Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Exem
Amaltea skrev:
Exem skrev:
Amaltea skrev:Nu har jag testat på smygmaskvirkning, ett par vantar till lilla E blev det :app:

Jag håller på tok för hårt, dock.
Får testa grövre virknål nästa gång men då är väl risken att det blir ojämnt istället?
Kände inte till det innan - ser jämnt o fint ut utifrån googlebilderna - spännande! Vill du visa bild på vantarna? O var köpte du nålen?
Använde en alldeles vanlig virknål, ska man ha någon slags speciell så visste jag inte om det :D

Det blir dessutom snyggt på avigan med så vantarna blir vändbara!
Då får jag googla vidare, hittade bara inlägg med platt nål. Kanon om det går med vanlig ju :tumup:
Användarens profilbild
Av Amaltea
Exem skrev:
Amaltea skrev:
Exem skrev:
Amaltea skrev:Nu har jag testat på smygmaskvirkning, ett par vantar till lilla E blev det :app:

Får testa grövre virknål nästa gång men då är väl risken att det blir ojämnt istället?
Kände inte till det innan - ser jämnt o fint ut utifrån googlebilderna - spännande! Vill du visa bild på vantarna? O var köpte du nålen?
Använde en alldeles vanlig virknål, ska man ha någon slags speciell så visste jag inte om det :D

Då får jag googla vidare, hittade bara inlägg med platt nål. Kanon om det går med vanlig ju :tumup:
Googlade också nu, en så´n nål kanske är bekvämare att hålla i :hmm:
Av Exem
Amaltea skrev:
Exem skrev:
Amaltea skrev:
Exem skrev:

Googlade också nu, en så´n nål kanske är bekvämare att hålla i :hmm:
Ja, kanske - men kul att det funkar med en vanlig också. Tyckte du det var tidskrävande jämfört med vanlig virkning eller kommer man snabbt in i det?
Användarens profilbild
Av Amaltea
Det går ju rätt så långsamt framåt för maskorna är små, men det blir tätt och snyggt :tumup:
Lätt var det också, bara smygmaskor är precis så enkelt som det låter :lol:
Av Exem
Perfekt.. O skönt med nåt som inte kräver så mycket tankeverksamhet! :) Jag ska prova, roligt tips!
Av Sofie
Maja stick skrev:Hej ny här undrar vad betyder tass? har sett det på flera ställen här i forumet.
Om man har svarat i tråden så hamnar tråden under "Visa dina inlägg" under sidans banner. Många använder det för att "märka" trådar de är intresserade av att läsa eller vill svara i senare. Varför det kallas tass minns jag inte, men det är väl hundtass som avses.
Användarens profilbild
Av Amaltea
Virklusten har slagit till igen efter en lång period av sjalstickande :D

Gör hexagonblommor av restgarner, får se vad det kan bli tillslut - får se hur många rutor det räcker till först....
Perfekt att sitta med på bussen till jobbet :vågen:
Användarens profilbild
Av Fryle
Denna passar både i sticksnack- och virksnacktråden med sitt stickade band och virkade blommor:
Bild
Användarens profilbild
Av mandisg
:hello: Jag har börjat virka, det är ju mycket roligare än att sticka ju!
  • 1
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 113
  • 117
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?