- tis jun 23, 2015 20:04
Försöker gasa på med min stickning av en Little Coffee Bean Cardigan, vi ska åka och hälsa på vänner som nyss fått bebis, så den måste vara klar tills dess. Stickar så himla sakta nu, hade ett väldigt krävande projekt på mitt jobb som inte alls var bra för mina händer/handleder, så nu kan jag bara sticka korta stunder varje kväll
Men nu har jag snart bara en ärm kvar, så jag är ganska hoppfull i alla fall. De bor dessutom en bra bit bort, så i värsta fall får jag väl färdigställa det sista i bilen. (Dessutom ville mamman ha sjalråd så nu ska de få låna vår kära Zara och jag kommer högst troligt få provsjala bebis igen
)
Hur funkar det förresten med akryl och blockning? Håller på att minska garnförrådet och hittade tre nystan i akryl som jag nu gör av med på lilla koftan. Men gör det någon nytta att blocka akryl eller är det överkurs?
Det går faktiskt mkt bättre än vad jag trott att sticka i akryl, det känns ju lite plastigare men helt ok ändå. Och så behöver inte mottagarna bekymra sig om handtvätt osv, vilket jag tycker är skönt när en stickar och ger bort.

Hur funkar det förresten med akryl och blockning? Håller på att minska garnförrådet och hittade tre nystan i akryl som jag nu gör av med på lilla koftan. Men gör det någon nytta att blocka akryl eller är det överkurs?

Två små
som ständigt växer