Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag älskar Eskimo! :vågen:
Jag började med en toffel till filmen, nu är den klar. En toffel kvar. Tyvärr blev den första inte särskilt bra, men den är skön iaf, så den får funka.
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:
kvarnvik skrev:
solängel skrev:
kvarnvik skrev:
solängel skrev:Vad fina grejer ni har gjort, allihop!

Kvarnvik, det måste väl vara nån minskning eller ökning du missar? Jag fattar ju hur du menar, men det är svårt att veta var felet sitter när man inte får klämma.
ökningarna gör man ju i kanterna innan mönstret börjar, jag får testa lite helt enkelt :hmm:
Jo, fast det är ju ändå omslag och hoptagningar lite här och där och det måste ju vara nåt som hamnar på fel plats.
Det förstås.
Mönstret äår uppbyggt så att det sker ökningar hela tiden och därför kommer du att få fler och fler maskor över vid kanten och intill mittmaskan. Titta inte på hålen på varvet nedanför (för de ser sneda ut) utan räkna så du hamnar rätt.
Jag har hamnat rätt nu, är faktiskt osäker på om det var fel första ggn eller om jag lurade mig själv :roll:
Ska ta en bild på sjalen sen, jag är väldigt förtjust i färgerna, undrar bara om den kommer att bli tillräckligt stor...
Kan någon hjälpa mig med ungefär hur många meter per 100g det ska vara för att motsvara ett "DK weight yarn"?
kvarnvik skrev:
leonie skrev:kvarnvik - var hittar jag mönstret till en multnomah? :love:
http://helloknitty.files.wordpress.com/ ... tnomah.pdf
Hittade den genom Ravelry, men jag tror att den här länken ska funka.

Alla som inte är med på Ravelry, gå genast med :this:, det är en aldrig sinande källa till mönster och inspiration
Tack! Den verkar inte alltför komplicerad - men spetskanten består av enbart mönstervarv, eller? Bör man använda livlinor då (jag gillar inte det, är lite för lat för det...)

Jag är medlem på Ravelry men är inte inne speciellt ofta, vågar inte det... :lol:
Användarens profilbild
Av tweed
leonie skrev:
kvarnvik skrev:

Alla som inte är med på Ravelry, gå genast med :this:, det är en aldrig sinande källa till mönster och inspiration
Tack! Den verkar inte alltför komplicerad - men spetskanten består av enbart mönstervarv, eller? Bör man använda livlinor då (jag gillar inte det, är lite för lat för det...)

Jag är medlem på Ravelry men är inte inne speciellt ofta, vågar inte det... :lol:
livlinor?
Du behöver 4 markörer. Det är egentligen bara ett varv av 4 i mönsterdelen som har omslag och hoptagningar, de andra är bara antingen aviga eller räta och så omslagen vid mitten.
Av Umma
Kvarnvik-tack för tipsen!! ska fundera lite till. Under tiden har jag tagit tag i en socka som legat här i evigheter och tittat surt på mig. Tänk om jag lyckas slutföra ett helt par sockor :siishah: ...
Av Ponyo
Nu har jag backat tre varv :whut:
Det blev visst snett tidigare. Jag som aldrig orkar backa annars.
Och det är bra mkt svårare att backa nu. Vågar inte repa upp ner till önskat varv, utan backar maska för maska.
kvarnvik skrev:
leonie skrev:
kvarnvik skrev:

livlinor?
Du behöver 4 markörer. Det är egentligen bara ett varv av 4 i mönsterdelen som har omslag och hoptagningar, de andra är bara antingen aviga eller räta och så omslagen vid mitten.
Aha, ja men då så, då är det ju inte så bökigt.
Livlinor = alltså att man måste trä en tråd genom maskorna då och då, i fall man tappar maskor. Hände mig när jag skulle sticka en Birds Eye (som inte blev klar...)
Användarens profilbild
Av tweed
Bubbi skrev:Nu har jag backat tre varv :whut:
Och det är bra mkt svårare att backa nu. Vågar inte repa upp ner till önskat varv, utan backar maska för maska.
Baksidan med att sticka spets :roll:

Det är ganska mycket knutar i mitt drops delightgarn, tre eller fyra på första nystanet och redan en på det nyss påbörjade :roll: Men glädjande nog stämmer färgen hittills även efter knutarna :vågen:
Av Ponyo
kvarnvik skrev:
Bubbi skrev:Nu har jag backat tre varv :whut:
Baksidan med att sticka spets :roll:

Det är ganska mycket knutar i mitt drops delightgarn, tre eller fyra på första nystanet och redan en på det nyss påbörjade :roll: Men glädjande nog stämmer färgen hittills även efter knutarna :vågen:
Nu har jag precis backat klart, och hittade dessutom felet. Ett litet litet fel, men ack så förödande
Så nästa gång det inte går jämt upp på slutet så ska jag backa direkt :this:
  • 1
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 129
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?