- lör jan 15, 2011 21:29
Så nu har jag det hjälpligt översatt till engelska och det är jätteenkelt att sticka efter. kommit en bra bit på väg men det äter verkligen garn
Det måste vara något med Drops garner, det kommer minst gå åt tre nystan Nepal till de här, troligtvis fyra. Fast när jag tänker efter är kanske inte 150-200 g särskilt mycket till ett par tjocka långa byxor
visslan skrev:Jag lyckades att översätta med hjälp av google till slut från finska till engelska. Jag kom på att man kunde använda funktionen alternativa översättningar. Vissa ord fick jag kolla upp för sig i ett eget translatefönster och då rättade google ursprungsordet åt migMoson skrev:Det krångliga med finska är att en del konsonanter kan ändras från hårda till mjuka eller helt försvinna i olika böjningar, vilket gör det svårt att söka i lexikon om man inte kan grammatiken. Men du borde ju kunna hitta det viktigaste i Garnstudios lexikon med stick-/virktermer.visslan skrev:Har börjat lite nu och Google hjälper lite om man tar enstaka ord ibland och kollar med engelsk översättning och så. Ska försöka sticka grenen nu, håll tummarna.Moson skrev:Jag är inte helt hundra på finska, men kan nog göra en hjälplig översättning. Jag ska se vad jag kan åstadkomma under helgen.
Åhh kan du översätta mönstret också?
Jag försöker improvisera lite och det borde nog gå rätt bra men det hade såklart varit skönt att förstå vad det står.

Så nu har jag det hjälpligt översatt till engelska och det är jätteenkelt att sticka efter. kommit en bra bit på väg men det äter verkligen garn

E 09 och Liten 14
I garderoben Karma Dawn, Zara Lemongrass, Girasol symphuo, Afrikanska kangas, Hoppediz Timbuktu, BäraBarn kortsjal Svartpeppar, Beco Butterfly, Tula toddler och egensydd MT
I garderoben Karma Dawn, Zara Lemongrass, Girasol symphuo, Afrikanska kangas, Hoppediz Timbuktu, BäraBarn kortsjal Svartpeppar, Beco Butterfly, Tula toddler och egensydd MT