Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Fenoxi skrev:
Kaffemoster skrev:
Aborre skrev:
Kaffemoster skrev:Hoppsan, jag råkade visst köpa både ett set med 15 virknålar och ett sånt där set med bambu-rundstickor.

En hel hundring gick det på! :hide:
Uhj, uhj! Du måste berätta om du blir nöjd eller inte med stickorna!
Om jag kommer ihåg :)
Det var leveranstid på 25-30 dagar nu, antar att det tidigare diskuterade nyåret spelar in. Stickorna kommer nog mest vara som reserv, och så var det upp till st 12.0 i paketet, så tjocka äger jag inga.

Jag tror att man kan sammanfatta med att jag drabbades hårt av "Men det kan ju vara bra att ha..." ;-)
Jag vart också sugen på dedär stickorna, men hur funkar det när man köper via ebay?
Har aldrig handlat via utländska sidor så jag har nollkoll!
Inte jag heller :)
Men jag hade ett PayPal-konto, och skaffade mig ett ebaykonto igår - så vi får väl se. Men jag vet att i jobbet har jag en nära kollega som ofta handlar saker via ebay, det verkar oftast funka bra.
kvarnkvik skrev:zmurfan: Vad hette de utbytbara stickorna du köpte och vad kostade de? Och varifrån handlade du?
Jag har inte riktigt hängt med i den här tråden märker jag.
De stickor jag köpte hette Denise och jag köpte de från http://www.knittinghelp.com/shop/produc ... le-needles

Har även köpt några extra lösa om det skulle krisa så jag behöver extra någon gång men jag har kommit på mig själv med att de nog kanske inte behövs ändå. Det är ju bara att sätta på stoppar på arbetet och flytta stickorna om jag vill sticka 2 arbeten med samma stickor.

De funkar jättebra. Skruvar inte lös sig något alls. Och jag tycker de ligger bra i händerna och jag gillar de helt enkelt.
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:
melon skrev:
Ponyo skrev:Melon, var var du köpt din turkiska slända?
Här! turkisk slända på Gammeldags
Toppen! Då hittade jag rätt när SB låg nere. Har beställt en.
Jag valde den minsta, men det är kanske dumt?
Den lilla röda? Det är den jag har. Ju mindre slända desto tunnare garn, om man generaliserar. Så den är inte dum :D
Av mly
Ponyo skrev:
mly skrev:Hjälp mig ni som har så mycket bra ideér, jag har 25 nystan av detta garnet, 10 lila och 15 rosa, men vad ska jag göra med det?
http://www.svartafaret.se/garn/cecilia/farger
En randig jumpsuit ;)

Det är mkt garn det :D
Jo jag vet, det lila köpte jag för att sticka mig en tunika, men blev inte nöjd och repade upp den, det rosa köpte jag för att de va rea, jag klarar helt enkelt inte att gå förbi en korg med 10 kronors nystan. Men nu har jag lite ide torka, kofta eller tröja men hur ska den se ut då? Jag vill hitta ett bra mönster så jag slipper ändra en massa.
Användarens profilbild
Av Fryle
Postar i både virk- och sticksnacktråden:
Jag har en kasse ryagarn som jag funderar på vad jag ska göra med. Det är ju enmeters (eller nåt) bitar i olika färger, så det blir ju mycket skarvande, men jag funderar på en grövre kofta/jacka i stickat eller virkat. Vad tror ni?
Användarens profilbild
Av Fryle
kvarnkvik skrev:Jag slog till och beställde ett set med stickor från ebay igår och fick meddelande idag om att de var skickade, så nu återstår att se hur lång tid det tar att få hem dem.
Håller tummarna. :tumsup:
  • 1
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 219
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?