kvarnvik skrev:MuuM skrev:MuuM skrev:kvarnvik skrev:kvarnvik skrev:sussry skrev:kvarnvik skrev:Nu ska jag börja på avslutningsdiagrammet på sjalen
oj, vad fort det har gått, bara 20 varv kvar
Återstår bara att se om jag fixar det här diagrammet också 
Klart du gör! 
Fast jag är lite tveksam, har du lust att gå in och kolla på diagram B och instruktionen för det? Ska jag repetera allt på varv 1 osv och sen när jag kommer upp till v 11 så blir det bara repetition av rapporten inom de röda linjerna 
http://www.ravelry.com/patterns/library/calais-shawl#
Och slip 1 knitwise, knit 2 together, psso betyder lyft en maska, sticka ihop 2, lyft den lyfta över de ihopstickade?
Puffar lite för den här frågan. Om jag följer och upprepar diagrammet på första varvet får jag två omslag bredvid varandra, tror ni att det ska vara så?
När jag stickade min sjal hade jag det och då fick man göra en avig och en rät i de två omslagen. Men jag ska läsa diagrammet nu.
Nope, blev inte klokare. Kan tyvärr inte hjälpa till. Men det ser ut som att det ska vara två omslag bredvid varandra. 
Någon annan? Jag tycker inte att det ser ut som att det ska vara två omsl bredvid varandra när man tittar på bilderna på sjalen 
Såhär är det, att du stickar först maskorna före det röda fältet. De svarta rutorna behöver du inte bry dig om alls.
Sen upprepar du maskorna i det röda fältet så många gånger du kan fram till mitten (som du stickar precis som förut), dvs
*en rät, ett omslag, tre räta, lyft en, sticka ihop två, lyft den lyfta över, tre räta, ett omslag*.
Det blir alltså inte två omslag efter varandra, utan med en maska mellan. Det blir sen de vertikala "ränderna" i nerkanten.
Hoppas att det blev begripligt?