Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mly
melon skrev:
mly skrev:
melon skrev:
mly skrev:
melon skrev:
mly skrev:
melon skrev:Det slog mig just: Om man stickar ca 2 cm om dagen tar det 2 månader att sticka klart :app:
Å så va det ju detta med långa ben :hmm: tre månader?
Hur långa ben har du? 1,8m? :mrgreen:
Typ :lol: näe men drygt 80cm får nog innebenslängden bli har jag för mig.
Jag har stickat 9,5cm mitt fram, tror det skulle vara 22 innan ökningen i grenen.
Modellkarriär nästa! :vågen:

Du har ju kommit en bra bit på vägen. 2 cm om dagen i 2 månader blir 120 cm och det är upp till mina bröst. Så varm behöver jag nog inte bli.
Ja varför inte, tror inte sliten tvåbarnsmorsan säljer så bra bara :lol:
Fastjag kan ju inte magick loopa så när det kommer till benen får jag satsa på 4 cm om dagen då
Eller så passar du på och tränar på det nu? Eller har du provat och bestämt dig för att du gillar strumpstickor bättre?

Eftersom byxorna ska sitta rätt tajt så sträcks ju stickningen ut ganska mycket och blir samtidigt kortare, så siktar man på 1,20 är man nog sejf.
Jag får inte till det å älskar strumpstickor, men när jag har försökt så har det varit restgarnsstickningar=trassligt, får kanske ta chansen att öva nu.
Sen tycker jag att du ska göra en onepice istället, eller iaf hängslen på dia 1,20 Tänk så gulligt! :Hahaa:
Edit: Skrattar inte åt dig utan åt själva grejen..
Användarens profilbild
Av melon
mly skrev:
melon skrev:
mly skrev:
melon skrev:
mly skrev:
melon skrev:
mly skrev:
melon skrev:Det slog mig just: Om man stickar ca 2 cm om dagen tar det 2 månader att sticka klart :app:
Jag har stickat 9,5cm mitt fram, tror det skulle vara 22 innan ökningen i grenen.

Du har ju kommit en bra bit på vägen. 2 cm om dagen i 2 månader blir 120 cm och det är upp till mina bröst. Så varm behöver jag nog inte bli.
Fastjag kan ju inte magick loopa så när det kommer till benen får jag satsa på 4 cm om dagen då
Eller så passar du på och tränar på det nu? Eller har du provat och bestämt dig för att du gillar strumpstickor bättre?

Eftersom byxorna ska sitta rätt tajt så sträcks ju stickningen ut ganska mycket och blir samtidigt kortare, så siktar man på 1,20 är man nog sejf.
Jag får inte till det å älskar strumpstickor, men när jag har försökt så har det varit restgarnsstickningar=trassligt, får kanske ta chansen att öva nu.
Sen tycker jag att du ska göra en onepice istället, eller iaf hängslen på dia 1,20 Tänk så gulligt! :Hahaa:
Jaaa :app: Hängslen är ju sådär lagom nördsnyggt. I ull dessutom.

Det är perfekt att öva ml på två ben eftersom stickningen redan är igång. Det är uppläggningen och de första varven som är lite trixiga när man inte är van för det blir ingen stadga i stickningen.
Av mly
melon skrev:
mly skrev:
melon skrev:
mly skrev:
melon skrev:
mly skrev:
melon skrev:
mly skrev:

Jaaa :app: Hängslen är ju sådär lagom nördsnyggt. I ull dessutom.

Det är perfekt att öva ml på två ben eftersom stickningen redan är igång. Det är uppläggningen och de första varven som är lite trixiga när man inte är van för det blir ingen stadga i stickningen.
Jag tänker mer sparkbyxa eller varför inte kroppsstrumpa :lol:
Jo jag har kommit fram till att det är så, har fått till nått skaft eller iaf halvt skaft, sen har det sketet sig när jag komit till hälen, men det kanske är värt ett försök.
Användarens profilbild
Av melon
mly skrev:Jag tänker mer sparkbyxa eller varför inte kroppsstrumpa :lol:
Jo jag har kommit fram till att det är så, har fått till nått skaft eller iaf halvt skaft, sen har det sketet sig när jag komit till hälen, men det kanske är värt ett försök.
:Hahaa:
Användarens profilbild
Av glis
melon skrev:
glis skrev:
melon skrev: Sticka med lite tjockare garn bara så är du med i matchen :tumup:
Men då är vi ju tillbaka i "gillar inte min kropp-spåret", det ser för taskigt ut med grovstickade brallor på, fint uttryckt, fylliga lår.

Men när jag såg ditt Zauberball blev jag faktiskt riktigt sugen igen... Har länge velat sticka något av det garnet men inte kommit på vad...
Jag ser på fb precis nu att du håller på med en kofta, snygg! :tumup: Hur många meter garn räknar du med att den kräver?

Jag har försökt räkna ut garnåtgången på ett par leggings genom att bläddra igenom en massa stickade leggings på ravelry. Svårt att säga exakt men de flesta verkar ligga på runt 1000m, med en rimlig storleksskillnad på 800-1400meter. Någon ligger på 600m och någon på 1600m. En kofta hamnar ju lätt på 1200-1600m så egentligen är det inte mycket mer än en kofta. En väldigt ovetenskaplig undersökning så det ska bli skoj att se hur många meter vi här i KALen hamnar på.

