Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av tweed
:gaah: Jag undrar om jag ska behöva beställa fler spetsar till mina knitpro så jag har dubletter i de mest använda tjocklekarna. eller om jag möjligen skulle dra ner på antalet pågående projekt :roll: Och ja, jag vet att man kan flytta dem mellan vajrarna, men då glömmer jag bara att markera vilken storlek jag använde och så får jag problem sen :?
Beställ fler kvarvik :tumup:

Vad tror ni om den här färgen till min sjal?
Bild
Jag har nämligen tillräckligt av det hemma redan. Jag vill försöka beta av förrådet innan jag köper på mig för mycket nytt. Jag blev lite avskräckt när jag läste recensionerna på Malabrigogarnet. Det verkar inte helt prisvärt.
Av Umma
kvarnvik skrev:Det här med grovlekar på garn på engelska, finns det någon översättningstabell på det någonstans?
Vad betyder t ex fingering :hmm:
Det finns en tabell på Ravelry. Du kommer till den om du klickar fram till ett specifikt garn och tittar i raden Weight Där står det kanhända Lace/2 ply och sedan en liten rund symbol med frågetecken i. Klickar man på den symbolen kommer den upp. Jag tittar mest på stickfastheten, wraps per inch och ply tycker inte jag säger mig så mycket, dessutom kan den ju inte stämma på allt utan är mest som en grov standard :hmm: . Söker man på Drops Alpaca tex ser man att den räknas som fingering:
Fingering 4 ply 14 wpi 28 stitches 1 : Super Fine
:tumup:
Senast redigerad av Umma den sön jun 06, 2010 08:12, redigerad totalt 2 gång.
Av Umma
Knyttet & K skrev:Jag blev lite avskräckt när jag läste recensionerna på Malabrigogarnet. Det verkar inte helt prisvärt.
:siishah: Är det Malabrigo Lace du menar? Vilka recensioner? Jag har precis beställt ett nystan. :|

Färgen var väldigt vacker. :tumup:
Av Umma
zandrama skrev:Här är en bild på koftan, tyvärr inte världens bästa:
Bild

Och så har jag börjat med ett par bebisvantar i mitt hemfärgade alpacagarn:
Bild
:app: :vågen: jättefin!! jag gillar verkligen raglanmodellen
garnet ser karamelligt vackert ut
Av Umma
telistant skrev:Å nu är Alfreds ullbyxor klara! :vågen: Väntar bara på att han ska vakna så att de han har på sig ska få en sväng om i maskinen med resten av ulltvätten, (de nya är handsköljda o lite tovade) å sen ska alla ullbyxorna kuras. Nu hoppas jag bara att storleken blev bra :roll:
:vågen: roligt att avsluta projekt! hur blev de?
Umma skrev:
Knyttet & K skrev:Jag blev lite avskräckt när jag läste recensionerna på Malabrigogarnet. Det verkar inte helt prisvärt.
:siishah: Är det Malabrigo Lace du menar? Vilka recensioner? Jag har precis beställt ett nystan. :|

Nej, Malabrigo sock. Lacegarnet verkar så skört. Min chef stickade en sjal i det och den hade gått sönder på en gång. Men det är helt fantastiskt mjukt.
Många verkade tycka att sockgarnet varierar i färg, är svårnystat/trassliga härvor (visserligen ett problem som de verkade medvetna om så det kanske inte är ett problem längre) och att det är knutar i. Eftersom det är ganska dyrt blir jag lite avskräckt. Sen tyckte vissa att det är väldigt stumt, fast de flesta som kommenterat älskade det. Och att det var dålig slitstyrka när det gällde sockar.
Men jag har inte avskrivit det helt. Färgerna är ju :love:
Av Umma
ellla skrev:
solängel skrev:
Umma skrev:YO=yarn over är samma som omslag så jag tolkar det som att hon menar hålvarv, *sticka 2 tills, omslag* :tumup:

