Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

karro54 skrev:
linafelicia skrev:Hejsan allihopa.
Jag hänger mest i sticksnacktråden men syr ibland också. Denna veckan ville jag sy en beppehatt till min son som hade bränt sig på huvudet. Jag lyckades inte hitta något mönster som man bara kunde skriva ut så det slutade med att jag gjorde ett själv istället. Nu har jag gjort det i 4 storlekar och lagt upp det på min hemsida och förhoppningsvis kan någon annan ha nytta av det också.
Jag undrar nu om någon här vill hjälpa mig att kolla så att det ser bra ut och kanske också prova skriva ut det.
Jag har meckat en massa för att få skalan att stämma när jag skriver ut, därför finns där en bit av ett måttband på mönstret som ska stämma när man skrivit ut det. Nu undrar jag om det blir rätt på andra skrivare också, inte bara min :hmm: Jag har ingen koll på hur det funkar.
Mönstret finns längst ner på sidan:
http://babybajdo.se/pyssel.html
Jag kan skriva ut det på måndag på jobbet, har inhen skrivare hemma...
Tack! :D
Användarens profilbild
Av tweed
Jag är äntligen klar med skolan för den här terminen och får sy lite eget, så idag har det blivit tre t-shirts till dottern som inte hade en enda kortärmad tröja i värmen :roll:
Bild
Användarens profilbild
Av tesoj
linafelicia skrev:Hejsan allihopa.
Jag hänger mest i sticksnacktråden men syr ibland också. Denna veckan ville jag sy en beppehatt till min son som hade bränt sig på huvudet. Jag lyckades inte hitta något mönster som man bara kunde skriva ut så det slutade med att jag gjorde ett själv istället. Nu har jag gjort det i 4 storlekar och lagt upp det på min hemsida och förhoppningsvis kan någon annan ha nytta av det också.
Jag undrar nu om någon här vill hjälpa mig att kolla så att det ser bra ut och kanske också prova skriva ut det.
Jag har meckat en massa för att få skalan att stämma när jag skriver ut, därför finns där en bit av ett måttband på mönstret som ska stämma när man skrivit ut det. Nu undrar jag om det blir rätt på andra skrivare också, inte bara min :hmm: Jag har ingen koll på hur det funkar.
Mönstret finns längst ner på sidan:
http://babybajdo.se/pyssel.html
Jag har testat att skriva ut det och för mig stämde skalan.
Användarens profilbild
Av Moson
Trulsamin skrev:
Moson skrev:Jag vill ha tid att göra sånt här http://www.youtube.com/user/trpattern?feature=mhsn
Och ork att sy tygblöjor och barnkläder och kläder till mig själv :roll:
Jag fattar inte vad det är :rodna:
Blandning mellan mönsterkonstruktion och att drapera. Jag tycker han gör riktigt coola saker men det kanske är för nördar som mig ;)
Moson skrev:
Trulsamin skrev:
Moson skrev:Jag vill ha tid att göra sånt här http://www.youtube.com/user/trpattern?feature=mhsn
Och ork att sy tygblöjor och barnkläder och kläder till mig själv :roll:
Jag fattar inte vad det är :rodna:
Blandning mellan mönsterkonstruktion och att drapera. Jag tycker han gör riktigt coola saker men det kanske är för nördar som mig ;)
Jag tyckte också att det såg riktigt spännande ut men så är jag också hemskt förtjust i mönsterkonstruktion :D
Användarens profilbild
Av tesoj
linafelicia skrev:
tesoj skrev:
Tack för hjälpen. Idag har jag sytt en till och tagit en massa bilder så att jag kan göra en tutorial också.
Det var så lite! Nu har jag sytt en hatt efter mönstret till sonen, men den blev snudd på för liten. Han har 53 i huvudomfång och jag sydde en enligt storlek 54. Men det är ju bara att sy en till så får lillasyster växa i den som är för liten till storebror.
tesoj skrev:
linafelicia skrev:
tesoj skrev:
Tack för hjälpen. Idag har jag sytt en till och tagit en massa bilder så att jag kan göra en tutorial också.
Det var så lite! Nu har jag sytt en hatt efter mönstret till sonen, men den blev snudd på för liten. Han har 53 i huvudomfång och jag sydde en enligt storlek 54. Men det är ju bara att sy en till så får lillasyster växa i den som är för liten till storebror.
Någon mer som vill provsy och kolla storlekarna?
Den som är storlek 54 var den första jag gjorde och den passar min son som har storlek 54 i sina kepsar och mössor. Den som är storlek 52 passar min dotter som har storlek 52 i sina kepsar :hmm:
Sydde du med bara 0,5 cm sömsmån?
Användarens profilbild
Av tesoj
linafelicia skrev:
tesoj skrev:
linafelicia skrev:
tesoj skrev:
Någon mer som vill provsy och kolla storlekarna?
Den som är storlek 54 var den första jag gjorde och den passar min son som har storlek 54 i sina kepsar och mössor. Den som är storlek 52 passar min dotter som har storlek 52 i sina kepsar :hmm:
Sydde du med bara 0,5 cm sömsmån?
Jo jag sydde med 0.5 cm sömsmån. Ska lägga upp en bild senare. Måste bara ladda in dem på datorn först.

