Jason skrev:mimpen skrev:Jason skrev:mimpen skrev:Jason skrev:*puh* nu har jag plöjt igenom hela tråden och jag tror jag ska ta och sy mig ett par tygbindor, så jag får testa och se hur de funkar. Men hur gör ni med dom sen när dom är använda? Sköljer ni eller lägger ni direkt i (blöj)hink?
Jag bara viker ihop dem i en pul-påse. Förut har jag bara haft dem liggande på tvättmaskinen typ, i en vanlig påse. Nu har de fått en egen pul-påse 
Ok, enkelt och bra! Jag sydde en testbinda, ett trosskydd blev det snarare med flanell närmast huden, sen ett lager mikrofiber och fleece ytterst. Jag sydde med overlocken för jag tyckte det var enklast. Men har ni polyestertråd eller bomulls när ni syr?
jag har polyestertråd. Syr med pul. Och så tycker jag det behövs dubbla lager i mitten. Fast som trosskydd torde det räcka med ett förstås.
Jag måste skaffa mera tråd! Jag sydde just en binda med två lager bambufrotte och ett lager flanell som kärna och pul som ytskikt, den blev bra men kanske för smal. Lite pilligt är det nog att vändsy dem, men jag har ju ingen polyestertråd till overlocken...
Vad är det som är pilligt liksom?! Det är flera som säger det, men jag kanske inte ser det så eftersom jag inte har någon overlock. Jag älskar att sy bindor. Knäppt intresse, okej, men det får man ta

Men fråga mig igen när jag har sytt 14 stycken åt shuna, då är jag kanske mest less

A-04, E-07, H-09, S-13
Tygblöjor- & tygbindor-bloggen:
http://mimpen.blogspot.com/
Jag är hjälpmamma!