Kaffemoster skrev:Fryle skrev:Nä, nu surnar jag på Yll o Tyll!
Så här skrev jag till dem 1/10:
I fredags var jag hos er och köpte en härva Heaven's Hand Shaman, grönmelerat garn. I butiken och på härvan står det 50g/ca 450 m. När jag mäter härvan är ett varv 120 cm långt och jag räknar till 233 varv på härvan. Detta innebär att det bara är knappt 280 meter (=62% av den uppgivna längden), vilket innebär att det inte räcker till det som jag har planerat. Hur gör vi nu?
Efter många mail till dem som de i stort sett bara besvarat med "Vi återkommer", vilket de inte gjort förrän nu, har jag fått detta svar:
Jag bifogar det svar vi fått från leverantören. Vad tror du om garnåtgången, behöver du mer garn? I så fall så kan vi ge 10 % rabatt på det eftersom garnåtgången inte stämde.
350 m är de senaste uppgifterna jag har som vi har uppdaterat prislistan men kanske är det fortfarande fel på etiketterna.
"garnåtgången inte stämde" så vi är justa och ger dig rabatt på kompletterinsköp??
Hur tänkte de nu?
De uppgav tokfel längd på härvan, de ska ju i princip för fanken ge dig de felande 48%en av garnet.
De tycker väl att jag ändå fått rätt eftersom vikten stämmer, men min härva är ju bara på 280 m, vilket varken är de 350 eller 450 de pratar om.
Hade de varit minsta lilla smarta hade de genast gett mig en härva. Det hade varit väldigt billiga reklampengar för dem. Nu berättar jag ju för alla hur dåliga de är, och ärligt talat känns det som att det är precis vad de förtjänar just nu. Precis som zandrama har jag hört flera andra som blivit dåligt bemötta av dem.