Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
zandrama skrev:Kolla, jag har spunnit! Jag fick lite handgriplig hjälp och lite, hyfsat lättspunnen, norsk ull och då gick det bra. Jag tror med andra ord att det är ullen jag har som det är fel på. Det är ojämnt och luddigt, men ändå. Tvinnat tvåtrådigt.

Bild
Heja heja :vågen:
Användarens profilbild
Av Fryle
Kaffemoster skrev:
Fryle skrev:Nä, nu surnar jag på Yll o Tyll! :evil:
Så här skrev jag till dem 1/10:
I fredags var jag hos er och köpte en härva Heaven's Hand Shaman, grönmelerat garn. I butiken och på härvan står det 50g/ca 450 m. När jag mäter härvan är ett varv 120 cm långt och jag räknar till 233 varv på härvan. Detta innebär att det bara är knappt 280 meter (=62% av den uppgivna längden), vilket innebär att det inte räcker till det som jag har planerat. Hur gör vi nu?
Efter många mail till dem som de i stort sett bara besvarat med "Vi återkommer", vilket de inte gjort förrän nu, har jag fått detta svar:
Jag bifogar det svar vi fått från leverantören. Vad tror du om garnåtgången, behöver du mer garn? I så fall så kan vi ge 10 % rabatt på det eftersom garnåtgången inte stämde.
350 m är de senaste uppgifterna jag har som vi har uppdaterat prislistan men kanske är det fortfarande fel på etiketterna.
"garnåtgången inte stämde" så vi är justa och ger dig rabatt på kompletterinsköp??

Hur tänkte de nu?
De uppgav tokfel längd på härvan, de ska ju i princip för fanken ge dig de felande 48%en av garnet.
De tycker väl att jag ändå fått rätt eftersom vikten stämmer, men min härva är ju bara på 280 m, vilket varken är de 350 eller 450 de pratar om.

Hade de varit minsta lilla smarta hade de genast gett mig en härva. Det hade varit väldigt billiga reklampengar för dem. Nu berättar jag ju för alla hur dåliga de är, och ärligt talat känns det som att det är precis vad de förtjänar just nu. Precis som zandrama har jag hört flera andra som blivit dåligt bemötta av dem.
Användarens profilbild
Av Mosan
Fryle skrev:
Kaffemoster skrev:
Fryle skrev:Nä, nu surnar jag på Yll o Tyll! :evil:
Så här skrev jag till dem 1/10:
I fredags var jag hos er och köpte en härva Heaven's Hand Shaman, grönmelerat garn. I butiken och på härvan står det 50g/ca 450 m. När jag mäter härvan är ett varv 120 cm långt och jag räknar till 233 varv på härvan. Detta innebär att det bara är knappt 280 meter (=62% av den uppgivna längden), vilket innebär att det inte räcker till det som jag har planerat. Hur gör vi nu?
Efter många mail till dem som de i stort sett bara besvarat med "Vi återkommer", vilket de inte gjort förrän nu, har jag fått detta svar:
Jag bifogar det svar vi fått från leverantören. Vad tror du om garnåtgången, behöver du mer garn? I så fall så kan vi ge 10 % rabatt på det eftersom garnåtgången inte stämde.
350 m är de senaste uppgifterna jag har som vi har uppdaterat prislistan men kanske är det fortfarande fel på etiketterna.
"garnåtgången inte stämde" så vi är justa och ger dig rabatt på kompletterinsköp??

Hur tänkte de nu?
De uppgav tokfel längd på härvan, de ska ju i princip för fanken ge dig de felande 48%en av garnet.
De tycker väl att jag ändå fått rätt eftersom vikten stämmer, men min härva är ju bara på 280 m, vilket varken är de 350 eller 450 de pratar om.

