Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
glis skrev:Jag måste öva på blixtlås också, det är också ett skäl.
Jag tror att det är för att du är så snäll :heart:
Nu ska jag ta med mig mitt fina fina fodral å lägga mig i sängen, kanske sticka lite om jag orkar, men fodralet ska ligga på sängbordet.
Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:
Aborre skrev:
gurkan skrev:
Aborre skrev:
melon skrev:
gurkan skrev:Flätsticka, är det någon speciell sticka? Eller kan jag ta en i högen med samma storlek?
Det finns speciella för det men det går lika bra ned en vanlig. Man kan också sticka flätor utan att använda en extra sticka:

http://miastick.blogspot.se/2008/05/mia ... a.html?m=1

Jag tycker en lite tunnare virknål brukar fungera bra, den rasar inte ur så lätt om kroken är åt rätt håll 8)
Jag har ingen virknål. :D
Ståltråd eller squigly funkar också bra. (Sån där som brukar sitta runt typ barnleksaker för att hålla fast dem i förpackningen.)
Puffar en gång till för att lära sig sticka flätor utan hjälpsticka, då slipper man det extra verktyget. Kolla länken! :tumup:
Så där har jag brukar sticka flätor, men det underlättar om inte flätorna är för breda då...
Användarens profilbild
Av ellla
mly skrev:
glis skrev:Jag måste öva på blixtlås också, det är också ett skäl.
Jag tror att det är för att du är så snäll :heart:
Nu ska jag ta med mig mitt fina fina fodral å lägga mig i sängen, kanske sticka lite om jag orkar, men fodralet ska ligga på sängbordet.
Jag tror också som Mly :)
Jag tänkte sticka en tröja inspirerad av denna på MQ
Bild

Tänkte sticka i Drops Muskat, och gå upp i stickor för att få den glesstickad. Tänkte följa the incredible, custom-fit raglan. Men då funderar jag hur jag ska tänka med garnåtgången? det borde väl gå åt lite mindre med en glesstickad eller?
Användarens profilbild
Av MuuM
ellla skrev:Jag har också börjat på en montego. Men oj vad långsamt det går! Min blir fyrkantig (en liten filt) i vit babymerino på stickor 3.5 för att få den aningens tätare.
Jag gör den rund. :)
Användarens profilbild
Av KaIi
ellla skrev:
melon skrev:
Aborre skrev:
gurkan skrev:
Aborre skrev:
melon skrev:
gurkan skrev:Flätsticka, är det någon speciell sticka? Eller kan jag ta en i högen med samma storlek?
Det finns speciella för det men det går lika bra ned en vanlig. Man kan också sticka flätor utan att använda en extra sticka:

Jag tycker en lite tunnare virknål brukar fungera bra, den rasar inte ur så lätt om kroken är åt rätt håll 8)
Ståltråd eller squigly funkar också bra. (Sån där som brukar sitta runt typ barnleksaker för att hålla fast dem i förpackningen.)
Puffar en gång till för att lära sig sticka flätor utan hjälpsticka, då slipper man det extra verktyget. Kolla länken! :tumup:
Så där har jag brukar sticka flätor, men det underlättar om inte flätorna är för breda då...
Jag ska testa om det fungerar med koftan jag stickar till ophelia, det är massor med flätor.
Jag brukar just nu använda en stor säkerhetsnål att sätta maskorna på så de inte glider av.
Användarens profilbild
Av melon
ellla skrev:
melon skrev:
Aborre skrev:
gurkan skrev:
Aborre skrev:
melon skrev:

Ja precis! Tre klarar jag att flytta utan att svettas :lol:
Björklöv skrev:Jag tänkte sticka en tröja inspirerad av denna på MQ
Bild

Tänkte sticka i Drops Muskat, och gå upp i stickor för att få den glesstickad. Tänkte följa the incredible, custom-fit raglan. Men då funderar jag hur jag ska tänka med garnåtgången? det borde väl gå åt lite mindre med en glesstickad eller?
Jag tycker också det - men egentligen är det här bara en puff för att du ska få fler åsikter, för jag vet egentligen inte.
Användarens profilbild
Av melon
Kaffemoster skrev:
Bild

Jag tycker också det - men egentligen är det här bara en puff för att du ska få fler åsikter, för jag vet egentligen inte.
Mängden garn som går åt är nog bara marginellt mindre.
Användarens profilbild
Av Mosan
melon skrev:
glis skrev:
melon skrev:
glis skrev:
melon skrev: :app: Wow, lyckliga du! :vågen:
Det är roligare med överraskningar men det tar lite tid att ordna ditt Melon. Det kommer...
Men du :heart: Vad söt du är! Hur kommer det sig att du gör det här?
Stickfodralen? För att jag är så nöjd med mitt att jag vill skryta med det. Till just er? Lite olika, men till dig för att du är så himla inspirerande och generös men jag har svårt att hitta rätt material så det tar lite tid...
:heart: Du är ju för söt.
:heart: :vågen:
melon skrev:
Kaffemoster skrev:
Bild

Mängden garn som går åt är nog bara marginellt mindre.
Tack och bock! Då får det bli tio nystan plus ett extra för eventuell missräkning från min sida :tumup:
Användarens profilbild
Av tweed
Nu har jag fått hem mina ebay-stickor :vågen: Det var slangvajer på dem så de är riktigt mjuka och ska nog duga finfint till elever. Bara de håller i vajern så, men annars borde det gå hyfsat lätt att limma eftersom det är just vajer. Känns som ett bra köp iaf, tack för tipset!
Användarens profilbild
Av tweed
kvarnkvik skrev:Nu har jag fått hem mina ebay-stickor :vågen: Det var slangvajer på dem så de är riktigt mjuka och ska nog duga finfint till elever. Bara de håller i vajern så, men annars borde det gå hyfsat lätt att limma eftersom det är just vajer. Känns som ett bra köp iaf, tack för tipset!
Fast nr 6 fattas :hmm:
  • 1
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?