Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Enid
Vad mycket fina grejjer!!!

Själv har jag inte varit så fantasifull utan virkat sånna gosedjur från www.garnstudio.se . Men det var faktiskt första gången jag virkade efter mönster så jag har lärt mig massor nytt i alla fall!! :)

Såhär blev dom:
Bild
Bild

Är det någon ny utmaning pågång?
Användarens profilbild
Av zandrama
Ska det vara nåt väldigt annorlunda mot virkning, eller ska vi hålla oss till ungefär samma tema?

Nära till hand ligger ju annars krokning, nålbindning och stickning. Lite längre ifrån ligger kanske knyppling, "frivolter" (sånadär som Kaffemoster gör) och broderi. Klädsömnad och handsömnad finns ju också.
Användarens profilbild
Av Upia
Eller så kan man ha "Tema: mössor" inför hösten och det är upp till var och en att välja hur de ska utföras.
Användarens profilbild
Av Elsa
Upia skrev:Eller så kan man ha "Tema: mössor" inför hösten och det är upp till var och en att välja hur de ska utföras.
Det tycker jag låter som en bra idé! Fast nålbindning och sömnad lät också kul... :hmm: Kaffemosters frivolter, vad är det för nånting? Låter spännande! :D Finns det kanske någon tråd/beskrivning av det?
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
Elsa skrev:
Upia skrev:Eller så kan man ha "Tema: mössor" inför hösten och det är upp till var och en att välja hur de ska utföras.
Det tycker jag låter som en bra idé! Fast nålbindning och sömnad lät också kul... :hmm: Kaffemosters frivolter, vad är det för nånting? Låter spännande! :D Finns det kanske någon tråd/beskrivning av det?
Frivoliteter, heter det på riktigt :D (fast jag säger också att jag frivoltar) och det kan se ut så här när det är på gång. Man använder såna här små skyttlar:
Bild
Färdigt resultat kan exempelvis bli
Bild

Här kan man hitta lite mera om frivoliteter: http://www.frivolitetsknuten.com/ (Även om den braiga länken med instruktioner som jag lärde mig från är borta :( )
Användarens profilbild
Av funshine
knyppling förutsätter ju att man har en knyppelbräda och de är väl ganska dyra? Skyttlar är ju inte så dyra så det vore kanske något till nästa månad så alla har tid att hitta skyttlar. Tycker vi ska köra på valfritt mösstema till denna månad. Börjar bli tid för det och alltid hittar man någon att dumpa den på om man inte behöver den själv.
Användarens profilbild
Av zandrama
Det låter ju som att många röstar för mössor. Ska vi enas om det?
Användarens profilbild
Av Elsa
Tack för förklaringen, Kaffemoster! :D Vad spännande med en ny teknik. Det är jag gärna med och provar på.

Jag hoppar även på mössutmaningen om det är ok att jag fortsätter på ett redan påbörjat projekt (som legat knappt halvfärdigt i en låda sedan förra vintern och skämts :oops: )
Användarens profilbild
Av Elina
annars är jag självklart med på att göra en till, alla barnen ska ha nya 8)
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
Tack för allt vänligt som ni skrivit om mina filtar!
Jag gilalr dem massor...regnbågen är ju dock inte klar än!

Och vilka härliga grejer ni har åstadkommit allihop! :D

Jag röstar för Möss-pysslandet denna månad! 8)
Användarens profilbild
Av Upia
Det verkar inte vara någon där emot så då startar jag en mösspysslingstråd för den här månaden.
Användarens profilbild
Av Foxan
Och jag fortfarande inte lagt bild på min skapelse :(
Fast saken har redan använts några gånger. Lovar att fixa det asap :oops:
Användarens profilbild
Av Lydia
Kaffemoster skrev: Färdigt resultat kan exempelvis bli
Bild
Åhh vad vackra! :shock:
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?