Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
Umma skrev:
ellla skrev:
solängel skrev:
Umma skrev:YO=yarnj over är samma som omslag så jag tolkar det som att hon menar hålvarv, *sticka 2 tills, omslag* :tumup:

Funderar på att sticka Skiraste sjalen men är den inte alldeles för stor? Skulle man försöka minska storleken litegrann... :hmm:
ellla fick ju en väldigt stor skiraste, om jag minns rätt. Men fint blev det!
Den blev gigantisk! Och då var det ändå på ganska små stickor. Jag vågade inte ens blocka den utan slätade bara ut den...
men det är ju lätt att bara minska lite på den! :tumup:
Tack för era svar!! Ja det avgör saken, jag minskar den nog en hel del då. Vilket garn använde du Ellla?
Ja... Det var nåt luddigt och rött...
Skulle tro kidsilk haze från Rowan. Vi bor inte hemma just nu utan är på grönbete. Men vi kommer till ume till helgen och kan kolla då.
Av Umma
ellla skrev:
Umma skrev:
ellla skrev:
solängel skrev:
Umma skrev:YO=yarnj over är samma som omslag så jag tolkar det som att hon menar hålvarv, *sticka 2 tills, omslag* :tumup:

Funderar på att sticka Skiraste sjalen men är den inte alldeles för stor? Skulle man försöka minska storleken litegrann... :hmm:
ellla fick ju en väldigt stor skiraste, om jag minns rätt. Men fint blev det!
Den blev gigantisk! Och då var det ändå på ganska små stickor. Jag vågade inte ens blocka den utan slätade bara ut den...
men det är ju lätt att bara minska lite på den! :tumup:
Tack för era svar!! Ja det avgör saken, jag minskar den nog en hel del då. Vilket garn använde du Ellla?
Ja... Det var nåt luddigt och rött...
Skulle tro kidsilk haze från Rowan. Vi bor inte hemma just nu utan är på grönbete. Men vi kommer till ume till helgen och kan kolla då.
Jag har beställt Kidsilk Haze i färgen pearl (färgen är lite tråkig kanske :hmm:) men har aldrig stickat i det så det ska bli en ny upplevelse för mig. :vågen:
Bild
Knyttet & K skrev:Beställ fler kvarvik :tumup:

Vad tror ni om den här färgen till min sjal?
Bild
Jag har nämligen tillräckligt av det hemma redan. Jag vill försöka beta av förrådet innan jag köper på mig för mycket nytt. Jag blev lite avskräckt när jag läste recensionerna på Malabrigogarnet. Det verkar inte helt prisvärt.
Jättehärlig färg, det tror jag verkligen blir snyggt :tumup:

Vad är det för mönster till sjalen på bilden?
Av leonie
Umma skrev: Jag har beställt Kidsilk Haze i färgen pearl (färgen är lite tråkig kanske :hmm:) men har aldrig stickat i det så det ska bli en ny upplevelse för mig. :vågen:
Bild
Kid Silk Haze är roligt att sticka i - men det är helt omöjligt att repa upp om man stickar fel eller upptäcker att man har fel stickstorlek. Eller jo, man kan så klart repa upp det, om man tar det maska för maska...
Ketronya skrev:
Knyttet & K skrev:Beställ fler kvarvik :tumup:

Vad tror ni om den här färgen till min sjal?
Bild
Jag har nämligen tillräckligt av det hemma redan. Jag vill försöka beta av förrådet innan jag köper på mig för mycket nytt. Jag blev lite avskräckt när jag läste recensionerna på Malabrigogarnet. Det verkar inte helt prisvärt.
Jättehärlig färg, det tror jag verkligen blir snyggt :tumup:

Vad är det för mönster till sjalen på bilden?
Mönstret heter Ishbel, länk på Ravelry:
http://www.ravelry.com/projects/Luuucy/ishbel-2
zandrama skrev:
Bubbi skrev:Marias garn har bytt ägare! :shock:
Nämen! :shock:
Bättre eller sämre?
Just ja, det visste jag faktiskt (även om jag inte brukar handla hos Maria)

Nya ägaren har en (numera mycket inaktiv) blogg under Litet nystan. (Eller också har hon bytt ställe hon bloggar på....)
Det var en av de första stick-bloggar jag följde, och jag tycker hon verkar trevlig! :D
Av Ponyo
zandrama skrev:
Bubbi skrev:Marias garn har bytt ägare! :shock:
Nämen! :shock:
Bättre eller sämre?
Ingen aning. Såg det på nätet precis.
Jag har inte köpt så mkt där på sistonde. Föredrar Vincents garner igen, eftersom hennes garner inte noppar.
Av Ponyo
Knyttet & K skrev:Ingen som har tips på ett starkt garn som passar till spetssjal? Inte alltför tunt vill jag ha det, mohair går bort. Typ Drops Alpaca-tjocklek.
Lucca fino?
Men det har en tendens att noppa :(
Användarens profilbild
Av tweed
Knyttet & K skrev:Ingen som har tips på ett starkt garn som passar till spetssjal? Inte alltför tunt vill jag ha det, mohair går bort. Typ Drops Alpaca-tjocklek.
Har du känt på Drops Delight? Jag håller ju på att sticka en sjal i det nu och det blir faktiskt jättemjukt och härligt. Det är entrådigt och ganska löst spunnet, men innehåller 25% polyamid så det är ju lite starkare än vanligt. Mjuka melerade färger i långa övergångar :lol: och samma garnklass som drops alpacka.
  • 1
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 123
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?