Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Juliusdotter skrev:
isbl skrev:När vi ändå pratar bebisstickning. Är det smart eller dumt att sticka på en huva på en bebiskofta i Eskimo (jättetjockt ullgarn) som ska passa en halvårsbebis till vintern?
Försöker de-stasha och har stickat en kofta till en kompis kommande julibebis, men har fortfarande massa garn kvar, så nu funderar jag på att sticka på en huva också. Men är det mest knöligt med huvor till så små? Tänker om koftan ska vara under något ytterplagg, eller om det är en vagnsliggande bebis :whut:
Jag personligen är emot huvor på bebiströjor, tycker mest de är i vägen, men det är jag det. Ett par matchande tossor, kanske kan göra slut på garnet?
Till bäbisar som själv inte tar sig runt och kan fasta med huvan någonstans är jag pro huvor på bäbiskoftor. Supersmidigt när en sjalar att bara kunna vika upp huvan som vindskydd! :tumup:
Fryle skrev:Jag stickar efter mönster :shock: . På engelska :whut: . För säkerhets skull har jag skrivit ut det på tyska också, ett språk som jag behärskar bättre än engelska.

Det är "Persistence is Key", i blått ull/bomullsgarn från Gepard:
http://www.ravelry.com/projects/Fryle/p ... nce-is-key

Bild
:tumup: heja dig, man skall aldrig sluta att förvåna
Är det nån som har tips på ett enkelt mönster på en bäbiskofta för ca 6-8 månader? Tänker mig ett ullgarn, har både tjockt och tunt hemma.
Smultronbarn skrev:Är det nån som har tips på ett enkelt mönster på en bäbiskofta för ca 6-8 månader? Tänker mig ett ullgarn, har både tjockt och tunt hemma.
Min klara favorit är ju denna.
Bild
http://www.ravelry.com/patterns/library ... puerperium

Bra instruktioner och enkel modell. Har suttit bra på de barn jag gett dem till.
Innan påsk blev jag klar med min mielie. Jättenöjd och den har verkligen fått mig att ändra uppfattning om västar! Varmt och skönt om nacke och rygg men inte för varmt. Låter som att jag är hundra år! :lol:
Senast redigerad av sirisirius den fre apr 10, 2015 17:43, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Fryle
sirisirius skrev:Innan påsk blev jag klar med min mielie. Jättenöjd och den har verkligen fått mig att ändra uppfattning om västar! Varmt och skönt om nacke och rygg men inte för varmt. Låter som att jag är hundra år! :lol:
Stickad i Cascade Eco+ 2433
Snygg! :app:
Heter mönstret något, eller är det eget?
Användarens profilbild
Av isbl
Smultronbarn skrev:Är det nån som har tips på ett enkelt mönster på en bäbiskofta för ca 6-8 månader? Tänker mig ett ullgarn, har både tjockt och tunt hemma.
Jag håller på att sticka Little coffe bean cardigan, gratismönster på Ravelry. Väldigt välskrivet mönster och trevlig stickning.
Användarens profilbild
Av berit
isbl skrev:
Jag håller på att sticka Little coffe bean cardigan, gratismönster på Ravelry. Väldigt välskrivet mönster och trevlig stickning.
Jag har med stickat den. Två gånger. Blir superfint! :tumup:
Tack för de två fina ravelry-koft-tipsen! :D Båda var jättefina! Blir lite nyfiken på den "snedstickade" med alla knappar, men gratis känns mer lockande just nu. :wink:
Jag har aldrig stickat ett engelskt mönster, är det svårt att "tänka om" liksom? Smårandigt är inte riktigt min grej, är det knepigt att göra den bredrandig eller enfärgad i så fall istället tror ni?
CAKirre skrev:
Bild

Bra instruktioner och enkel modell. Har suttit bra på de barn jag gett dem till.
Vad använder du för garn till denna fina kofta? :D
Användarens profilbild
Av Fryle
sirisirius skrev:Tack fryle! :D
Mönstret heter mielie på ravelry.
Den hade jag ju redan kollat in! Nu har jag favoriserat den också!
Användarens profilbild
Av isbl
berit skrev:
isbl skrev:
Jag har med stickat den. Två gånger. Blir superfint! :tumup:
Hehe, det är du som inspirerat mig :)
Smultronbarn skrev:Tack för de två fina ravelry-koft-tipsen! :D Båda var jättefina! Blir lite nyfiken på den "snedstickade" med alla knappar, men gratis känns mer lockande just nu. :wink:
Jag har aldrig stickat ett engelskt mönster, är det svårt att "tänka om" liksom? Smårandigt är inte riktigt min grej, är det knepigt att göra den bredrandig eller enfärgad i så fall istället tror ni?
Jag tycker det är superlätt att sticka på engelska, det är ju ganska lite text egentligen, och hon förklarar förkortningarna väldigt tydligt tycker jag. Och så kan du ju alltid fråga här :wink:
Inga problem att sticka den enfärgad eller med bredare ränder. Jag tycker det är praktiskt med de smala ränderna för att en slipper fästa tusen miljoner trådar, utan drar bara garnet mellan.
Smultronbarn skrev:
CAKirre skrev:
Bild

Vad använder du för garn till denna fina kofta? :D
Bilden är från Ravelry och inte min, men jag har stickat den i Karisma och i Alpacka, båda från Drops. Mönstret finns skrivet för tre olika grovlekar, eller vad man nu kallar det.
  • 1
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 198
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?