Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MuuM
melon skrev: Och, förlåt min framfusiga och smått entusiastiska sida, beklagar sorgen. :heart:
En riktig skattkammare! Ja, den lilla ser ut som Siris som du visade. Några saker som fattas på den, som svärfar sa, men det går nog att fixa. Vi får se om han tar den med sig eller om jag tar den hem. Oavsett så behöver jag hjälp. ;-)

Framfusighet och entusiasm gillar jag. Det var därför jag skrev här. Beklaga sorgen kan vi göra i den andra tråden. :-) Tack ändå!

Jag glömde säga att det även fanns en nystvinda! Som jag har längtat efter en sån.
Användarens profilbild
Av MuuM
Tack Kaffemoster för att du sa till om stickcafét idag! Det var väldigt trevligt att få sticka koncentrerat en stund och träffa andra stickerskor. Och den lilla världen gjorde sig åter påmind genom att en av damerna känner en annan stickdam jag känner. Fast inte genom stickningen utan genom att de gick samma utbildning för 35 år sen. :-) Sånt är skoj.
Användarens profilbild
Av MuuM
Kaffemoster skrev:Nytt projekt (evighetsdito..?) :
Bild

En trekantssjal i entrelac (näverstickning) i entrådigt ullgarn på stickor 3.... Det kommer att variera i grönt, svart och lila vad det lider.
Evighet? :siishah: Noway! Den är ju nästan klar.
Användarens profilbild
Av melon
MuuM skrev:
melon skrev: Och, förlåt min framfusiga och smått entusiastiska sida, beklagar sorgen. :heart:
En riktig skattkammare! Ja, den lilla ser ut som Siris som du visade. Några saker som fattas på den, som svärfar sa, men det går nog att fixa. Vi får se om han tar den med sig eller om jag tar den hem. Oavsett så behöver jag hjälp. ;-)

Framfusighet och entusiasm gillar jag. Det var därför jag skrev här. Beklaga sorgen kan vi göra i den andra tråden. :-) Tack ändå!

Jag glömde säga att det även fanns en nystvinda! Som jag har längtat efter en sån.
Attans att jag inte sparade den andra jag köpte för att plocka reservdelar ifrån :roll: (nördvarning) :oops:
MuuM skrev:
Bild

En trekantssjal i entrelac (näverstickning) i entrådigt ullgarn på stickor 3.... Det kommer att variera i grönt, svart och lila vad det lider.
Åh, nej... Jag har inte stickat upp hälften av garnet ännu, snarare kanske lite drygt en tredjedel. Tack och lov, eftersom jag vill ha mina trekantssjalar stooora (men brukar få dem för små.)
Kaffemoster skrev:
MuuM skrev:
Bild

Åh, nej... Jag har inte stickat upp hälften av garnet ännu, snarare kanske lite drygt en tredjedel. Tack och lov, eftersom jag vill ha mina trekantssjalar stooora (men brukar få dem för små.)
Snyggt blir det i vilket fall som helst. Är det skoj att sticka kontstickning? Jag blir lite sugen att testa ibland.

Fast det borde försöka hålla sig på sin plats i kön av saker. Uppställning alla stickplaner.
Förresten, när jag gick på semester i fredags och hade ett par timmar över inne i Göteborg så kunde jag inte låte bli att vandra in på Deisy Design och sedan komma ut med ett par flätstickor och ett garn "Zauberball" i svart-vitt-grått. 100g och 420 meter. Vad tycker ni, ska det bli strumpor eller skulle det göra sig som en sjal tro? Och har ni i sådana fall några bra tips på sjalar?
melon skrev:Nu behöver jag er hjälp. Sylvi är nästan klar, och nu måste hon blockas. Hur gör man?? :hmm:
Tjusig sylvi, stor knapp!! :D

Blocka: Jag har inte plats att låta det ligga utspänt och torka, så jag ångar med ångstrykjärnet och är glatt överraskad över resultatet. Kanske blir det inte lika noggrant då som när man blöter, kramar ur och nålar upp för att torka - men det är det enda sättet som funkar för mig. Jag formar alltså plagget till hyfsat rätt form med händer och nålar, och sen håller jag ångstrykjärnet någon halvcentimeter ovanför och ångar det stickade.
Användarens profilbild
Av tweed
melon skrev:Nu behöver jag er hjälp. Sylvi är nästan klar, och nu måste hon blockas. Hur gör man?? :hmm:

Bild
Omonterad.

Bild
Närbild på flätan.

Bild
Knappn jag hittade i sybehörsaffären. Faktisk storlek.
Var är luvan? Säg inte att du också är luvhatare och har struntat i den, som glis :this: Jag tycker att luvan på Sylvi är så snygg :love:
Edit: Skulle ju säga :app: Jättefin! också :wink:
Senast redigerad av tweed den tor jul 16, 2009 10:13, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av ellla
Jag tvättar försiktigt för hand och sen torkar jag ur så mycket vatten jag kan mellan två handdukar. Därefter nålar jag fast delarna till önskad storlek på vår sängbotten med handdukar under. Om det inte torkar under dagen lägger jag en handduk på och lägger över bäddmadrass och sånt och pressar under natten :D

Vet att det går att använda sånna där stora mjuka golv-pussel att blocka på.
Användarens profilbild
Av melon
kaffemoster: bra tips! jag måste dock ha exakta mått på denna eftersom jag vill sy ihop den efter blockning, får nog bli elllas modell.

kvarnvik: lugn i stormen, luvan ska ju plockas upp efter montering :wink: Jag älskar luvor, klart jag måste ha en sån.

ellla: Tack för tipset, säng får det bli! Jag har bara blockat på strykbrädan innan, har ju mest stickat barntröjor och de stora jag har stickat har jag inte orkat blocka. Har läst om att folk köpt såna där pussel på biltema och så, men jag tyckr det känns lite onödigt.

Vad tror ni om ett turkost vävt band till knappen? Det händer ju inte så mycket på framsidan, och de bruna garnerna jag har passar inte i nyans till koftan som är lite mer gråbrun.
  • 1
  • 121
  • 122
  • 123
  • 124
  • 125
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?