Här kommer en bild:
Bild

Den passar som sagt, men hade kunnat få vara något större.
Jag har inte försökt vare sig att skriva ut eller sy mössan men tänkte på en sak. Det är jättebra med ett måttband med men det skulle vara ännu bättre om du hade en cm-jämförelse även i 90graders vinkel. Risken är väl inte jättestor att det skevar bara på ena ledden men den finns väl. Bara en tanke.
Sockertopp skrev:Jag har inte försökt vare sig att skriva ut eller sy mössan men tänkte på en sak. Det är jättebra med ett måttband med men det skulle vara ännu bättre om du hade en cm-jämförelse även i 90graders vinkel. Risken är väl inte jättestor att det skevar bara på ena ledden men den finns väl. Bara en tanke.
Kan det göra det när det är ett PDF-dokument? Jag trodde att fördelen med PDF var att dom inte ändrar sig efter datorns inställningar på samma sätt som word-dokuent gör.

tesoj: den ser lite för liten ut. Hoppas att någon annan vill testa att sy en så jag får se hur storlekarna verkar.
linafelicia skrev:
Sockertopp skrev:Jag har inte försökt vare sig att skriva ut eller sy mössan men tänkte på en sak. Det är jättebra med ett måttband med men det skulle vara ännu bättre om du hade en cm-jämförelse även i 90graders vinkel. Risken är väl inte jättestor att det skevar bara på ena ledden men den finns väl. Bara en tanke.
Kan det göra det när det är ett PDF-dokument? Jag trodde att fördelen med PDF var att dom inte ändrar sig efter datorns inställningar på samma sätt som word-dokuent gör.

tesoj: den ser lite för liten ut. Hoppas att någon annan vill testa att sy en så jag får se hur storlekarna verkar.
kanske inte. men om man ändrat inställningarna på skrivaren..... :roll: kan ju hända av misstag.
iaf. de mönster jag skrivit ut från nätet tror jag alla har haft en uppritad ruta i 1x1 inch eller liknande just för att vara på säkra sidan.

inte meningen att låta kinkig. jag tycker det är jättebra att du gjort mönster och lägger upp det fritt :vågen:
Sockertopp skrev:
linafelicia skrev:

kanske inte. men om man ändrat inställningarna på skrivaren..... :roll: kan ju hända av misstag.
iaf. de mönster jag skrivit ut från nätet tror jag alla har haft en uppritad ruta i 1x1 inch eller liknande just för att vara på säkra sidan.

inte meningen att låta kinkig. jag tycker det är jättebra att du gjort mönster och lägger upp det fritt :vågen:
Om jag uppdaterar mönstret lägger jag till en ruta med mått åt båda hållen.
Just nu orkar jag inte för det är så bökigt att göra till PDF på min dator. Hur mycket jag än uppdaterar och försöker fixa så funkar det inte att göra om dokument till PDF på datorn så jag får maila det till mig själv och öppna i min bärbara dator men den kan jag inte skriva ut från (och har inget bildredigeringsprogram i ) så sen får jag maila det till mig själv igen och skriva ut från den andra datorn. Suck, det är trist när tekniken inte funkar...
  • 1
  • 101
  • 102
  • 103
  • 104
  • 105
  • 169
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?