Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ketronya skrev:Tänk bara på att inte ge cerat med mandelolja i till nötallergiker. Även om oljan är raffinerad finns en risk att nötallergiker reagerar på den :)
smart, tack
Av ele
noranora: jag köpte textilpennor på Panduro enbart för detta projekt, hade sådan tur att det var REA på dem också :) systerdottern målar också på sig själv, så det var förkläde och uppsatt hår som gällde :) Det "farliga" var att hon också fick för sig att kasta pennorna ibland. Så jag och syrran borde också haft förkläden...

Bild

Jag har inte börjat med julklapparna än, men det är väl dags...
Tänkte bulpåsar och ärtpåsar (är det vanliga gula ärtor man fyller med?) Eller om jag väntar med ärtpåsar till dotterns kusiner är lite äldre, de blir två år nu. Kanske skojigare nästa år.
ele skrev:Jag har inte börjat med julklapparna än, men det är väl dags...
Tänkte bulpåsar och ärtpåsar (är det vanliga gula ärtor man fyller med?) Eller om jag väntar med ärtpåsar till dotterns kusiner är lite äldre, de blir två år nu. Kanske skojigare nästa år.
Ja, vanliga gula ärtor.

Men hur många ska man göra? Jag håller på att klippa nu och funderar på det. Min plan är att sy ärtpåsar+förvaringspåse med dragsko. Så hur många ärtpåsar ska man ha egentligen för att det ska bli något?
Användarens profilbild
Av Asia
jag som inte kan sy nöjde mig med 5 påsar och så satte jag Lovis bokstäver på dem. En bokstav på varje påse alltså.
Användarens profilbild
Av Zai
Asia skrev:jag som inte kan sy nöjde mig med 5 påsar och så satte jag Lovis bokstäver på dem. En bokstav på varje påse alltså.
Åh, det var en bra idé :D
Är jag ute och cyklar om jag tänker att det var ris i de ärtpåsar man hade på jympan? Känns som att ärtor är för stora, men det kan ju vara minneserror där...
Zai skrev:
Asia skrev:jag som inte kan sy nöjde mig med 5 påsar och så satte jag Lovis bokstäver på dem. En bokstav på varje påse alltså.
Är jag ute och cyklar om jag tänker att det var ris i de ärtpåsar man hade på jympan? Känns som att ärtor är för stora, men det kan ju vara minneserror där...
Neeej, jag tror allt det var större i dem än vetevärmaren jag har hemma. Men tar du ris eller vete kan de ju dubbla som värmare också. :tumup:
Bra, då klarar jag nog av att stoppa vid lagom många om jag vet att det är ok med fem! :lol:
Jag planerar att sätta första bokstaven i deras namn på en av påsarna, den som har ett tråkigt naturlinnetyg. :fnissa: (Ska sy till 3 barn nämligen.)
Användarens profilbild
Av Zai
Amiechan skrev:
Zai skrev:
Neeej, jag tror allt det var större i dem än vetevärmaren jag har hemma. Men tar du ris eller vete kan de ju dubbla som värmare också. :tumup:
Härlig brainstorming :vågen: Man kan ju skicka med en liten lapp med värmeinstruktioner!
Zai skrev:
Amiechan skrev:
Zai skrev:
Härlig brainstorming :vågen: Man kan ju skicka med en liten lapp med värmeinstruktioner!
:vågen:

Kom på en sak - om man gjort hyfsat stora ärtpåsar kan det nog bli väl tunga påsar att leka med om man har ris i dem. Kanske därför man ska ha ärtor i dem? *klurar vidare*
Amiechan skrev:
Bra, då klarar jag nog av att stoppa vid lagom många om jag vet att det är ok med fem! :lol:
Jag planerar att sätta första bokstaven i deras namn på en av påsarna, den som har ett tråkigt naturlinnetyg. :fnissa: (Ska sy till 3 barn nämligen.)
De tre bokstäverna är utklippta nu... 8)
Användarens profilbild
Av Zai
Amiechan skrev:
Zai skrev:
Amiechan skrev:
Zai skrev:
:vågen:

Kom på en sak - om man gjort hyfsat stora ärtpåsar kan det nog bli väl tunga påsar att leka med om man har ris i dem. Kanske därför man ska ha ärtor i dem? *klurar vidare*
Du tänker så... Får nog hem och testa lite. Jag ska göra till typ tvååringar så de behöver ju inte bli så stora, å andra sidan får de ju definitivt inte bli för tunga av samma anledning...
kamalot skrev:Ärtpåsar med bokstäver är ju helt genialiskt! :vågen:
Du får göra 28 stycken och använda i bokstävstränandet. 8)

A B C D E F G... tyar inte sy mer... :lol:
Amiechan skrev:
kamalot skrev:Ärtpåsar med bokstäver är ju helt genialiskt! :vågen:
Du får göra 28 stycken och använda i bokstävstränandet. 8)

A B C D E F G... tyar inte sy mer... :lol:
Haha, det får bli nästa års julklapp i så fall, jag har inte tid (eller snarare ro) att sitta och sy så ofta :lol:
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 32

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?