Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Innana skrev:Nu behöver jag garntips. Till sjalen. Det ska vara ull, ullsilke eller alpaca, och det får inte ludda nåt värst! Mjukt, lent men inte luddigt. Stickor mellan 5-9 typ.

:help:
Freedom spirit, kanske?
Eller, vad heter det... viksjögarnet? Vet att ellla stickat blöjbyxor och det är riktigt mjukt och skönt. Fast lite tunnt kanske?
Eller cotton wool från Rowan - underbart, fast dyrt... :?

Vad är det för sjal?
Användarens profilbild
Av ellla
solängel skrev:
Innana skrev:Nu behöver jag garntips. Till sjalen. Det ska vara ull, ullsilke eller alpaca, och det får inte ludda nåt värst! Mjukt, lent men inte luddigt. Stickor mellan 5-9 typ.

Freedom spirit, kanske?
Eller, vad heter det... viksjögarnet? Vet att ellla stickat blöjbyxor och det är riktigt mjukt och skönt. Fast lite tunnt kanske?

Vad är det för sjal?
Jag :heart: Visjögarn! Supermysigt! och det finns i randigt... Ganska dyrt. Tvåtrådigt ullgarn så det är väl rek. sktickor 3-4, men vill du ha en gles sjal så kan ju större stickor vara snyggt.
Alpacka är mjukt!
Och kaningarn, alså kommer inte på vad det heter... men kaningarn du vet! Jag har det på tungan... ANGORA heter det ju! Men det luddar lite...
solängel skrev:

Freedom spirit, kanske?

Vad är det för sjal?
Visjö är riktigt trevligt. Annars kanske Färgkrafts vackra handfärgade garner?
Kaffemoster skrev:
MuuM skrev:Tack. Behöver ju sticka en sjal också. :roll: ;-)
Det där väckte en intressant (tycker jag) fråga.

Hur många projekt har ni på gång, mer eller mindre aktiva? Törs ni erkänna? ;-)
Jag har faktiskt inte så många projekt igång nu. :vågen:

En rutstickad kofta till Vidar i ecobomull - aktiv
KAL-kofta till mig i bomull/bambu - aktiv
Virkad randig mössa i alpacka, barnstorlek -vilande
ellla skrev:Och kaningarn, alså kommer inte på vad det heter... men kaningarn du vet! Jag har det på tungan... ANGORA heter det ju! Men det luddar lite...
:this:
Är det angora kommer det från angorageten. Sen finns det iofs kanske angorakaniner också - men säger man bara angoragarn borde det vara get. :D
Av Ponyo
Mina projekt:

KAL-kofta
Tröja till mig

Sen har jag inte fler. Är så präktig och avslutar innan jag påbörjar nytt.

Sedan har jag en massa projekt som ligger och väntar i huvudet :D
Bubbi skrev:Mina projekt:

KAL-kofta
Tröja till mig

Sen har jag inte fler. Är så präktig och avslutar innan jag påbörjar nytt.

Sedan har jag en massa projekt som ligger och väntar i huvudet :D
Åh, en själsfrände! :vågen:
Det är bara den där attans mössan som jag fullkomligt tröttnade på. :hide:
Användarens profilbild
Av ellla
Kaffemoster skrev:
ellla skrev:Och kaningarn, alså kommer inte på vad det heter... men kaningarn du vet! Jag har det på tungan... ANGORA heter det ju! Men det luddar lite...
Är det angora kommer det från angorageten. Sen finns det iofs kanske angorakaniner också - men säger man bara angoragarn borde det vara get. :D
Jaha! jag som var söker på att det var kaningarn! Nu lärde jag mig något nytt!
Getgarn *smakar på ordet*-det känns mera stickigt på något vis än kaningarn...
ellla skrev:
Kaffemoster skrev:
Jaha! jag som var söker på att det var kaningarn! Nu lärde jag mig något nytt!
Getgarn *smakar på ordet*-det känns mera stickigt på något vis än kaningarn...
I stand corrected!!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Angora
http://sv.wikipedia.org/wiki/Mohair

Bara för att jag visste att det finns en angoraget så trodde jag att angoragarnet var get - men angoragetens garn kallas logiskt nog för mohair :whut:

Så du hade rätt, ellla. Jag sätter mig här under stolen och skäms ett tag :hide:
Användarens profilbild
Av ellla
Äsch gör inte det! Alltid lär man sig något, mohair hade jag aldrig funderat på var det kom ifrån!
Vilken tur för min sambo, jag har tjatat om att få en garn-kanin, och skulle jag vilja ha en garn-get tror jag han skull bli vansinnig :fnissa:

Men ändå, en angora-get, det skulle kanske vara något att ha på gården! Då blir Mohair genast Get-garn då!
ellla skrev:Äsch gör inte det! Alltid lär man sig något, mohair hade jag aldrig funderat på var det kom ifrån!
Vilken tur för min sambo, jag har tjatat om att få en garn-kanin, och skulle jag vilja ha en garn-get tror jag han skull bli vansinnig :fnissa:

Men ändå, en angora-get, det skulle kanske vara något att ha på gården! Då blir Mohair genast Get-garn då!
Jo, jag skäms för att jag lät så mästrande i mitt inlägg som ju var tokfel :D.

Men så fick jag ju lära mig något jag med (och om jag tänker efter visste jag nog det där. Men glömde i hastigheten att få vara Besserwisser :D)
Bubbi skrev:Vågar jag berätta hur många stickprojekt jag har igång? :hide:
Hahaha, du kan aldrig i livet ha lika många som jag. Jag är Drottningen av Ofärdiga Projekt. :lol:

Minst 5 sjalar.
3-4 koftor.
Ett antal halsdukar.
Några tröjor.
Säkert något barnplagg...
2 barnfiltar.
  • 1
  • 108
  • 109
  • 110
  • 111
  • 112
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?