Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
Bild

Första paret grytlappar färdiga! Hela familjen har hjälpt till, Siri coh Dante har ritat (ser ni att 2-åringen kan härma och skriva sitt namn redan? :shock: ) och pappan har broderat och jag har sytt ihop dem. :app: Detta blir årets julklapp till mor- och farföräldrar. Tror vi måste ha ett par också :loving:
melon skrev:Bild

Första paret grytlappar färdiga! Hela familjen har hjälpt till, Siri coh Dante har ritat (ser ni att 2-åringen kan härma och skriva sitt namn redan? :shock: ) och pappan har broderat och jag har sytt ihop dem. :app: Detta blir årets julklapp till mor- och farföräldrar. Tror vi måste ha ett par också :loving:
:love: ÅH VAD SNYGGA måste jag bara säga. Nora ritar bara böjda streck fram och tillbaka. Vet inte om det gör sig som grytlappar. Såna här streck:
Bild
Användarens profilbild
Av melon
noranora skrev:

:love: ÅH VAD SNYGGA måste jag bara säga. Nora ritar bara böjda streck fram och tillbaka. Vet inte om det gör sig som grytlappar. Såna här streck:
Bild
Men hon är ju nästan ett år yngre än Dante. Han har nyss börjat rita gubbar, och Siri gjorde det inte förrän hon var runt 3. Hon började skriva först istället :lol:

Åh hjälp vad fina!!! :love: :love:
Hur syr man en grytlapp? :hmm:
vickan1976 skrev:ang. cholkadcerat!
Ni som har gjort! Jag undrar vad ni inte hittade i vanliga affärer? Är sugen på att testa, men måste beställa det som inte finns i affären först.
Kakaosmör, kakaomassa och bivax kunde iaf inte jag hitta vanliga affärer, men bra hälsokostbutiker har om man har tur :)
melon skrev:http://nitsirk.blogg.se/images/2009/gry ... 400015.jpg

Vilka underbara! :love: Fick en väldig inspiation till att göra något liknande.
Användarens profilbild
Av melon
amöba skrev:Melon! Vilka underbara grytlappar. Min mamma skulle älska att få sådana. Men hur broderar man? :hmm:
Min man har sytt mest med sk efterstygn med det fungerar även bra med stjälkstygn. Googlade lite och hittade följande: http://www.brodera.nu/ där finns det bilder och utförliga beskrivningar.
ele skrev:melon: jättefina grytlappar!

noranora: ditt barn kan ju rita direkt på tyget som du syr grytlapparna av. Typ som systerdottern målade i somras:
Smart! Fast jag har inga textilpennor (för hon ritar på sig själv också ... :roll: ). Men jag funderade på att göra bokmärken av hennes teckningar, men sen började jag vela och tänkte att det kanske bara är en mamma som kan se tjusningen i hennes konstverk. Jag kanske ska göra bokmärken till mig själv? Ja! :D
Åh melon! Vilka grytlappar! :love: Måste få storebror att rita lite..

Idag har jag gjort sylt men den kommer förmodligen ges bort som höstklappar istället för julklappar, men vad kan man mer göra för ätbara presenter?
vickan1976 skrev:ang. cholkadcerat!
Ni som har gjort! Jag undrar vad ni inte hittade i vanliga affärer? Är sugen på att testa, men måste beställa det som inte finns i affären först.
jag gjorde enligt detta recept (fr Crearomes hemsida) och beställde allt därifrån.

52 ml mandelolja
28 g bivax
15 g choklad eller kakaomassa
5 g kakaosmör med doft
Tänk bara på att inte ge cerat med mandelolja i till nötallergiker. Även om oljan är raffinerad finns en risk att nötallergiker reagerar på den :)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 32

Kan bara hålla med camsch! Du har absolut in[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?