Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av isbl
Försöker gasa på med min stickning av en Little Coffee Bean Cardigan, vi ska åka och hälsa på vänner som nyss fått bebis, så den måste vara klar tills dess. Stickar så himla sakta nu, hade ett väldigt krävande projekt på mitt jobb som inte alls var bra för mina händer/handleder, så nu kan jag bara sticka korta stunder varje kväll :( Men nu har jag snart bara en ärm kvar, så jag är ganska hoppfull i alla fall. De bor dessutom en bra bit bort, så i värsta fall får jag väl färdigställa det sista i bilen. (Dessutom ville mamman ha sjalråd så nu ska de få låna vår kära Zara och jag kommer högst troligt få provsjala bebis igen :app:)

Hur funkar det förresten med akryl och blockning? Håller på att minska garnförrådet och hittade tre nystan i akryl som jag nu gör av med på lilla koftan. Men gör det någon nytta att blocka akryl eller är det överkurs? :help: Det går faktiskt mkt bättre än vad jag trott att sticka i akryl, det känns ju lite plastigare men helt ok ändå. Och så behöver inte mottagarna bekymra sig om handtvätt osv, vilket jag tycker är skönt när en stickar och ger bort.
Användarens profilbild
Av MuuM
isbl skrev:Försöker gasa på med min stickning av en Little Coffee Bean Cardigan, vi ska åka och hälsa på vänner som nyss fått bebis, så den måste vara klar tills dess. Stickar så himla sakta nu, hade ett väldigt krävande projekt på mitt jobb som inte alls var bra för mina händer/handleder, så nu kan jag bara sticka korta stunder varje kväll :( Men nu har jag snart bara en ärm kvar, så jag är ganska hoppfull i alla fall. De bor dessutom en bra bit bort, så i värsta fall får jag väl färdigställa det sista i bilen. (Dessutom ville mamman ha sjalråd så nu ska de få låna vår kära Zara och jag kommer högst troligt få provsjala bebis igen :app:)

Hur funkar det förresten med akryl och blockning? Håller på att minska garnförrådet och hittade tre nystan i akryl som jag nu gör av med på lilla koftan. Men gör det någon nytta att blocka akryl eller är det överkurs? :help: Det går faktiskt mkt bättre än vad jag trott att sticka i akryl, det känns ju lite plastigare men helt ok ändå. Och så behöver inte mottagarna bekymra sig om handtvätt osv, vilket jag tycker är skönt när en stickar och ger bort.
Du behöver inte blocka akryl, det ger inget resultat. Praktiskt, tycker jag. Och bra i barnkläder eftersom det just går att köra i maskin.
Användarens profilbild
Av Fryle
Fast jag kör allt i maskin, gärna ull, eftersom maskinen många gånger är skonsammare än hanteringen vid handtvätt.
Användarens profilbild
Av isbl
MuuM skrev:
isbl skrev: Hur funkar det förresten med akryl och blockning? Håller på att minska garnförrådet och hittade tre nystan i akryl som jag nu gör av med på lilla koftan. Men gör det någon nytta att blocka akryl eller är det överkurs? :help: Det går faktiskt mkt bättre än vad jag trott att sticka i akryl, det känns ju lite plastigare men helt ok ändå. Och så behöver inte mottagarna bekymra sig om handtvätt osv, vilket jag tycker är skönt när en stickar och ger bort.
Du behöver inte blocka akryl, det ger inget resultat. Praktiskt, tycker jag. Och bra i barnkläder eftersom det just går att köra i maskin.
:tumsup: Då sparar jag det momentet!
Fryle skrev:Fast jag kör allt i maskin, gärna ull, eftersom maskinen många gånger är skonsammare än hanteringen vid handtvätt.
Jag brukar också köra handtvättsprogram i maskinen, tycker det är så meckigt att hålla på och blaska i balja, skölja och dona.
Juliusdotter skrev:Bild
Detta är min senaste filt, jag blev nöjd och så även mottagarna. Mönstret satt snabbt i minnet och gick fort att sticka, filten heter Bella finns i boken Babystickning på stickor 3
Den gillade jag :D men det blev en i våffelpatent, ska virka kanter nu.
Hade glömt hur kul den tekniken var, så nu blev det en färgglad handduk också av bara farten :Hahaa:

