Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Juliusdotter skrev:
Bubbi skrev:Vad jag längtar efter att få sätta igång med Laminarian. Men jag har ont i händerna, så jag måste vila dem.
Var dum nog att försöka göra armhävningar i förra vecka, och gjorde illa mig. :roll:
Ytterligare ett bevis på att träning är farligt :D

Är inne i rena virk perioden, sommarmössor/hattar i olika varianter. Men nu kliar det i att sätta upp garn på stickorna. Har fått ett mönster på en barntröja, ser ut att vara ganska snabb stickad (endast slätstickning), så jag har fantasier om att få till en var till dottern och sonen. Så nu skall jag sukta lite mer på garn (maken har nog glömt att skåpet är fullt :roll: ).
:Hahaa:

Emindy: Bildgoogla på colinette jitterbug, så får du massor med bilder. Väljer man ett som är ganska enhetliga i färgerna, trots att det skiftar, så blir det nog inte så fläckigt, medan andra kan bli väldigt fläckigt.
Av Ponyo
emindy skrev: Hur är färgskiftningarna? Jag blev helt kär i flera av de olika blandningarna men jag vill inte ha en fläckig sjal... (eller fläckigt nånting faktiskt...)
Det är nog det jag inte är så nöjd med. Jag har ett enfärgat blått garn (heavens något), och det är lite svagt fläckigt. Som jeans.
Har ett annat handfärgat garn som inte känns lika fläckigt. Kanske eftersom det garnet är så matt i ytan. Jitterbug är så blankt, så färgskiftningarna syns tydligt.
Så här blev mina strumpor med vriden resår:

Bild
Bild

Garnet är Ranco multy från Araucania, helt fantastiskt garn :love:
emindy skrev:ja nu har jag kollat och det skulle väl vara jitterbug till ett par sockar så de blir snyggt randiga, men kanske inte en sjal...
Men det finns ju jitterbug som är bara en färg, fast flera nyanser, liksom. Det skulle nog kunna bli snyggt. Såg flera sjalar som bara var lite flammiga, inte fläckiga.
Användarens profilbild
Av MuuM
Bubbi skrev:En liten påminnelse till mig själv, jag har stickat klart rad 5 i andra diagrammet.

Det är skitskoj att sticka efter diagram! :vågen:
Och fint blir det också. :loving:
Sjalen? Jag har inte kunnat resa mig för att hämta rätt stickor... Bäbis i knät. Får se om jag kan börja imorgon.
Tack för garntipsen! Det var inget Jitterbugg som tilltalade mig sådär direkt. Kauni går också bort, jag har precis repat upp en halvfärdig sjal i det garnet. Jag gillar det inte.
Jag tror jag får masa mig ner på stan imorgon eller på torsdag och kolla utbudet.
Juliusdotter skrev:Tjusiga strumpor Ketronya. Hur många varv har du gjort innan du förskjutit mönstret?
Tack! :D
3 varv, eller fyra om man räknar med själva "förskjutningsvarvet" :D
Ketronya skrev:
Juliusdotter skrev:Tjusiga strumpor Ketronya. Hur många varv har du gjort innan du förskjutit mönstret?
Tack! :D
3 varv, eller fyra om man räknar med själva "förskjutningsvarvet" :D
Det var det jag tyckte det såg ut som. En som förklarade stickningen för mig sa 4 varv, men när jag tittade på dina bilder tyckte jag mig räkna till 3 och det blev ju bevisligen fint.
Av Ponyo
MuuM skrev:
Bubbi skrev:En liten påminnelse till mig själv, jag har stickat klart rad 5 i andra diagrammet.

Det är skitskoj att sticka efter diagram! :vågen:
Och fint blir det också. :loving:
Sjalen? Jag har inte kunnat resa mig för att hämta rätt stickor... Bäbis i knät. Får se om jag kan börja imorgon.
Ja, jag kunde inte låta bli att börja på den igår.
Och den är riktigt rolig, i alla fall nu. En lagom nöt att knäcka.
Tycker helt klart att du ska sticka med 4:or du med.
  • 1
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?