Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
kvarnvik skrev:Nu har jag kommit till första varvet efter det vanliga rätstickandet på min multnomah, men jag är osäker på vad de menar i mönstret nu :hmm:
Row 1: k1, kfb, k1, pm, k to 1 st before center sts, pm, k1,
yo, k5, yo, k1, pm, k to three sts before end, pm, k1, kfb, k1.
Vad menar de med pm? I förkortningsöversättningen till mönstret står det bara p för purl, är det ändå en avig maska det ska vara?

länk till hela mönstret http://helloknitty.files.wordpress.com/ ... tnomah.pdf
place marker.
Användarens profilbild
Av tweed
MuuM skrev:
kvarnvik skrev:Nu har jag kommit till första varvet efter det vanliga rätstickandet på min multnomah, men jag är osäker på vad de menar i mönstret nu :hmm:
Row 1: k1, kfb, k1, pm, k to 1 st before center sts, pm, k1,
yo, k5, yo, k1, pm, k to three sts before end, pm, k1, kfb, k1.
Vad menar de med pm? I förkortningsöversättningen till mönstret står det bara p för purl, är det ändå en avig maska det ska vara?

länk till hela mönstret http://helloknitty.files.wordpress.com/ ... tnomah.pdf
place marker.
Aha :urule:
Av Ponyo
Åhh vad jag älskar att sticka spets :loving:
Jag hade tappat sticklusten där ett tag, men nu är det underbart skoj att sticka igen. Vill sticka hela tiden.
MuuM, har du fått en chans att börja nu?
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:Åhh vad jag älskar att sticka spets :loving:
Jag hade tappat sticklusten där ett tag, men nu är det underbart skoj att sticka igen. Vill sticka hela tiden.
hann tre varv innan M vaknade. nu tuttar han och jag vågar inte flytta honom igen...
Användarens profilbild
Av tweed
Bubbi skrev:Åhh vad jag älskar att sticka spets :loving:
Det är härligt med stickning för det finns så mycket olika saker man kan göra och tekniker att prova :D
solängel skrev:Knyttet: Jag ska till stan på torsdag, kollar gärna garn med dig! Och så kan du få klämma på Harunin! :D Kommer in kvart i ett.
Jag missade ditt inlägg. Men jag började jobba kl 12 så det hade inte hunnits ändå. Jag kilade in på Hemflit på väg till jobbet, det där garnet du hade köpt som jag inte alls kommer ihåg vad det hette var superfint. Det fanns i en orange färgställning som jag blev väldigt sugen på. Men det var precis för kort, och jag hittade inget enfärgat som stämde bra till.
Jag blir galen, jag brukar aldrig ha svårt att köpa garn liksom. Varför går det inte nu? :roll:

Colinette Cherry ser jättefint ut, men jag lyckas inte hitta någon bild på det uppstickat :hopmad:
Av Umma
melon skrev:
Umma skrev:Kan någon virkare hjälpa mig. Jag har stickat en klänning som ska ha en virkad kant så här står det:
"Using CC, work 1 round double crochet around lower edge of skirt, and around neckline and armhole edges. Weave in remaining ends and block as desired."
Vet nägon vad CC är? Och vad är double crochet? Dubbelstolpe :hmm: ?
Kan det vara Contrasting Colour? Double crochet är stolpe, singel crochet är fast maska. Fast det där är olika på engelsk och amerikansk virkning tror jag. Förvirrande :whut: Ser du på mönstret om det ser ut att vara stolpar i en annan färg?
:vågen: :tumup: Tack!! Det stämmer precis. Stolpar är det. Jag kan knappt virka. :roll: (vilket tyvärr syns på slutresultatet) men jag hoppas att blockningen rättar till det värsta :wink:
Användarens profilbild
Av glis
Ketronya skrev:Glis: Skitsnygg sjal, en sån vill jag med sticka :love:

Visst är mönstret sådant att man enkelt kan göra sjalen större genom att göra fler upprepningar?
Tack Ketronya och alla andra, och Kvarnvik som fixade bilden!
Japp, den var lätt att förstora, jag har gjort ett par rapporter mer än mönstret föreslår mest för att jag ville göra slut på garnet. Det gick åt nästan två härvor, ett liiitet nystan är kvar.

Zandrama: Vad fina de små vantarna blev! Jättelyckat med det garnet.
Användarens profilbild
Av tweed
Nu har jag mer sjalproblem :roll: när jag stickar på min multnomah så får jag en förskjutning på hålmönstret, de ska väl hamna rakt ovanför varandra :hmm:
Jag vet inte riktigt hur jag ska förklara, finns det någon som är tankeläsare, eller bara fattar ändå :lol:

lånad bild:
Bild
Användarens profilbild
Av tweed
solängel skrev:Vad fina grejer ni har gjort, allihop!

Kvarnvik, det måste väl vara nån minskning eller ökning du missar? Jag fattar ju hur du menar, men det är svårt att veta var felet sitter när man inte får klämma.
ökningarna gör man ju i kanterna innan mönstret börjar, jag får testa lite helt enkelt :hmm:
Knyttet & K skrev:
solängel skrev:Knyttet: Jag ska till stan på torsdag, kollar gärna garn med dig! Och så kan du få klämma på Harunin! :D Kommer in kvart i ett.
Jag missade ditt inlägg. Men jag började jobba kl 12 så det hade inte hunnits ändå. Jag kilade in på Hemflit på väg till jobbet, det där garnet du hade köpt som jag inte alls kommer ihåg vad det hette var superfint. Det fanns i en orange färgställning som jag blev väldigt sugen på. Men det var precis för kort, och jag hittade inget enfärgat som stämde bra till.
Jag blir galen, jag brukar aldrig ha svårt att köpa garn liksom. Varför går det inte nu? :roll:

Colinette Cherry ser jättefint ut, men jag lyckas inte hitta någon bild på det uppstickat :hopmad:
Ella Rae. Är det Harunin du ska sticka? Min väger precis 100 gr, så det ska gå. Eller så stickar du på 3,25 istället för 3,5, så går det lite mindre. Nästa Haruni som jag ska göra till svärmor tänker jag göra en repition mindre, och pulsvärmare av det som blir över då. Harunin var tänkt för 460 y/420 m men det var tydligen många som kommenterade att det inte räckte, så då ökade hon 20 y. Men köper du ella-garnet, se till att väga det innan du nystar, för mina härvor har inte vägt 100 g. :? 2 g garn är inte mycket, fast ganska många meter ändå...

Förresten, har du glasögon? Undrar om det var dig jag såg på Ohlssons?
kvarnvik skrev:

Kvarnvik, det måste väl vara nån minskning eller ökning du missar? Jag fattar ju hur du menar, men det är svårt att veta var felet sitter när man inte får klämma.
ökningarna gör man ju i kanterna innan mönstret börjar, jag får testa lite helt enkelt :hmm:
Jo, fast det är ju ändå omslag och hoptagningar lite här och där och det måste ju vara nåt som hamnar på fel plats.
Användarens profilbild
Av tweed
solängel skrev:
kvarnvik skrev:

Jo, fast det är ju ändå omslag och hoptagningar lite här och där och det måste ju vara nåt som hamnar på fel plats.
Det förstås.
Användarens profilbild
Av melon
kvarnvik skrev:
solängel skrev:
kvarnvik skrev:

Det förstås.
Mönstret äår uppbyggt så att det sker ökningar hela tiden och därför kommer du att få fler och fler maskor över vid kanten och intill mittmaskan. Titta inte på hålen på varvet nedanför (för de ser sneda ut) utan räkna så du hamnar rätt.
  • 1
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?