Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

solängel skrev:
Andelle skrev:
solängel skrev::(

Usch vad ledsamt, jag vet inte hur lång tid man ska ge posten men över en vecka är verkligen inte acceptabelt, hoppas inte det är försvunnet :(

Någon som vet hur länge man måste vänta innan man anmäler till posten att en försändelse inte kommit fram?
Ingen aning. Men det går väl bara om det är spårbart, eller?
Jag vet att de ibland söker på postkontoret där man lämnat in och kanske även på mottagarens. Inte så att man får ersättning men att de lägger lite resurser på att hitta det iaf. Jag funderar på om adresslappen kan ha ramlat bort - jag tejpade nog bara avsändarlappen, dumt av mig, men isåfall kommer det väl tbx till mig hoppas jag.
Andelle skrev:
solängel skrev:
Andelle skrev:
solängel skrev::(

Usch vad ledsamt, jag vet inte hur lång tid man ska ge posten men över en vecka är verkligen inte acceptabelt, hoppas inte det är försvunnet :(

Någon som vet hur länge man måste vänta innan man anmäler till posten att en försändelse inte kommit fram?
Ingen aning. Men det går väl bara om det är spårbart, eller?
Jag vet att de ibland söker på postkontoret där man lämnat in och kanske även på mottagarens. Inte så att man får ersättning men att de lägger lite resurser på att hitta det iaf. Jag funderar på om adresslappen kan ha ramlat bort - jag tejpade nog bara avsändarlappen, dumt av mig, men isåfall kommer det väl tbx till mig hoppas jag.
Jag hade ett borttappat paket för inte så länge sen, men då sa de på posten att man skulle gå in på deras hemsida och anmäla det där genom att fylla i något formulär. Jag hann dock aldrig göra det, för paketet kom fram (efter en dryg vecka på villovägar).
solängel skrev:
Fryle skrev:
solängel skrev:Nä, det är nog nån brevbärare som blev akut choklad- och tesugen... :(
Jag har dålig koll, vet vi säkert att paketet till dig blivit skickat?
Om jag fattat rätt så är det Andelle som skickat till mig. För typ två veckor sedan.
Två veckor imorgon :evil:

Jag skickar väl inte så mycket vanligtvis men jag får desto mer och det har aldrig hänt att nått försvunnit men visst tar det lite längre tid ibland, dock inte två veckor. Jag har anmält på PTS hemsida men har brevbäraren PMS och kan sniffa sig till väl inslagen choklad är det nog kört :(

Ska vi ge det den här veckan oxå? Dyker det inte upp skickar jag på nytt - men kanske inte identiskt innehåll om det är ok?
Nu har jag inte alls varit inne i den här tråden tidigare, bara råkade öppna och läsa om den försvunna försändelsen.

Paket går att spåra - de har kolli-id som scannas på de olika ställena det hamnar. Men vanliga brev (även sådant som är i de gröna påsarna etc) har ju inga sådana kollinummer och scannas inte. De är därför inte spårbara.

För ett år sedan skickade en kompis en födelsedagspresent till mig och hon skrev helt fel adress och som avsändare vitsade hon till det lite och skrev "gissa vem". Det kom ju inte fram :( Men så anmälde hon det till PTS, fick skriva i innehåll etc och faktiskt, två veckor senare dök det upp. De hade öppnat paketet och skrivit på utsidan vad det innehöll (antar att det var för att kunna matcha med hennes anmälan) och stoppat i ett annat kuvert. Så det kan absolut löna sig att anmäla!
zandrama skrev:Hur går det Solängel?
:D Det går bra! Så bra att jag nästan skäms lite :oops:

I går fick jag paket, dels hade Andelles paket äntligen hittat fram! :vågen: (Men det var nog nära på adresslappen, den satt väldigt löst...)

Jättefint ullgarn i en härlig röd nyans, te som var alldeles otroligt gott (och som jag knappast lär hitta här... :( ), spännande choklad med peppar och salt, som jag inte vågat smaka än :lol: funderar om jag ska göra varm choklad på den... Hur brukar du äta den, Andelle? Och så en liten söt pingvin :loving: (som jag lyckades dra lös upphängningstråden på, innan jag kom på att man kunde blåsa upp honom i baken...) :roll: :lol:

Och så hade Zandrama skickat ett bonuspaket, en god choklad med kakaonibs, rooibos med rabarber och vanilj, och solgult bomullsgarn, funderar på om det ska få bli solhattar till barnen, kanske?

Och dessutom hade jag ett pm från Zandrama om att ett ytterligare :shock: paket är på väg, så sambon ska försöka hämta det ikväll när han åker från jobbet. Godtar de inte hans id, så får jag åka in imorgon när vi ska handla.
:vågen:
Andelle Skickat/Fått
Ellasario Skickat/Fått
Ellynil Skickat/Fått
Fryle Skickat/ Fått
grönögaSkickat/ Fått
husmodern Skickat/Fått
keah Skickat/Fått
Luva Skickat/Fått
Lokes mamma Skickat/Fått
Maddemoa Skickat/ Fått
majo0322 Skickat/ Fått
Miltonia Skickat/ Fått
noranora Skickat/Fått
Safireee Skickat/Fått
SaraLj Skickat/Fått
Smyfröken Skickat/Fått
Snurrfian Skickat/Fått
solängel Skickat/Fått
tk81 Skickat/Fått
zandrama Skickat/Fått
zmurfan Skickat/Fått
solängel skrev:
zandrama skrev:Hur går det Solängel?
:D Det går bra! Så bra att jag nästan skäms lite :oops:

I går fick jag paket, dels hade Andelles paket äntligen hittat fram! :vågen: (Men det var nog nära på adresslappen, den satt väldigt löst...)

Jättefint ullgarn i en härlig röd nyans, te som var alldeles otroligt gott (och som jag knappast lär hitta här... :( ), spännande choklad med peppar och salt, som jag inte vågat smaka än :lol: funderar om jag ska göra varm choklad på den... Hur brukar du äta den, Andelle? Och så en liten söt pingvin :loving: (som jag lyckades dra lös upphängningstråden på, innan jag kom på att man kunde blåsa upp honom i baken...) :roll: :lol:

Och så hade Zandrama skickat ett bonuspaket, en god choklad med kakaonibs, rooibos med rabarber och vanilj, och solgult bomullsgarn, funderar på om det ska få bli solhattar till barnen, kanske?

Och dessutom hade jag ett pm från Zandrama om att ett ytterligare :shock: paket är på väg, så sambon ska försöka hämta det ikväll när han åker från jobbet. Godtar de inte hans id, så får jag åka in imorgon när vi ska handla.
Så den som väntar på nått gott, väntar tydligen på garn-te-chokladbytet :app:
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?