Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Fryle
Att virka in en tvål ullgarn som tovar sig när tvålen används och som ger en viss peelingeffekt är riktigt kul!
Bild
Användarens profilbild
Av Fryle
mly skrev:
Fryle skrev:Att virka in en tvål ullgarn som tovar sig när tvålen används och som ger en viss peelingeffekt är riktigt kul!
Så fin! Har du använt den?
Inte denna, den ska jag ge bort ikväll. Jag har använt den förra jag virkade och den är riktigt skön att tvätta sig med.
Av mly
Fryle skrev:
mly skrev:
Fryle skrev:Att virka in en tvål ullgarn som tovar sig när tvålen används och som ger en viss peelingeffekt är riktigt kul!
Inte denna, den ska jag ge bort ikväll. Jag har använt den förra jag virkade och den är riktigt skön att tvätta sig med.
Häftigt, jag använder inte klosstvål, men kanske skulle köpa en för att testa, hur gör man? Har du virkat fodralet nästan färdigt innan du stoppar i tvålen och virkar det sista? Känns som att det kan bli kladdigt annars :lol:
Användarens profilbild
Av Fryle
mly skrev:
Fryle skrev:
mly skrev:
Häftigt, jag använder inte klosstvål, men kanske skulle köpa en för att testa, hur gör man? Har du virkat fodralet nästan färdigt innan du stoppar i tvålen och virkar det sista? Känns som att det kan bli kladdigt annars :lol:
Precis så har jag gjort. :tumup: Vi använder inte heller hårdtvål annars. När den använts är det viktigt att ligger torrt, är den blöt länge kan den visst bli äcklig :? .

Fördelen med hård tvål istället för flytande är att de som regel inte innehåller konserveringsmedel, vilket den flytande måste pga de höga vattenhalten.
Av mly
Fryle skrev:
mly skrev:
Fryle skrev:
mly skrev:
Precis så har jag gjort. :tumup: Vi använder inte heller hårdtvål annars. När den använts är det viktigt att ligger torrt, är den blöt länge kan den visst bli äcklig :? .

Fördelen med hård tvål istället för flytande är att de som regel inte innehåller konserveringsmedel, vilket den flytande måste pga de höga vattenhalten.
Bra att veta, jag tror jag ska testa. Får se om jag hinner in på ica ikväll...
Användarens profilbild
Av Faegis
Aborre skrev:Men alltså, vad ska jag göra med mina virkade platta djur? Jag funderar på att stärka dem och sätta upp dem i fönstret, men det känns inte helt lätt att få det snyggt hängande. Funderade på att göra en tavla med dem men det kändes lite tråkigt. Just nu ligger dom i en hög..
Jag har sett en jättefin bild på en tupp fastsydd på en påse:
Bild

(från http://www.ravelry.com/projects/Elios/crocheted-rooster)

Och en giraff på en barnklänning:
Bild

(Från http://www.ravelry.com/projects/hayleys ... affe-motif)
Användarens profilbild
Av Fryle
Aborre skrev:
Aborre skrev:Nu funderar jag på att virka en kofta. Kanske med en applikation på ryggen 8)

Jag överväger denhär. Verkar lagom mysig och tjock. Dock vet jag inte om jag klarar av virkbeskrivningen. Men det kanske ger sig :hmm:
Den blir super mysig! Jag har gjort båda framstyckena och börjat på ryggstyckena. I fyra zauberballar blir färgerna väldigt mjuka och klara men ändå lite mossiga på något sätt :D
Ser fram emot att beskåda det färdiga resultatet. :tumup:
Användarens profilbild
Av CAKirre
Fryle skrev:
Aborre skrev:
Aborre skrev:Nu funderar jag på att virka en kofta. Kanske med en applikation på ryggen 8)

Jag överväger denhär. Verkar lagom mysig och tjock. Dock vet jag inte om jag klarar av virkbeskrivningen. Men det kanske ger sig :hmm:
Den blir super mysig! Jag har gjort båda framstyckena och börjat på ryggstyckena. I fyra zauberballar blir färgerna väldigt mjuka och klara men ändå lite mossiga på något sätt :D
Ser fram emot att beskåda det färdiga resultatet. :tumup:
:iagree: Den ser jättefin ut! :app:
  • 1
  • 103
  • 104
  • 105
  • 106
  • 107
  • 117
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?