Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

puppan skrev: virkad boll?
en sån här har jag gjort, den är stor som en fotboll, och gav bort i födelsedagspresent till en kusin som fyllde ett.

Bild
En sådan skulle jag vilja göra! Men hur virkar man femkanter? :hmm:
trollotta skrev: Jag gör även en paketkalender till min mamma och pappa (det är inte mer än rätt, dom har ju slitit med det under så många år)
När jag läste detta tänkte jag direkt att DET DÄR ska jag också göra: en paketkalender till mina föräldrar. Nu saknas två grejer sedan är den komplett. Pappa får öppna jämna dagar, mamma udda. Nu är inte paketen hemgjorda (bara heminslagna) men jag är ändå väldigt glad över att få skänka glädje varje dag under december. Tack för inspirationen :heart: !
leonie skrev:
en sån här har jag gjort, den är stor som en fotboll, och gav bort i födelsedagspresent till en kusin som fyllde ett.

Bild
Här finns mönster till femkant :D
http://www.crochetra.se/2009/04/forslag ... mkant.html

Sen virkar man 12 stycken och syr ihop dem till två halvskålar sas med en femkant i botten.
puppan skrev:
leonie skrev:

Bild
Här finns mönster till femkant :D
http://www.crochetra.se/2009/04/forslag ... mkant.html

Sen virkar man 12 stycken och syr ihop dem till två halvskålar sas med en femkant i botten.
Tackar! Får se om jag fattar bara... :lol:
silent_angel skrev:Jag tänker göra en sångpåse som adventskalender! Om jag får tag i nog många djur och annat smått som kan bli sånger :D
På öppna förskolan på samlingen har dom alltid sångpåse. Alla barnen sitter i en ring och första barnet får börja ta en grej ur en tygpåse, om det då är ett får så blir första sången "bä bä vita lamm", och sedan går påsen laget runt tills alla har fått ta en sak ur påsen.
En sådan vill jag ha här hemma för ungarna älskar det :vågen: vi brukar göra en egen variant med en burk med några saker i, men vi har bara en såg, en anka och en lego-gumma... så det blir lite enformiga sånger känns det som.
Ikea har väl en hel del små djur, fast det kanske inte ligger något Ikea i närheten? Kan du inte hitta lite fina bilder också att lägga i, t ex vykort? Jag tänkte själv göra något liknande i kalender, tills idag när jag plötsligt kom på en annan idé :roll: (Vi får se var det slutar). Du får gärna berätta/visa sen vad du hittat/hittat på för saker :D
Åh vad mycket tips jag har hittat i denna och tidigare trådar!

Sonen har hittills fått gå loss med svart penna på:
*Kakelplattor (=grytunderlägg)
*Kökshandduk
*Örngott

Jag har gjort
*Skål av vinylskiva i ugnen
*Pärlplatteörhängen

Vi planerar
*att måla med svart penna på glaslyktor
*Lavendelkuddar
*Chiliolja (min sambo odlar så vi har lägenheten full :D )
*Anslagstavla med klädnypor
*Lektält till barnen http://svenska.yle.fi/matochfritid/hobb ... hp?id=1532

Försöker hålla det på en lagom avancerad nivå och det är så roligt!!
Av tumbler
äpple skrev:Inspirationslänkar i massor för sysugna julklappsgivare: http://sewmamasew.com/blog2/?p=14097.

Det är nästan så att jag vill utfärda en varning. :roll: Börjar du känna dig lite stressad inför julen så ska du INTE klicka på länken. Vänta till efter trettondan så kan du börja skapa till nästa jul istället. :D
:think: Funderar på om jag vågar klicka eller inte.
Så här är min status nu :D

Virkad mössa och tumantar - KLAR
Virkad mössa - KLAR
Tovat sittunderlägg - KLAR
Virkade tofflor - KLAR
Virkad necessär - KLAR

Glasögonfodral - nästan färdigt
klänning i manchester - nästan färdigt
ringsjal - nästan färdigt
virkad tax - nästan färdigt

Ej påbörjat:
raggartärningar
sydd katt
varm choklad på burk
marmelad
ritade örngott
virkade tofflor, 2 par till

Hhmm, det var allt tror jag. :hmm: :lol:
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15

Har inget revolutionerande att säga mer ä[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?