Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag köpte bomull-bambu-garn från Liene lite så där "det blir bra att ha till en tröja - av någon sort" och det stämmer nästan exakt överens med garnet som ska vara till den här http://www.knotions.com/issues/summer_2 ... tions.aspx som händelsevis råkade ligga bland mina favoriter på ravelry.

Så mycket underbara stickprojekt, så lite tid!!
Nu har jag vart på WWKIP-day och stickat hos Maria. Det var både trevligt och produktivt. Nu har jag bara 3-4 cm kvar på bakstycket på Vidars kofta. :vågen:

Med mig hem hade jag såklart lite extra garn, 3st 50 g härvor med M&K's lingarn. Mer disktrasor till folket! :app:
zandrama skrev:Nu har jag vart på WWKIP-day och stickat hos Maria. Det var både trevligt och produktivt. Nu har jag bara 3-4 cm kvar på bakstycket på Vidars kofta. :vågen:

Med mig hem hade jag såklart lite extra garn, 3st 50 g härvor med M&K's lingarn. Mer disktrasor till folket! :app:
Ah, det var idag ja...
Jag missade i år igen... Någon annan gång.
(Men jag ska på stickkafe på Vetekatten på måndag, det är i alla fall lite "in public" om än fel dag.)
Innana skrev:Hörni. Nu behöver jag tips på en mjuk fin sjal att ha över axlarna, en stor, en sån som Ida i Raskens har när hon ska ut och hämta ved ni vet :lol:

Den ska gå snabbt att göra, så inte alltför komplicerad tack och inte alltför tunn och inte alltför tjock! Garnideer? Mönster? Nån som stickat en äkta bondmorasjal på sistone?
Jag har stickat och stickar trekant-sjalar inspirerade från denna: Feather and Fan comfort shawl efter att ha sett Ilsefin sticka en.Jag har dock förenklat den väldigt och struntat i vågorna och bara kört ökningar i början på varje varv och en ökning genom att göra ett dubbelt omslag nere vid spetsen på varje varv.
Tycker att det har blivit bra!

Bild

Den av sjalarna som är klar hitills, uppvisad av en femåring, så rätt stor är den!
Stickad i Kaunis effektgarn (tvåtrådigt ullgarn) på stickor 5½.
Denna är, trots att den är hyffsat stor, ändå tunn nog för att funka som halsduk (iaf enligt mig) men den kan säkert vara trevlig att sticka ännnu lite större i ett lite tjockare garn för att få den till mer av ett klädesplagg!
Användarens profilbild
Av ellla
Vilka härliga sjalar!

Jag lessnade på att sticka idag, jag har iaf gjort mina "obligatoriska" 2000 maskor för att hinna klart med klänningen. Så jag håller på att virka mig en liten påse att ha nystan i. Påsen kan man hänga på armen och så kan man sticka utan att nystanet rullar iväg. Dessutom kan man sticka och gå samtidigt! Mycket användbart...
Användarens profilbild
Av ellla
kvarnvik skrev:ny minskningsfråga: s2tog, K, psso (slip 2 together, knit, pass slipped stitches over) (double centered decrease) :hmm: :help:
Du stickar ihop tre maskor genom att först lyfta över två maskor till höger sticka, sen sticka den tredje maskan och slutligen dra över de två lyfta maskorna över den stickade maskan.
Nu har jag varit på stickkafe, så nu har min autumn ändrat storlek ganska radikalt.

Växt? Nope.. :oops:
Jag repade upp en halv ärm efter att jag hade trängt på mig tröjan och fått höra (vad jag egentligen redan visste) att ärmen var vääääldigt trång. Så jag stickar tröjans kropp i medium men gör large-ärmar, då blir det nog bättre. Men lite sved det ju att repa upp en hel halv ärm.
Jag lider med dig Fia! :heart:

Igår blev bakstycket till Vidars rutstickade kofta klar. :vågen:
Det går dessutom väldigt snabbt att sticka framstyckena, varven är ju superkorta, 46 maskor...

Hur kommer det sig förresten att såfort man börjar på ett nytt projekt så fortsätter man sticka på ett gammalt?
Användarens profilbild
Av melon
Jag måste nog repa upp halva mitt bakstycke på Sylvi och börja om från början, jag är inte nöjd med att ha stickat precis som mönstret :hide: (de har mosstickning runt flätan men inte ända intill och jag tycker det ser dumt ut) Men nu ska jag jobba två nätter och är det lugnt hinner jag nog sticka ikapp lite.
  • 1
  • 106
  • 107
  • 108
  • 109
  • 110
  • 267

Vilken uppdatering! Grattis! :loving:

Nu har jag äntligen kommit mig för att s[…]

Virkhjälp sökes!

Sjalbarn är bäst :heart: Verklige[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?