Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
glis skrev:Hur var det med prematurkläder, är det någon som har ett mönster och vill sälja till mig? Min kusin vill ge en kompis, jag syr inte på beställning så mycket annars.
Jag har nog några gamla mönster du kan få låna om du vill, kan kolla...
Användarens profilbild
Av glis
emmy_ackevik skrev:
glis skrev:Hur var det med prematurkläder, är det någon som har ett mönster och vill sälja till mig? Min kusin vill ge en kompis, jag syr inte på beställning så mycket annars.
Trulsamin tipsade om en Ottobre som jag har här hemma. Min mor ritade av mönster ur den idag. :oops:
Användarens profilbild
Av tweed
glis skrev:
emmy_ackevik skrev:
Trulsamin tipsade om en Ottobre som jag har här hemma. Min mor ritade av mönster ur den idag. :oops:
Fast det får nog inte vara några små prematurer då, de mönstrena är väl ungefär så stora att de passar en normalstor pyttebebis :lol:
kvarnvik skrev:
glis skrev:
emmy_ackevik skrev:
Fast det får nog inte vara några små prematurer då, de mönstrena är väl ungefär så stora att de passar en normalstor pyttebebis :lol:
Tror du det?? Mönstret är ända ner i storlek 40 och jag måste mäta mot en tröja i storlek 50 imorgon känner jag men nu när jag klippte ut mönstret i storlek 40 så är det bra litet... Så visst, det kanske inte är i storlek 40 exakt, ottobre är ofta lite större men det är inte något storlek 50 iallafall...
Användarens profilbild
Av Trulsamin
glis skrev:Barnet som skall ha pyttekläderna är född i v 33, tösen beräknades väga 3 kg i v 32 så jag känner att jag inte har något att jämföra med direkt...
Om den väger 3kilo så är den ju ändå ganska stor så jag tror inte på storlek 40 iallafall, men säker kan jag ju inte vara, har ingen erfarenhet alls.
3kg är väl en vanlig vikt på fullgångna bebisar. Mina vägde det. Laban kunda iofs ha något strl 40 plagg (hamnade på neo en vecka pga jobbig förlossning men det var nog en stor 40a) fast han var 51 cm lång (han var väldigt stark och såg ut som en deffad muskelknutte så det var väl därför han inte vägde mer trots styrkan). Jag tror iaf att strl 50 är lagom för barn som väger 3 kg om de inte är tjocka som köttbullar förståss... Många barn är ju för stora för strl 50 när de föds.
Användarens profilbild
Av Trulsamin
sofiaengvall skrev:3kg är väl en vanlig vikt på fullgångna bebisar. Mina vägde det. Laban kunda iofs ha något strl 40 plagg (hamnade på neo en vecka pga jobbig förlossning men det var nog en stor 40a) fast han var 51 cm lång (han var väldigt stark och såg ut som en deffad muskelknutte så det var väl därför han inte vägde mer trots styrkan). Jag tror iaf att strl 50 är lagom för barn som väger 3 kg om de inte är tjocka som köttbullar förståss... Många barn är ju för stora för strl 50 när de föds.
storlek 50 var för stort för Alissa i början och då var hon 49 cm lång och vägde 3kg. men hon växte också i storlek 50 på en vecka, växte ur den på en månad. Så ska man sy prematurkläder tror jag nog på största storleken under storlek 50. den väger ju 3kg men det finns ju en risk att den kommer att vara lite kortare och då kan det kanske behövas?
Av Marine78
Jag tror att glis menar att hennes egen tös beräknades väga 3 kg i v 33 (d v s att hon får stora barn) och därför har väldigt svårt att referera till hur en "normalstor" prematur är i v 33. Storlek 40 blir säkert inte för litet till en liten född i v 33. Tror de ligger i spannet 1,5-2 kg.
Användarens profilbild
Av glis
Marine78 skrev:Jag tror att glis menar att hennes egen tös beräknades väga 3 kg i v 33 (d v s att hon får stora barn) och därför har väldigt svårt att referera till hur en "normalstor" prematur är i v 33. Storlek 40 blir säkert inte för litet till en liten född i v 33. Tror de ligger i spannet 1,5-2 kg.
Tack Marine, precis så är det! Barnet som skall ha prematurkläderna väger visst 1800 g, det är så litet så det finns inte i min värld. Med tanke på Ottobres normalt sett ganska stora storlekar tänkte jag nog sy i stl 40 som är det minsta de har, skönt att du säger samma Marine!

Min tös var i största laget för en del 56:or när hon föddes i v 38. De små 56:orna visserligen...
Användarens profilbild
Av Trulsamin
glis skrev:
Marine78 skrev:Jag tror att glis menar att hennes egen tös beräknades väga 3 kg i v 33 (d v s att hon får stora barn) och därför har väldigt svårt att referera till hur en "normalstor" prematur är i v 33. Storlek 40 blir säkert inte för litet till en liten född i v 33. Tror de ligger i spannet 1,5-2 kg.
Tack Marine, precis så är det! Barnet som skall ha prematurkläderna väger visst 1800 g, det är så litet så det finns inte i min värld. Med tanke på Ottobres normalt sett ganska stora storlekar tänkte jag nog sy i stl 40 som är det minsta de har, skönt att du säger samma Marine!

Min tös var i största laget för en del 56:or när hon föddes i v 38. De små 56:orna visserligen...
Jaha, jag missförstod HELT :Hahaa:

Jag pratade med Elflin idag som har haft två prematurer och hon sa någonting som jag inte har tänkt på. Det är bara ett av de mönstrena i ottobre som är riktigt bra, det är omlottröjan, sparkdräkten fungerar inte alls sa hon om man har prematurer med mycket sladdar och grejjer som de gärna får när de är tidiga. Däremot tyckte hon att omlotten borde vara jättebra att förlänga och göra en sovpåse av om man ville göra en heldräkt.
Användarens profilbild
Av glis
Trulsamin skrev: Jag pratade med Elflin idag som har haft två prematurer och hon sa någonting som jag inte har tänkt på. Det är bara ett av de mönstrena i ottobre som är riktigt bra, det är omlottröjan, sparkdräkten fungerar inte alls sa hon om man har prematurer med mycket sladdar och grejjer som de gärna får när de är tidiga. Däremot tyckte hon att omlotten borde vara jättebra att förlänga och göra en sovpåse av om man ville göra en heldräkt.
:notes: Kanon, verkar vettigt! Hur ät det, är en vanlig body svår att hantera också?
Av letw83
glis skrev:
Trulsamin skrev: Jag pratade med Elflin idag som har haft två prematurer och hon sa någonting som jag inte har tänkt på. Det är bara ett av de mönstrena i ottobre som är riktigt bra, det är omlottröjan, sparkdräkten fungerar inte alls sa hon om man har prematurer med mycket sladdar och grejjer som de gärna får när de är tidiga. Däremot tyckte hon att omlotten borde vara jättebra att förlänga och göra en sovpåse av om man ville göra en heldräkt.
:notes: Kanon, verkar vettigt! Hur ät det, är en vanlig body svår att hantera också?
Omlottbody tyckte jag funkade på E, men dra-över-huvet-body är värdelöst.
  • 1
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?