Funderar på att sticka Skiraste sjalen men är den inte alldeles för stor? Skulle man försöka minska storleken litegrann... :hmm:
ellla fick ju en väldigt stor skiraste, om jag minns rätt. Men fint blev det!
Den blev gigantisk! Och då var det ändå på ganska små stickor. Jag vågade inte ens blocka den utan slätade bara ut den...
men det är ju lätt att bara minska lite på den! :tumup:
Tack för era svar!! Ja det avgör saken, jag minskar den nog en hel del då. Vilket garn använde du Ellla?
Användarens profilbild
Av tweed
Jag var inne på 3stickor.se och kollade på knitprospetsar och spanade lite garn, mirasolgarnet, hacho verkade ju jättefint, är det någon som har känt på det och vet hur snabbt det färgväxlar? Jag gillar långa färgövergångar, inte när det blir fläckigt
kvarnvik skrev:Jag var inne på 3stickor.se och kollade på knitprospetsar och spanade lite garn, mirasolgarnet, hacho verkade ju jättefint, är det någon som har känt på det och vet hur snabbt det färgväxlar? Jag gillar långa färgövergångar, inte när det blir fläckigt
Jag har några nystan Hacho, det är underbart mjukt och härligt att sticka med, men det är tyvärr finare i härvan än uppstickat. Det blir fläckigt, och jag gillar inte det. Man ska nog köpa ett som inte är olikfärgat utan i mer lika nyanser isåfall. Jag har en bild på en provlapp, jag kan ladda upp den om du vill se hur det ser ut. Jag kommer nog att sticka en kofta till bäbisen ändå, för det är så himla härligt. det känns synd att låta det ligga. Eller om man kanske kan sälja det? :hmm:
Finns det något bra ställe att sälja garn på?
Av Umma
Knyttet & K skrev:
Umma skrev:

Nej, Malabrigo sock. Lacegarnet verkar så skört. Min chef stickade en sjal i det och den hade gått sönder på en gång. Men det är helt fantastiskt mjukt.
Många verkade tycka att sockgarnet varierar i färg, är svårnystat/trassliga härvor (visserligen ett problem som de verkade medvetna om så det kanske inte är ett problem längre) och att det är knutar i. Eftersom det är ganska dyrt blir jag lite avskräckt. Sen tyckte vissa att det är väldigt stumt, fast de flesta som kommenterat älskade det. Och att det var dålig slitstyrka när det gällde sockar.
Men jag har inte avskrivit det helt. Färgerna är ju :love:
Aha. Jag såg just att Malabrigo sock är 100% merinoull. Så de blir nog lite ömtåliga. Å andra sidan kan man ha sockorna när man sitter i soffan och stickar :vågen: .
Av Umma
Knyttet & K skrev:
kvarnvik skrev:Jag var inne på 3stickor.se och kollade på knitprospetsar och spanade lite garn, mirasolgarnet, hacho verkade ju jättefint, är det någon som har känt på det och vet hur snabbt det färgväxlar? Jag gillar långa färgövergångar, inte när det blir fläckigt
Jag har några nystan Hacho, det är underbart mjukt och härligt att sticka med, men det är tyvärr finare i härvan än uppstickat. Det blir fläckigt, och jag gillar inte det. Man ska nog köpa ett som inte är olikfärgat utan i mer lika nyanser isåfall. Jag har en bild på en provlapp, jag kan ladda upp den om du vill se hur det ser ut. Jag kommer nog att sticka en kofta till bäbisen ändå, för det är så himla härligt. det känns synd att låta det ligga. Eller om man kanske kan sälja det? :hmm:
Finns det något bra ställe att sälja garn på?
Vi hade väl en köp/säljtråd på gång på Ravelry men jag tror aldrig den fick vingar. Kan man inte sälja under säljes, det finns ju en tråd för tyg. Varför inte för garn också?
Så trist att ha en massa garn i förvaring som man inte riktigt känner för. Livet är för kort för tråkiga garner :this: :lol: !
Av Umma
Knyttet & K -Förstår vad du menar, övergångarna är skarpa. Men färgerna och kvalitén ser jättefin ut :love: . Jag tror exempelvis en Baby Surprise Jacket skulle bli fin i det garnet.
  • 1
  • 118
  • 119
  • 120
  • 121
  • 122
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?