Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
Nu har jag en nya stickor! Superbra! De var lite olika mot mina förra?!? På mina gamla står tex inte storleken, och metallgrejen med gängen på var ett par millimeter längre.

Stickorna är verkligen mysiga att sticka med...
Användarens profilbild
Av MuuM
melon skrev::kämpar på med Sylvi:
Åh, Den vill jag se idag! Så nyfiken!
Användarens profilbild
Av melon
MuuM skrev:
Det är bara 2 ärmar och 1½ framstycke i mosstickning än så länge, jag har ju repat upp bakstycket för att göra om det :Hahaa: Inte så spännande mao.
Användarens profilbild
Av MuuM
melon skrev:
MuuM skrev:
Det är bara 2 ärmar och 1½ framstycke i mosstickning än så länge, jag har ju repat upp bakstycket för att göra om det :Hahaa: Inte så spännande mao.
Asch. :-) Nåja, jag kanske kan titta på nåt annat skoj projekt du har för dig. ;-) Oc hfika lite förstås.
Användarens profilbild
Av melon
MuuM skrev:
melon skrev:
MuuM skrev:
Asch. :-) Nåja, jag kanske kan titta på nåt annat skoj projekt du har för dig. ;-) Oc hfika lite förstås.
Jodå, du kan få se mitt pysselrum :Hahaa: :app: Ni är så välkomna så! :vågen:
Av Ponyo
Hade kommit halvägs på min KAL-kofta vid lunchtid idag. Då repade jag upp den, och ska sticka en KAL-tröja istället. Men hur gör jag med ränderna? De blir snea på rundstickan. Jag har för mig att någon länkade ett tips i denna tråd, men jag hittar det inte. Någon som minns?
Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:Hade kommit halvägs på min KAL-kofta vid lunchtid idag. Då repade jag upp den, och ska sticka en KAL-tröja istället. Men hur gör jag med ränderna? De blir snea på rundstickan. Jag har för mig att någon länkade ett tips i denna tråd, men jag hittar det inte. Någon som minns?
Du byter färg precis som vanligt och stickar ett varv med nya färgen. Sedan när du kommer till första maskan med nya färgen, så lyfter du den maskan. Sen fortsätter du sticka :tumup:
Av Ponyo
melon skrev:
Bubbi skrev:Hade kommit halvägs på min KAL-kofta vid lunchtid idag. Då repade jag upp den, och ska sticka en KAL-tröja istället. Men hur gör jag med ränderna? De blir snea på rundstickan. Jag har för mig att någon länkade ett tips i denna tråd, men jag hittar det inte. Någon som minns?
Du byter färg precis som vanligt och stickar ett varv med nya färgen. Sedan när du kommer till första maskan med nya färgen, så lyfter du den maskan. Sen fortsätter du sticka :tumup:
Tusen tack! :tumup:
Användarens profilbild
Av melon
Bubbi skrev:
melon skrev:
Tusen tack! :tumup:
:tumup:
jaha, nu behöver jag råd.

Hur ska ärmarna bli?

Min mentala bild var att det här blev en tunika med lite vidd i, så då tänkte jag göra ärmar som matchar, dvs lite vidare nertill.

Men tröjan är ju "bara" figurformad, och nu är jag dessutom så less på att sticka på den här så jag har intalat mig själv att ärmarna är bra i längd som de är.....

Funkar det med ärmar som är precis till armbågen? Dvs varken korta eller trekvartslånga?
(29.19 KiB) Nerladdad 118 gånger
Av Ponyo
Kaffemoster skrev:jaha, nu behöver jag råd.

Hur ska ärmarna bli?

Min mentala bild var att det här blev en tunika med lite vidd i, så då tänkte jag göra ärmar som matchar, dvs lite vidare nertill.

Men tröjan är ju "bara" figurformad, och nu är jag dessutom så less på att sticka på den här så jag har intalat mig själv att ärmarna är bra i längd som de är.....

Funkar det med ärmar som är precis till armbågen? Dvs varken korta eller trekvartslånga?
bomullviscoseraglan2.jpg
Kan du inte sticka en bit till? Så att det blir 3/4 långa ärmar?
Av Ponyo
Bubbi skrev:
Kaffemoster skrev:jaha, nu behöver jag råd.

Hur ska ärmarna bli?

bomullviscoseraglan2.jpg
Kan du inte sticka en bit till? Så att det blir 3/4 långa ärmar?
Förresten, den blev jättefin! :tumup:
  • 1
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 116
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?