förälskad i färgerna på garnet så jag kollade upp vad det var. Det visade sig vara ännu ett härligt sektionsfärgat garn. :love:

Aade long

Ravelry: stash

Monstergarn

Någon som klämt på det?
Oj, det regnbågsgarnet såg ju ännu mer intensivt ut än Kaunis :siishah: :siishah: Men vad konstigt det verkade med priserna, 85:-/100g och så kostar en härva på 150g 250:-?
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
melon skrev:
kvarnvik skrev:lånad bild:
Bild
Jag blev förälskad i färgerna på garnet så jag kollade upp vad det var. Det visade sig vara ännu ett härligt sektionsfärgat garn. :love:

Aade long

Ravelry: stash

Monstergarn

Någon som klämt på det?
Oj, det regnbågsgarnet såg ju ännu mer intensivt ut än Kaunis :siishah: :siishah: Men vad konstigt det verkade med priserna, 85:-/100g och så kostar en härva på 150g 250:-?
Fast i rullisten kan man välja upp till 300 gram (och det blir 255:-) så det måste vara maxpriset som står i kanten.
Av Umma
zandrama skrev:Åh vad jag gillar Delight-garnet! Det är helt underbart att sticka i! :love:
OJ vad fin! :love: :love:
Ännu ett garn att prova alltså :notes: ..
och tack :vågen: den var rolig att sticka. :D
MuuM skrev:Men HUR irriterande är det inte att behöva titta under glasögonen för att se vad jag stickar?! :hopmad:
Närsynt och börjar får ålderslångsynthet? ;-)
Jag har börjat fundera på om jag skulle behöva läsglasögon när jag stickar, för ibland har jag så himla svårt att fokusera, rent anatomiskt alltså, på vad jag har i händerna.
Användarens profilbild
Av Fryle
Kaffemoster skrev:
MuuM skrev:Men HUR irriterande är det inte att behöva titta under glasögonen för att se vad jag stickar?! :hopmad:
Närsynt och börjar får ålderslångsynthet? ;-)
Jag har börjat fundera på om jag skulle behöva läsglasögon när jag stickar, för ibland har jag så himla svårt att fokusera, rent anatomiskt alltså, på vad jag har i händerna.
Eller så är glasögonen helt enkelt för smala på höjden. Detta var huvudsakliga anledningen till att jag bytte till linser.
linafelicia skrev:Jag har länge stått emot och tyckt att jag klarar mig med mitt sortiment av rundstickor men nu börjar jag känna att jag behöver ett set med Knit pros :)
Frågan är nu bara vilka jag ska välja. Jag stickar oftast med metallstickor mest för att jag har flest metallstickor. Bambustickor gillar jag bästa när jag stickar i grovt ullgarn men just nu är det mest sjalar jag stickar så det lutar åt ett metallstickorna men ska man köpa ett set eller enstaka delar?
Ni som stickar med dom, vad har ni för råd att ge mig? :hmm:
Är det ingen av er som har Knit pros?
Av Umma
linafelicia skrev:
linafelicia skrev:Jag har länge stått emot och tyckt att jag klarar mig med mitt sortiment av rundstickor men nu börjar jag känna att jag behöver ett set med Knit pros :)
Frågan är nu bara vilka jag ska välja. Jag stickar oftast med metallstickor mest för att jag har flest metallstickor. Bambustickor gillar jag bästa när jag stickar i grovt ullgarn men just nu är det mest sjalar jag stickar så det lutar åt ett metallstickorna men ska man köpa ett set eller enstaka delar?
Jorå. Jag tror det bästa är att prova sig fram. Jag köpte enstaka kablar och stickor allteftersom. Personligen tycker jag bäst om trästickorna nu men i början tyckte jag de var väldigt glatta. Jag har några strumpstickor och fasta rundstickor också, både i metall och trä och de är väldigt bra också. Jag har inte provat andra rundstickor så jag kan inte jämföra.
linafelicia skrev:
Jag har knit pros i trä. De är underbara. :love:
Jag köpte ett startset som jag har kompletterat allteftersom med fler kablar och stickor, stickmått mm. Om du redan har många rundstickor så kanske det är bra att köpa enstaka, annars tycker jag man kan satsa på åtminstone ett startset.
zandrama skrev:
linafelicia skrev:
Jag har knit pros i trä. De är underbara. :love:
Jag köpte ett startset som jag har kompletterat allteftersom med fler kablar och stickor, stickmått mm. Om du redan har många rundstickor så kanske det är bra att köpa enstaka, annars tycker jag man kan satsa på åtminstone ett startset.
Jag har en stor hög med rundstickor men de flesta har korta kablar så det är nog mest det som lockar, att kunna byta kablarna. Var ska man köpa dom? Jag har hittat hos garnkorgen.se men det finns säkert på fler ställlen?
  • 1
  • 128
  • 129
  • 130
  • 131
  • 132
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?