Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Sonen är helt insnöad på "långkalsonger", kan inte ha andra byxor just nu. Igår sydde jag tre par åt honom.

Var hittar jag bäst mönstrad interlock? Har hittat några hos JNY, kameleont, jofotex och mg-tyger (fast jag har mailat mg och frågat om det är interlock, de skriver bara trikå i beskrivningen). Vilka erfarenheter har ni av dessa?
Användarens profilbild
Av tweed
Fryle skrev:Sonen är helt insnöad på "långkalsonger", kan inte ha andra byxor just nu. Igår sydde jag tre par åt honom.

Var hittar jag bäst mönstrad interlock? Har hittat några hos JNY, kameleont, jofotex och mg-tyger (fast jag har mailat mg och frågat om det är interlock, de skriver bara trikå i beskrivningen). Vilka erfarenheter har ni av dessa?
JNYs interlock är superbra, ganska stum och håller formen bra. Annan interlock har ofta en tendens att töja sig på bredden och bli lite sladdrig. MG brukar skriva om det är interlock, men det har hänt att det har stått interlock men visat sig vara jersey när det kommer hem :roll: I de fall där det bara står trikå, kan man nog räkna med att det är singeljersey.
Jag har inte riktigt koll på om den är bra eller hur det är men Znok har interlock och Strömming också. Sen har du ju e-slöjd också. Stoff och stil borde bäl ha lite mönstrad interlock även de. Liandlo tror jag har interlock också.
Användarens profilbild
Av Fryle
Tack för interlocktips! JNY har jag varit nöjd med innan och ett par jag sydde igår var av hennes tyg. Dessa byxor blev bäst.

Stoff och stil har inte så mycket, bara ett som sonen gillar mönstret på, så jag får väl ta mig dit och köpa det... Däremot har de mycket jersey, sydde två byxor av olika tyger igår. Roliga mönster, men byxorna känns tunna och sladdriga.

Znok och Liandlo verkar innebära utlandsköp, går bort. Och Strömmings webshop ligger nere...

E-slöjd hade jag ju helt glömt bort, när jag syr till barn gör det ju inget att det inte är så brett. Är det interlock? Står inget på hemsidan.
Användarens profilbild
Av tweed
Fryle skrev:Tack för interlocktips! JNY har jag varit nöjd med innan och ett par jag sydde igår var av hennes tyg. Dessa byxor blev bäst.

Stoff och stil har inte så mycket, bara ett som sonen gillar mönstret på, så jag får väl ta mig dit och köpa det... Däremot har de mycket jersey, sydde två byxor av olika tyger igår. Roliga mönster, men byxorna känns tunna och sladdriga.

Znok och Liandlo verkar innebära utlandsköp, går bort. Och Strömmings webshop ligger nere...

E-slöjd hade jag ju helt glömt bort, när jag syr till barn gör det ju inget att det inte är så brett. Är det interlock? Står inget på hemsidan.
Hur menar du här?
Znok finns i Höör i skåne, tror jag, Skåne iaf, och Liandlo ligger i Jönköping.
Säger som Kvarnvik. Både Znok och Liandlo finns i Sverige. Znok har jag handlat från mer än en gång och mailat med och det brukar fungera bra. Liandlo vet jag inget om.
Strömmings butik var uppe nyss iaf http://www.strommingdesign.se/ .

Ja, just ja. Du kan ju alltid efterlysa i 'säljtråden'. Kanske finns nån som har lite överbliven interlock.
Användarens profilbild
Av Fryle
Sockertopp skrev:Säger som Kvarnvik. Både Znok och Liandlo finns i Sverige. Znok har jag handlat från mer än en gång och mailat med och det brukar fungera bra. Liandlo vet jag inget om.
Strömmings butik var uppe nyss iaf http://www.strommingdesign.se/ .

Ja, just ja. Du kan ju alltid efterlysa i 'säljtråden'. Kanske finns nån som har lite överbliven interlock.
Inte vet jag hur det gick till när jag googlade igår :oops: . Men då fick jag bara fram Znok och Liandlo i webshoppar där man skulle betala med euro. Och på strömmingdesign kom det upp en skylt att de höll på med hemsidan och man var välkommen igen "om några dagar".

Idag gick det bättre! :vågen: Tack för hjälpen.

Och tack för beskedet att e-slöjd är interlock, borde inte det stå på hemsidan? (Fast det kanske det gör utan att jag ser det :roll: .)
Senast redigerad av Fryle den tis aug 30, 2011 14:18, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Fryle
...och hos liandlo hittar jag ingen interlock, bara jersey...

...likaså hos znok...

Det kan förklara att jag googlade tokigt igår. Jag sökte på firmanamn + "interlock". Då hittade jag väl företag som sålde deras tyger och andras interlocktyger.
Användarens profilbild
Av tesoj
Sytt en tröja till sonen. Han valt färgerna själv. Har även sytt ap-klänningen som skymtar på den nyvakna dottern.
Bild
Användarens profilbild
Av puppan
Åh vad jag är stolt över mig själv nu. JAg har sytt en klänning i velour till snart-4åringen helt på frihand och enbart på OL:en.
Några småmissar som att en skarv på mudden kom på fel sida och att jag vände baktsycket på oket åt fel håll men det är inget hon kommer att märka, bara jag själv. :wink:
Användarens profilbild
Av puppan
Och där somnade bebisen så då kan jag visa bild på klänningen, annars får jag inte vara ifred vid datorn :wink:

Det ska bli en födelsedagspresent till mellanbarnet och jag hoppas att den passar.
Så här ser den ut på ettåringen och han är sur för att han vill ha kameran :wink:

Bild

Bild
  • 1
  • 111
  • 112
  • 113
  • 114
  • 115
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?