Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av glis
Min Sylvi är klar :vågen: Trådarna är inte fästa och jag har inte blockat henne, hon är stor som ett hus!!! Min sluga monteringsstickning fungerade ganska bra, jag har bara stickat ihop, inte sytt ihop någonstans! Jag tror inte att det påverkar fallet som någon på Ravelry var orolig för utom möjligen i halsen, men då får jag ju virka en rad a´la tantkofta.
Med en nykläckt tygblöjebäbis i min närhet måste jag ju höra mig för med er vilka garner som är bäst till ullbyxor?

Vet att jag har lite av gästrikes 4tr här hemma (rester sen tdigare projekt) och det ör ju visserligen mjukt, men hur det beter sig som blöjbyxa vet jag ju inte så jag tar gärna emot era bästa tips! :D
linafelicia skrev:
Ketronya skrev:
Superläcker, precis en sån sjal jag vill sticka, men har inte hittat ett enda mönster på svenska, du vill inte dela med dig av ditt? :app:
Jodå, så fort jag får rätt på det. Det är något som inte stämmer i mönstret, därför blev det inte som jag tänkt mig. Jag lovar att återkomma när jag fått det att stämma.
Ååh, det ser jag fram emot, tack på förhand :tumup:
Kosmos skrev:Tack alla :heart:
Kan erkänna att det har tagit några timmar att sticka dem, men jag är grymt nöjd. Nu ska jag bara börja använda kjol så jag kan visa upp dem också :roll:
Det är noro sockyarn 182 och det gråa nått lika tjockt sockgarn som jag hittat någonstans :hmm: :wink:
Jag stickade efter Barbros tå-upp beskrivning, men ökade för vaden efter ett annat mönster som jag inte hittar just nu, men länkar när jag är lite piggare 8)
Just det ja, man måste öka för vaden också, tur att du sa det, annars hade jag nog inte tänkt på det :lol:
Användarens profilbild
Av Lojse
CrazyMagpie skrev:Med en nykläckt tygblöjebäbis i min närhet måste jag ju höra mig för med er vilka garner som är bäst till ullbyxor?

Vet att jag har lite av gästrikes 4tr här hemma (rester sen tdigare projekt) och det ör ju visserligen mjukt, men hur det beter sig som blöjbyxa vet jag ju inte så jag tar gärna emot era bästa tips! :D
jag älskar de byxor vi har i eskimo, dom filtar ihop sig bra, är supertäta och jag har inte märkt nått av att knodden skulle tycka att det är varmt, dock kan de bli liite bylsiga så de passar bäst till nattbyxa.
Användarens profilbild
Av ellla
CrazyMagpie skrev:Med en nykläckt tygblöjebäbis i min närhet måste jag ju höra mig för med er vilka garner som är bäst till ullbyxor?

All ull som tovar sig fungerar. Alså inte superwash...
Sen beror det lite på vilken stickteknik man använder.
jag skulle prova med lite garnrester om jag var du!
Fryle skrev:
linafelicia skrev: Det är något som inte stämmer i mönstret, därför blev det inte som jag tänkt mig. Jag lovar att återkomma när jag fått det att stämma.
Jag undrar mest: Börjar du med ett fåtal maskor, eller måste man lägga upp ungefär 418 maskor från början? Om det är det förstnämnda är jag intresserad av mönstret.
Mitt mönster börjar med ett fåtal maskor och sen kan man göra den hur stor man vill. Jag har precis lagt upp och ska provsticka en till så att jag kan räkna och anteckna ordentligt.
Av Ponyo
ellla skrev:

All ull som tovar sig fungerar. Alså inte superwash...
Sen beror det lite på vilken stickteknik man använder.
jag skulle prova med lite garnrester om jag var du!
Kan tänka mig att Lucca skulle vara perfekt. Det noppar och filtar sig utav bara **** :(
Användarens profilbild
Av Fryle
linafelicia skrev:
Fryle skrev:
linafelicia skrev: Det är något som inte stämmer i mönstret, därför blev det inte som jag tänkt mig. Jag lovar att återkomma när jag fått det att stämma.
Jag undrar mest: Börjar du med ett fåtal maskor, eller måste man lägga upp ungefär 418 maskor från början? Om det är det förstnämnda är jag intresserad av mönstret.
Mitt mönster börjar med ett fåtal maskor och sen kan man göra den hur stor man vill. Jag har precis lagt upp och ska provsticka en till så att jag kan räkna och anteckna ordentligt.
Härligt!
glis skrev:Min Sylvi är klar :vågen: Trådarna är inte fästa och jag har inte blockat henne, hon är stor som ett hus!!! Min sluga monteringsstickning fungerade ganska bra, jag har bara stickat ihop, inte sytt ihop någonstans! Jag tror inte att det påverkar fallet som någon på Ravelry var orolig för utom möjligen i halsen, men då får jag ju virka en rad a´la tantkofta.
:app: Jag ser fram emot att få se den! :kamera:
Jag håller på att sticka mitt första par strumpor någonsin och använder mig av den här beskrivningen:
http://www.wermland.nu/Stickning/Toeup.pdf

Jag har precis, efter två upprepningar, lyckats sticka hälen :D

Nu står det så här "På det första varvet efter hälen kan man för att undvika hål sticka upp en maska på vardera stickan i övergången mellan över och underdel på strumpan. Dessa maskor avmaskar man genast nästa varv."

Hur gör jag för att "sticka upp en maska"?
Användarens profilbild
Av tweed
Ketronya skrev:Jag håller på att sticka mitt första par strumpor någonsin och använder mig av den här beskrivningen:
http://www.wermland.nu/Stickning/Toeup.pdf

Jag har precis, efter två upprepningar, lyckats sticka hälen :D

Nu står det så här "På det första varvet efter hälen kan man för att undvika hål sticka upp en maska på vardera stickan i övergången mellan över och underdel på strumpan. Dessa maskor avmaskar man genast nästa varv."

Hur gör jag för att "sticka upp en maska"?
Jag tror att de menar att man tar upp en ny maska genom att sticka igenom stickan genom ett lämpligt hål i "skarven" mellan överdel och underdel och ta upp garnet till en ögla som du sen stickar ihop på nästa varv. Som en utfyllnad, liksom. JAg vet inte om jag förklarar begripligt :hmm:
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 289
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?