Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av ellla
Jag tycker att det blir jättemycket skillnad på spinningen om ullen är kladdig eller inte!. Det är ju som ett träningspass att drafta den då tycker jag! Den gotland som jag har hemma (från fiberfestivalen) den kletar ihop nåt djävulskt!!!
Användarens profilbild
Av solängel
ellla skrev:Jag tycker att det blir jättemycket skillnad på spinningen om ullen är kladdig eller inte!. Det är ju som ett träningspass att drafta den då tycker jag! Den gotland som jag har hemma (från fiberfestivalen) den kletar ihop nåt djävulskt!!!
Det är sant! Tror man ska ha väldigt varmt hemma om det ska vara lätt att spinna otvättat. Det finns väl en anledning att de satt och kardade (och spann) framför eldstaden förr i tiden. :D
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:
ellla skrev:Jag tycker att det blir jättemycket skillnad på spinningen om ullen är kladdig eller inte!. Det är ju som ett träningspass att drafta den då tycker jag! Den gotland som jag har hemma (från fiberfestivalen) den kletar ihop nåt djävulskt!!!
Det är sant! Tror man ska ha väldigt varmt hemma om det ska vara lätt att spinna otvättat. Det finns väl en anledning att de satt och kardade (och spann) framför eldstaden förr i tiden. :D
Eller så var det för att man gjorde det när den stora lampan på himlen släckts och det bara var där det var ljust nog :tumup:
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:OT: Hörru, när blev du guru då? Grattis! :app:
typ 16 inlägg sen!
Det har gått fort när jag ar tråkigt och laddar filer som tar ett par minuter att få hem :)
Användarens profilbild
Av solängel
ellla skrev:
solängel skrev:
Eller så var det för att man gjorde det när den stora lampan på himlen släckts och det bara var där det var ljust nog :tumup:
Lite både, och, tror jag!
Användarens profilbild
Av telistant
Altså ellla o solängel, jag blir mållös, ni är ju riktiga nördar ;-) men det visste jag ju :heart:

Ellla grattis till levlingen!
Användarens profilbild
Av solängel
telistant skrev:Altså ellla o solängel, jag blir mållös, ni är ju riktiga nördar ;-) men det visste jag ju :heart:

En nördig tant, det är jag det! :lol:
Användarens profilbild
Av telistant
solängel skrev:
telistant skrev:Altså ellla o solängel, jag blir mållös, ni är ju riktiga nördar ;-) men det visste jag ju :heart:

:tumup: jag är väl av samma skrot :lol:
Användarens profilbild
Av ellla
telistant skrev:
solängel skrev:

Jag är väl ingen nörd heller! Jag är bara ovanligt intresserad av ovanliga saker :wink:
Nu ska jag ut och ta en geocache :)
Användarens profilbild
Av solängel
ellla skrev:
telistant skrev:
solängel skrev:

Jag är väl ingen nörd heller! Jag är bara ovanligt intresserad av ovanliga saker :wink:
Nu ska jag ut och ta en geocache :)
Närå, ellla, du är ingen nörd. Inte alls.

:Hahaa: :wink:
Användarens profilbild
Av ellla
Dorotea skrev:
ellla skrev: Vad har ni för får?
Vi har Ulrika och Kranka 8) De blev utdömda som tackor pga komplikationer i juvren så de fick inte göra fler lamm. De var på väg till slakt när mamma bad att få låna ett par får som gräsklippare i hagen - det var flera år sedan, och på den vägen är det... de blir allt gosigare för vart år som går :loving: De är blandras med allt möjligt i. Ullen är inte särskilt fin egentligen. Men den duger till att leka med. :tumup:
:D Ulrika är ju ett lovande namn :Hahaa: Härligt att de får ha ett värde fast de är gamla :heart: Det finns inget som heter ful ull, det finns bara olika användningsområden :this:
Användarens profilbild
Av ellla
Dorotea skrev::Hahaa:

Jag förstår ingenting :mitvit: vaddå nördigt, att spinna garn är en livsnödvändig syssla.

Jag har spunnit en omgång till :app: Den här gången tyckte Ulrika att det var väldigt mysigt att stå lääänge och bli kliad i nacken :loving: så jag fick en rejäl tuss av riktigt fin ull. Knappt smutsig alls! :D När man bara gör en liten tuss i taget så känna faktiskt inte kardningen så värst farlig :tumup:

Nu kokar jag en ticka :app: vattnet blir brunt... återstår att se vad garnet får för färg, jag orkar inte beta det så det kanske inte fastnar något. Men då är det ju bara att färga igen! :D Eller spinna nytt :app:

Jag märker väldigt stor skillnad på denna, den tredje härvan, mot den första som jag gjorde för några dagar sedan :tumup: Det tycks som att mina händer behövde lite övning för att komma igång och få ordentlig snurr på sländan :mrgreen: Det blir fiiint! :vågen:

Jag blev jätteimponerad av den där tretråds-tekniken - hon virkar den alltså :shock: Så smart!! Jag kanske ska försöka mig på ett stort spinnprojekt i höst - använda höstull, spinna riktigt tunt och göra tretrådigt och sen färga och sticka fina vantar till hela familjen :app:

Det är härligt att spinna! :vågen:
ja, jag hittade inte den superbra filmen på det. Grejen är att du sninner och tvinnar på en gång, så du spinner ut en lång tråd och sen virkar du den med en lååång maska, sen tvinnar den sig och så rullar du upp den på sländan.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 46
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?