Zauberball är ju :mums:
Skrev ett halvt svar i eftermiddags men tösen raderade det med ett snabbt svep med fingret :hopmad:
Uppfriskande med ren matte som argument, jag har 1500 m garn till koftan vilket säkert räcker mer än väl. Jo, jag är mest tveksam till om jag gillar stickade leggins tillräckligt för att lägga så mycket tid på dem. Det är mest en fråga om kroppsuppfattning men också om ifall jag kanske hellre vill ha en kofta till...
Jag inser att jag är väldigt sugen på en KAL här på SB helt enkelt, annars hade jag inte varit inne i den här tråden och härjat. Och så blev jag ju frestad att ge mig på Zauberball ju...

Ponyo: det finns ju grå-svart Zauberball, det vore ju coolt att randa med sig själv i otakt...
Användarens profilbild
Av melon
glis skrev:
melon skrev:
glis skrev:
Men då är vi ju tillbaka i "gillar inte min kropp-spåret", det ser för taskigt ut med grovstickade brallor på, fint uttryckt, fylliga lår.

Men när jag såg ditt Zauberball blev jag faktiskt riktigt sugen igen... Har länge velat sticka något av det garnet men inte kommit på vad...
Jag ser på fb precis nu att du håller på med en kofta, snygg! :tumup: Hur många meter garn räknar du med att den kräver?

Jag har försökt räkna ut garnåtgången på ett par leggings genom att bläddra igenom en massa stickade leggings på ravelry. Svårt att säga exakt men de flesta verkar ligga på runt 1000m, med en rimlig storleksskillnad på 800-1400meter. Någon ligger på 600m och någon på 1600m. En kofta hamnar ju lätt på 1200-1600m så egentligen är det inte mycket mer än en kofta. En väldigt ovetenskaplig undersökning så det ska bli skoj att se hur många meter vi här i KALen hamnar på.

Skrev ett halvt svar i eftermiddags men tösen raderade det med ett snabbt svep med fingret :hopmad:
Uppfriskande med ren matte som argument, jag har 1500 m garn till koftan vilket säkert räcker mer än väl. Jo, jag är mest tveksam till om jag gillar stickade leggins tillräckligt för att lägga så mycket tid på dem. Det är mest en fråga om kroppsuppfattning men också om ifall jag kanske hellre vill ha en kofta till...
Jag inser att jag är väldigt sugen på en KAL här på SB helt enkelt, annars hade jag inte varit inne i den här tråden och härjat. Och så blev jag ju frestad att ge mig på Zauberball ju...

Ponyo: det finns ju grå-svart Zauberball, det vore ju coolt att randa med sig själv i otakt...
Själv har jag köpt 700m grå Sisu och väntar på 840m zauberball.

Förstår att du är i valet och kvalet. Det ska ju kännas värt det.
Användarens profilbild
Av keah
Nu tassar jag för att få se fler bilder och inget annat. Nej, jag ska INTE ge mig på att sticka byxor till mig själv, jag tror att jag skulle tröttna på ett så pass stort och monotont projekt.
Av honungsmarmelad
glis skrev:Och så hittade jag den här färgen:Bild

Hur lätt ät det att avstå nu då?
Åh, det var ju skitsnyggt! Tittat på massvis av härliga garner men ska nog hålla mig till enfärgat, annars lär det inte bli av att de används. Praktiskt taget allt i min garderob är i klara, glada färger så det blir nog mest lättmatchat med någon diskret färg. Typ mörkgrått tänkte jag.
Av Ponyo
glis skrev:
melon skrev:
glis skrev:

Fast just det garnet är så hiskeligt fult. Jag gillar de färgglada. :fnissa:
Av mly
Glis, kan vi inte övertala melon att vi ska ha en kofta uppifrån och ner kal med henne som fröken när byxorna är klara? Det är jag sugen på.

Om ni vill ha lite mer siffror så kan jag dela med mig, allt är huvudräkning gjord i natt så jag reserverar mig för eventuella fel. Med min stickfasthet och med det maskantalet jag har just nu så skulle melons 2 cm innebära 14varv, inte så farligt att tänka så, men det är det samma som 2688m alltså per dag, om melons uträkning stämmer med 60dagar så skulle det innebära 161280m ungefär.
Användarens profilbild
Av melon
mly skrev:Glis, kan vi inte övertala melon att vi ska ha en kofta uppifrån och ner kal med henne som fröken när byxorna är klara? Det är jag sugen på.

Om ni vill ha lite mer siffror så kan jag dela med mig, allt är huvudräkning gjord i natt så jag reserverar mig för eventuella fel. Med min stickfasthet och med det maskantalet jag har just nu så skulle melons 2 cm innebära 14varv, inte så farligt att tänka så, men det är det samma som 2688m alltså per dag, om melons uträkning stämmer med 60dagar så skulle det innebära 161280m ungefär.
Och då är m maskor?

Edit: Och jag är gärna koftfröken :vågen:
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 31
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?