Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av SaraLj
Ponyo skrev:
melon skrev:
Ponyo skrev:Melon, hur gör du med knapphålen?
Och hur gjorde du en justering med mönstret så att det blir jämt över. Har för mig att du skrev något om det.
Jag chansar och hoppas att det löser sig i slutet. Jag gör knapphålen tre maskor in från steeken och tänker sy fast ett tunt bomullstyg på insidan av knappslån. Vart nionde varv har jag för mig att det är, jag har markerat i mönstret.
Puh! Som jag tänkt också. Fast jag missade första hålet :duh:
Jag tänker tryckknappar! :lol: Lat som jag är.... :oops:
Användarens profilbild
Av melon
Alltså det här är den roligaste stickningen nånsin :app: Nu har jag två varv kvar på diagrammet innan jag ska börja om igen och 3 cm kvar till halsringningen.
Av Ponyo
melon skrev:Alltså det här är den roligaste stickningen nånsin :app: Nu har jag två varv kvar på diagrammet innan jag ska börja om igen och 3 cm kvar till halsringningen.
Strålande! :app:
Och den är förvånsvärt snabbstickad. Kanske för att den är så rolig.
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:
melon skrev:Alltså det här är den roligaste stickningen nånsin :app: Nu har jag två varv kvar på diagrammet innan jag ska börja om igen och 3 cm kvar till halsringningen.
Strålande! :app:
Och den är förvånsvärt snabbstickad. Kanske för att den är så rolig.
Jamen så är det nog! Jag tror det där med att man får byta mönster så ofta gör att det känns snabbare.
Av Ponyo
Jag kom på en bra ficklösning till Orkneyn. Så jag gjorde en öppen uppläggning för att kunna stocka nedåt sedan.
Bild
Användarens profilbild
Av Grönöga
Ponyo skrev:Jag kom på en bra ficklösning till Orkneyn. Så jag gjorde en öppen uppläggning för att kunna stocka nedåt sedan.
Bild
kan inte se bilden :hmm:
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:Jag kom på en bra ficklösning till Orkneyn. Så jag gjorde en öppen uppläggning för att kunna stocka nedåt sedan.
Bild
:tumup: Ska bli kul att se dem sen.
Användarens profilbild
Av melon
melon skrev:
Och hur gjorde du en justering med mönstret så att det blir jämt över. Har för mig att du skrev något om det.
Jag chansar och hoppas att det löser sig i slutet. Jag gör knapphålen tre maskor in från steeken och tänker sy fast ett tunt bomullstyg på insidan av knappslån. Vart nionde varv har jag för mig att det är, jag har markerat i mönstret.
Fel, 18 varv mellan varje knapphål är det :lol: Det verkar sluta på åtta knapphål totalt.
Av Ponyo
melon skrev:
melon skrev:
Fel, 18 varv mellan varje knapphål är det :lol: Det verkar sluta på åtta knapphål totalt.
:lol:
Jag kör också var 18:e varv. Men det var väl det som fanns mellan de två första
Användarens profilbild
Av melon
Ponyo skrev:
melon skrev:
melon skrev:
:lol:
Jag kör också var 18:e varv. Men det var väl det som fanns mellan de två första
Aha, jag har bara sett att det första är utmärkt. Egentligen ska man ju sticka det ena framstycket först och mäta men det här blir nog lika bra :D
Användarens profilbild
Av Mosan
Har haft fullt upp hela helgen så jag har inte kunnat sitta vid datorn och beställa garn.
Användarens profilbild
Av Mosan
Om jag hinner ska jag kolla garn idag och kanske köpa två nystan att börja med. Hinner jag inte idag så blir det inte förrän på torsdag eller fredag.
Användarens profilbild
Av Mosan
Nu har jag beställt garn. Har inte alls råd egentligen. :oops:

Beställde denna

Bild
istället för denna basfärgen

Bild

Jag hoppas det blir bra för det såg fint ut i butiken.
Av Ponyo
Mosan skrev:Nu har jag beställt garn. Har inte alls råd egentligen. :oops:

Beställde denna

Bild
istället för denna basfärgen

Bild

Jag hoppas det blir bra för det såg fint ut i butiken.
:app:
Hur många olika färger?
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 47

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?