Sedan plockade jag fram strumpgarnet jag köpte på Lidl i höstas men det var extremt omysigt och luktar lite skumt så det får nog flytta härifrån :?
Amaltea skrev:
Detta är min senaste filt, jag blev nöjd och så även mottagarna. Mönstret satt snabbt i minnet och gick fort att sticka, filten heter Bella finns i boken Babystickning på stickor 3
Hade glömt hur kul den tekniken var, så nu blev det en färgglad handduk också av bara farten :Hahaa:

Sedan plockade jag fram strumpgarnet jag köpte på Lidl i höstas men det var extremt omysigt och luktar lite skumt så det får nog flytta härifrån :?
Hoppas på bilder av filten
Juliusdotter skrev:
Amaltea skrev:

Ska lära mig det där :Hahaa:
Amaltea skrev:
Juliusdotter skrev:
Amaltea skrev:

Ska lära mig det där :Hahaa:
jag kan det bara om jag får sitta vid datorn, via telefon och platta fixar jag det inte. Om det inte nu har skett någon förändring som jag missat.
Användarens profilbild
Av Fryle
Juliusdotter skrev:
Fryle skrev:Jag har precis gjort en bebisfilt till ett kusinbarn som väntas i höst:
Fin, själv börjar jag tänka bebis stickning, maken ska bli morbror (vad blir jag? Xtra moster?) i vinter, det blir nog en filt eller någon som har något annat förslag?
Jag röstar för filt, den är storlekslös och kan användas länge.
Användarens profilbild
Av berit
Vad ni gör fina filtar! :love:

Jag har en halv bebisfilt som inte blir klar. Den har fint mönster (ETA, länk: http://www.ravelry.com/patterns/library ... by-blanket) men jag kommer inte orka sticka klart den i mönstret. Vad gör jag nu?

- Repar upp och använder garnet till nåt annat
- gör klart den halv och ger den till barnet att ha som en dockfilt
- övergår från mönsterstickning till slätstickning och gör klart den
- låter den ligga ett år till

Några bättre förslag?
Användarens profilbild
Av berit
Juliusdotter skrev: Fin, själv börjar jag tänka bebis stickning, maken ska bli morbror (vad blir jag? Xtra moster?) i vinter, det blir nog en filt eller någon som har något annat förslag?
Jag röstar ju då för nåt annat än en filt - förstår inte hur en orkar sticka en hel bebisfilt :roll: . Kanske ett par strumpor eller en mössa vore lagom :lol: . Nej, men en filt är super om du orkar göra en!
Jag håller på med ett set till min planerade bebis som jag tycker är gulligt annars, om du lätt blir uttråkad som jag: http://www.ravelry.com/patterns/library ... -and-pants
Användarens profilbild
Av Fryle
berit skrev:Vad ni gör fina filtar! :love:

Jag har en halv bebisfilt som inte blir klar. Den har fint mönster (ETA, länk: http://www.ravelry.com/patterns/library ... by-blanket) men jag kommer inte orka sticka klart den i mönstret. Vad gör jag nu?

- Repar upp och använder garnet till nåt annat
- gör klart den halv och ger den till barnet att ha som en dockfilt
- övergår från mönsterstickning till slätstickning och gör klart den
- låter den ligga ett år till

Några bättre förslag?
Mitt förslag: Ta dig samman och bestäm dig för att sticka ett visst antal varv eller centimeter per dag. När filten är klar är du stolt över dig själv. :mrgreen:
  • 1
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?