Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Ms Morrison skrev:
Knyttet & K skrev:Har ni förresten sett att Ohlssons fått in det klassiska klövermönstret i olika färger? Jag funderar på att sy påslakan till Helge av det, men vet inte vilken färg. Alla färger var tyvärr inte fina i verkligheten, den gula och den orangea var fula. Annars hade gult varit en given färg. Jag hoppas den kommer som trikå också :app:
Hur är det med den bruna/vita och den vita/bruna, är de fina? Jag funderar på att sy ett vagnstäcke och de färgerna såg underbara ut.
Ja, den var fin tyckte jag. Det var bara den orangea och den gula som jag inte tyckte om. Det var för skarp färg och inte bra nyanser. Den orangea kändes lite varselorange och den gula var skarp och lite ljus. Det vita trycket syns nästan inte.
Användarens profilbild
Av glis
Öppnade just min låda med enfärgad och randig interlock. Den var fulla av musskit. Det verkar som om de inte har tuggat på tygerna i alla fall, bara skitit och pinkat, och möjligen kloat lite i min finaste turkosa interlock från Andersson och Hjalmarsson. Skall man vara glad över att mössen har känsla för kvalitet eller skall man vara förbannad för att de inte kloade i den sladdrigare interlocken från Jofotex som lätt kan ersättas om det behövs? A&H har inte så mycket intelock i butiken och har de är det inte alltid så fina färger.
Fy vad trist Glis :ill:

Är det någon som vet var man hittar snygga trikåtyger med mer grafiska mönster. Typ randigt, eller gärna zigzag á la senaste Gudrunkollektionen. Eller med trekantsmönster typ som på Plattan. Eller kanske Harlekinrutigt.
Användarens profilbild
Av ellla
glis skrev:Öppnade just min låda med enfärgad och randig interlock. Den var fulla av musskit. Det verkar som om de inte har tuggat på tygerna i alla fall, bara skitit och pinkat, och möjligen kloat lite i min finaste turkosa interlock från Andersson och Hjalmarsson. Skall man vara glad över att mössen har känsla för kvalitet eller skall man vara förbannad för att de inte kloade i den sladdrigare interlocken från Jofotex som lätt kan ersättas om det behövs? A&H har inte så mycket intelock i butiken och har de är det inte alltid så fina färger.
åh! blä!!! tvätta noga så du inte får nån sorkfeber till på köpet!
Användarens profilbild
Av glis
ellla skrev:
glis skrev:Öppnade just min låda med enfärgad och randig interlock. Den var fulla av musskit. Det verkar som om de inte har tuggat på tygerna i alla fall, bara skitit och pinkat, och möjligen kloat lite i min finaste turkosa interlock från Andersson och Hjalmarsson. Skall man vara glad över att mössen har känsla för kvalitet eller skall man vara förbannad för att de inte kloade i den sladdrigare interlocken från Jofotex som lätt kan ersättas om det behövs? A&H har inte så mycket intelock i butiken och har de är det inte alltid så fina färger.
åh! blä!!! tvätta noga så du inte får nån sorkfeber till på köpet!
Gissa om jag tvättar! Men jag tror att vi klarar oss från sorkfeber så här långt söderut? Det är väl en norrlands-sjuka? :hmm:
Användarens profilbild
Av karro54
Vad trist Glis!

Jag var idag och köpte fler plastlådor med knäpplock till mina tyger just för att vi får in möss.
Användarens profilbild
Av glis
karro54 skrev:Vad trist Glis!

Jag var idag och köpte fler plastlådor med knäpplock till mina tyger just för att vi får in möss.
:dum: jag har varit fåfäng och valt IKEAs tjusiga tygklädda. Det straffar sig nu.
Användarens profilbild
Av tesoj
Trist med tygerna glis.
Jag har sytt en hel del mössor på sistone.
Bland annat dessa:
Bild
Bild
Användarens profilbild
Av karro54
glis skrev:
karro54 skrev:Vad trist Glis!

:dum: jag har varit fåfäng och valt IKEAs tjusiga tygklädda. Det straffar sig nu.
Jag har mussäkrat hela köket med plastlådor med knäpplock. Överallt där mössen tar sig in i skåp och lådor är det numer plastlådor, över kyl och frys mm. Så har jag köpt uultravioletta pipare som vi har i köket och i mitt syrum så vi slipper de äckliga små odjuren... :twisted:
Fina mössor tesoj!
Den där blommiga trikån är jag sugen på. Först tyckte jag inte att den var så fin men den växer på mig. Jag är sugen på att sy en långärmad singoallatunika till Agnes av den. I turkost kanske.
Visst sydde du tights i den också? (den småblommiga) har den hållit bra i tvätten?
Användarens profilbild
Av tesoj
Knyttet & K skrev:Fina mössor tesoj!
Den där blommiga trikån är jag sugen på. Först tyckte jag inte att den var så fin men den växer på mig. Jag är sugen på att sy en långärmad singoallatunika till Agnes av den. I turkost kanske.
Visst sydde du tights i den också? (den småblommiga) har den hållit bra i tvätten?
Jo jag har sytt tights av den småblommiga, de är dock inte tvättade så många gånger ännu. Men än så länge är de fina.
Användarens profilbild
Av glis
Jag visste inte ens att det finns muspipare att ha inne? Kan ju vara värt, bara det inte stör ut katten också.

Tjusiga mössor, jag är sugen på att sy en till tösen. Just nu har jag lite sytorka, jag vill sy men är liksom blyg för coverpron som dessutom fortfarande saknar bandkantare. Jag har sytt lite knotbags och klippt till lite trikåsaker, men det tar emot att sy bandkanter när jag vet att jag kommer få ett hjälpmedel inom kort.
Användarens profilbild
Av kasebana
Om man ska sy underkläder av JNYdesigns tyger, ska man då välja single jersey eller interlock? Det står att single jerseyn ska tvättas i 40 grader, och jag vill tvätta i 60 grader. Ska man då ta interlock? Är den lagom tjock? Det är svårt att veta utan att känna på den.
Jag skulle välja single jersey tror jag. Interlock känns för tjockt i mitt tycke..... Och sen tänker jag efter :lol: Jnys tunna enfärgade interlock skulle jag kanske kunna tänka mig. Töjbar är den men inte lika elastisk som single jerseyn.
Vad är det för underkläder förresten?
Långkalsonger = ta interlock
Trosor - jag skulle ta single jerseyn, möjligen en tunn interlock
Linne - beror på vilken typ av linne man är ute efter
BH - inte interlock

blev du klokare? :lol:
Användarens profilbild
Av semla
kasebana skrev:Om man ska sy underkläder av JNYdesigns tyger, ska man då välja single jersey eller interlock? Det står att single jerseyn ska tvättas i 40 grader, och jag vill tvätta i 60 grader. Ska man då ta interlock? Är den lagom tjock? Det är svårt att veta utan att känna på den.
Molninterlocken är väldigt tjock och stum tycker jag, skulle inte vilja ha underkläder i det materialet. De andra interlocktygerna jag känt på därifrån (djungel, fordon, vågade ränder, enfärgad) är däremot mjukare, dock ganska tjocka, utom den tunna enfärgade då.
  • 1
  • 116
  • 117
  • 118
  • 119
  • 120
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?