Hade de varit minsta lilla smarta hade de genast gett mig en härva. Det hade varit väldigt billiga reklampengar för dem. Nu berättar jag ju för alla hur dåliga de är, och ärligt talat känns det som att det är precis vad de förtjänar just nu. Precis som zandrama har jag hört flera andra som blivit dåligt bemötta av dem.
Fy så dåligt! :evil:
Användarens profilbild
Av Fryle
ellla skrev:Men att de inte fattr att det är väldigt dålig reklam för dem? Fast med tanke på hur personalen behandlade oss där så är de kanske inte intresserade av kunder?
Nej, jag tänker på hur de tilltalade dig när du frågade om mössmönstrena. Och överhuvudtaget hur de uppförde sig när vi var där. Och så nu deras erbjudande om 10% rabatt på ett kompletteringsköp orsakat av deras felmärkta vara! :evil:
Användarens profilbild
Av Fryle
I sammanhanget vill jag nämna när jag köpt två härvor ljus karamell hos Garnkorgen och efter att ha virkat upp 1½ inser att deras färger är helt olika. Då skickar Maria utan vidare en ny härva till mig (som var exakt som ettan), utan att se något "bevis" på att en var tokig och utan att ta något betalt. Och ingen härva i retur ville hon ha.

Det är service, det! :tumup:
Av gurkan
Fråga: måste man sticka strumpor på strumpstickor? :roll: Jag har garn från min hund som jag misstänker är galet varmt. Lilla barnet behöver ett par sockor. Jag har strumpstickor, en uppsättning men jag tycker det verkar så krångligt...

För att inte tala om att räkna om mönster.
Av Ponyo
Fryle skrev:I sammanhanget vill jag nämna när jag köpt två härvor ljus karamell hos Garnkorgen och efter att ha virkat upp 1½ inser att deras färger är helt olika. Då skickar Maria utan vidare en ny härva till mig (som var exakt som ettan), utan att se något "bevis" på att en var tokig och utan att ta något betalt. Och ingen härva i retur ville hon ha.

Det är service, det! :tumup:
Hon har utan tvekan bästa garnaffären. Jag vill bara köpa därifrån numera.
Användarens profilbild
Av tweed
gurkan skrev:Fråga: måste man sticka strumpor på strumpstickor? :roll: Jag har garn från min hund som jag misstänker är galet varmt. Lilla barnet behöver ett par sockor. Jag har strumpstickor, en uppsättning men jag tycker det verkar så krångligt...

Nej, det behöver du inte, du kan använda rundsticka (vilket jag alltid gör, jag blir galen på strumpstickor som trillar åt alla håll)
https://www.youtube.com/watch?v=cB1sSOr0fG0
Av Ponyo
gurkan skrev:Fråga: måste man sticka strumpor på strumpstickor? :roll: Jag har garn från min hund som jag misstänker är galet varmt. Lilla barnet behöver ett par sockor. Jag har strumpstickor, en uppsättning men jag tycker det verkar så krångligt...

Själv föredrar jag magic loop på rundsticka (googla och kolla instruktionsvideo).
Eller du vill kanske sticka fram och tillbaka och sy ihop?
Av gurkan
Ponyo skrev:

Själv föredrar jag magic loop på rundsticka (googla och kolla instruktionsvideo).
Nån magic loop har jag inte. Och bara en rundsticka. Så sticka fram och tillbaka låter bra. :lol:
Användarens profilbild
Av Fryle
gurkan skrev:
Ponyo skrev:

Nån magic loop har jag inte. Och bara en rundsticka. Så sticka fram och tillbaka låter bra. :lol:
Magic loop innebär att du stickar på en vanlig rundsticka, men drar ut en loop, så det passar lagom till en mindre diameter. Inte för kort rundsticka helst, jag vill ha minst 80 cm.
Av gurkan
Fryle skrev:
gurkan skrev:
Ponyo skrev:

Magic loop innebär att du stickar på en vanlig rundsticka, men drar ut en loop, så det passar lagom till en mindre diameter. Inte för kort rundsticka helst, jag vill ha minst 80 cm.
:shock: Och jag som trodde det var en specialsticka. Måste. Googla. Nu.
  • 1
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?