Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
mly skrev:
Juliusdotter skrev:
mly skrev: Nästa ledtråd kommer i morgon, frågan är när amerikansktid, om jag tänker rätt så finns det en risk att vi inte får den förän lördag morgon.
Bättre upp, klockan går vist åt andra hållet. Del två är ute nu :)
Jiha! Tänkte jag så fel alltså :hmm:
Jag kommer inte in på ravelry...
mly skrev:
mly skrev:
Juliusdotter skrev:
mly skrev: Nästa ledtråd kommer i morgon, frågan är när amerikansktid, om jag tänker rätt så finns det en risk att vi inte får den förän lördag morgon.
Fortfarande problem? Vill du att jag försöker kopiera det till dig?
Av mly
Juliusdotter skrev:
mly skrev:
mly skrev:
Juliusdotter skrev:
Fortfarande problem? Vill du att jag försöker kopiera det till dig?
Näe lyckades precis komma in, så nu är det utskrivet, men tack ändå :heart:
Juliusdotter skrev:
:vågen: Vad bra då ska jag passa på att skriva ut på jobbet :tumup:
Användarens profilbild
Av Fryle
Jag gör nu ett försök att sticka med två färger på samma varv. Det är verkligen inte min grej och jag har redan (efter mindre än 1/4) lovat mig att aldrig göra om det :lol: . Men nu måste jag ju ro iland det här projektet. Jag har alltid garnen i samma ordning på fingret, brer ut maskorna på stickorna och försöker spänna garnen jämnt. Men det är svårt, det blir ojämnt och hårt. Jag stickar aldrig mer än 3-4 maskor i en färg utan att sno garnen, är det ett lämpligt mått? Alla tips mottages tacksamt.

Tur att det bara är en mössa, en tröja hade aldrig blivit klar. :wink:
Användarens profilbild
Av ellla
Fryle skrev:Jag gör nu ett försök att sticka med två färger på samma varv. Det är verkligen inte min grej och jag har redan (efter mindre än 1/4) lovat mig att aldrig göra om det :lol: . Men nu måste jag ju ro iland det här projektet. Jag har alltid garnen i samma ordning på fingret, brer ut maskorna på stickorna och försöker spänna garnen jämnt. Men det är svårt, det blir ojämnt och hårt. Jag stickar aldrig mer än 3-4 maskor i en färg utan att sno garnen, är det ett lämpligt mått? Alla tips mottages tacksamt.

Det är lagom. Jag brukar ha typ tre maskor emellan.
Det tar ett tag att slappna av i stickningen, men då blir det bättre.
Öva på hejaheja!!!
Användarens profilbild
Av ellla
men alså, montegon. 700 meter garn? Jag funderar på en fyrkantig och då hamnar jag alså på 1400 typ? Och så tänkte jag lite grövre stickor än 4-6 (3.5-4mm) kanske 4.5-5 och lite grövre garn. Då kommer jag typ upp i två kilometer garn då?Har jag tänkt rätt?
Det låter stort för en bebisfilt!
Användarens profilbild
Av melon
Fryle skrev:Jag gör nu ett försök att sticka med två färger på samma varv. Det är verkligen inte min grej och jag har redan (efter mindre än 1/4) lovat mig att aldrig göra om det :lol: . Men nu måste jag ju ro iland det här projektet. Jag har alltid garnen i samma ordning på fingret, brer ut maskorna på stickorna och försöker spänna garnen jämnt. Men det är svårt, det blir ojämnt och hårt. Jag stickar aldrig mer än 3-4 maskor i en färg utan att sno garnen, är det ett lämpligt mått? Alla tips mottages tacksamt.

När det är en mössa spelar det ingen roll om det finns långa flotteringar (mer viktigt på en vante där fingrar kan fastna om flotteringarna är för långa) så jag hade mig bara bundit var sjätte maska.

Heja dig! Det tar ett tag att jobba in tekniken så att det känns avslappnat.
Användarens profilbild
Av melon
ellla skrev:men alså, montegon. 700 meter garn? Jag funderar på en fyrkantig och då hamnar jag alså på 1400 typ? Och så tänkte jag lite grövre stickor än 4-6 (3.5-4mm) kanske 4.5-5 och lite grövre garn. Då kommer jag typ upp i två kilometer garn då?Har jag tänkt rätt?
O ja! Blir det inte tungt också?
Användarens profilbild
Av ellla
melon skrev:
ellla skrev:men alså, montegon. 700 meter garn? Jag funderar på en fyrkantig och då hamnar jag alså på 1400 typ? Och så tänkte jag lite grövre stickor än 4-6 (3.5-4mm) kanske 4.5-5 och lite grövre garn. Då kommer jag typ upp i två kilometer garn då?Har jag tänkt rätt?
Ja visst låter det mycket?!? 750 yards behövs till en trekant/halvcirkel.
Av mly
ellla skrev:
melon skrev:
Ja visst låter det mycket?!? 750 yards behövs till en trekant/halvcirkel.
Den är ju tänkt till fingering garn va. Å min solution som jag stickade i sådant garn gick det åt 509m, det är ju en del mer men jag skulle kunna tro att en halvcirkel gör åt lite mer garn än en trekant. Jag stickar min montego i lace och hoppas mina 600m räcker men det skulle jag tro att det gör. Någon som har koll på vad man ska ha för pärlor till den typen av garn?
Av gurkan
Flätsticka, är det någon speciell sticka? Eller kan jag ta en i högen med samma storlek?
  • 1
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?