Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Umma
ellla skrev:
Umma skrev:Eftersom jag fått ont i hö handled kan jag inte sticka just nu. Har istället gått igenom min garnlåda, inventerat och kastat en del gamla rester, garn jag vet jag aldrig vill sticka i. Väldigt välgörande. :vågen: Nystat lite gammalt. Nu är jag FULL med idéer, det kliar i fingrarna men jag kan ju inte sticka :gaah: :( . Ska sortera min mönsterpärm idag.
jag skulle också behöva rensa ur...

jag bar in ett par lådor ur förrådet, grannarna har haft råttor i sitt och det vill jag inte ha i mitt garn. Även om jag trodde att det bara var ful-garn som låg där.. Men det fanns en kartong med lovikka garn och lett lopi och nästan ett halvt kilo silke... :oops: Det ska inte vara i förrådet, ska vara inne och bli klappat och kliat. Jag skulle behöva en massa stora plastbackar så att jag verkligen kan sortera garnerna!!
Vilka skatter! :D Jag har en Hammarplastlåda (stor men jag har inte så extremt mycket garner), sedan ligger alla garner numera sorterade efter fibertyp i tätslutande plastpåsar. Funderar på att lägga upp en Excelfil med vad som finns. Men då är man kanske för nördig. :oops: :hmm: Jag är rädd för att samla på mig. Jag vill inte ha något lager egentligen. Jag tror det kväser kreativiteten. Aj nu kan jaginte skriva på datorn heller,
Användarens profilbild
Av tweed
Knyttet & K skrev:Jag behöver också rensa. Hade vi någon säljes/bytestråd för garn?
Nej, och vi får nog hålla oss i tyg, pysselsäljestråden i så fall. Hade varit bra om alla hade varit med på Ravelry, för då kunde vi haft en sån tråd i SBgruppen där...
Användarens profilbild
Av MuuM
:) ska försöka fixa bild. Jag har fotat min sjal också, och ska fota den lilla mössan jag gjorde klart häromdagen.
kvarnvik skrev:
Knyttet & K skrev:Jag behöver också rensa. Hade vi någon säljes/bytestråd för garn?
Nej, och vi får nog hålla oss i tyg, pysselsäljestråden i så fall. Hade varit bra om alla hade varit med på Ravelry, för då kunde vi haft en sån tråd i SBgruppen där...
Fast vi kan väl ha en sån tråd där också.
Användarens profilbild
Av Lojse
Umma skrev:
ellla skrev:
Umma skrev:Eftersom jag fått ont i hö handled kan jag inte sticka just nu. Har istället gått igenom min garnlåda, inventerat och kastat en del gamla rester, garn jag vet jag aldrig vill sticka i. Väldigt välgörande. :vågen: Nystat lite gammalt. Nu är jag FULL med idéer, det kliar i fingrarna men jag kan ju inte sticka :gaah: :( . Ska sortera min mönsterpärm idag.

jag bar in ett par lådor ur förrådet, grannarna har haft råttor i sitt och det vill jag inte ha i mitt garn. Även om jag trodde att det bara var ful-garn som låg där.. Men det fanns en kartong med lovikka garn och lett lopi och nästan ett halvt kilo silke... :oops: Det ska inte vara i förrådet, ska vara inne och bli klappat och kliat. Jag skulle behöva en massa stora plastbackar så att jag verkligen kan sortera garnerna!!
Vilka skatter! :D Jag har en Hammarplastlåda (stor men jag har inte så extremt mycket garner), sedan ligger alla garner numera sorterade efter fibertyp i tätslutande plastpåsar. Funderar på att lägga upp en Excelfil med vad som finns. Men då är man kanske för nördig. :oops: :hmm: Jag är rädd för att samla på mig. Jag vill inte ha något lager egentligen. Jag tror det kväser kreativiteten. Aj nu kan jaginte skriva på datorn heller,
vilka ilandsproblem, det är bäst att ni lämpar av så mycket ni bara kan hos mig så slipper ni alla problem!! :D

och det finns ju en bytestråd... men jag tycker gott att ni kan starta en säljes/köpes tråd oxå!
Användarens profilbild
Av tweed
Lojse skrev:
Umma skrev:
ellla skrev:

vilka ilandsproblem, det är bäst att ni lämpar av så mycket ni bara kan hos mig så slipper ni alla problem!! :D

och det finns ju en bytestråd... men jag tycker gott att ni kan starta en säljes/köpes tråd oxå!
Kruxet är ju bara att vi inte får ha någon mer säljestråd för hobbymaterial, vi har ju på nåder fått en under Köp/Byt/sälj barnsaker, så vi kan inte göra någon separat tråd. Men som sagt, gärna en i SB-gruppen på Ravelry...
kvarnvik skrev: Kruxet är ju bara att vi inte får ha någon mer säljestråd för hobbymaterial, vi har ju på nåder fått en under Köp/Byt/sälj barnsaker, så vi kan inte göra någon separat tråd. Men som sagt, gärna en i SB-gruppen på Ravelry...
Men visst fick bytestrådarna vara kvar här? Bara inte försäljning.
Användarens profilbild
Av tweed
Knyttet & K skrev:
kvarnvik skrev: Kruxet är ju bara att vi inte får ha någon mer säljestråd för hobbymaterial, vi har ju på nåder fått en under Köp/Byt/sälj barnsaker, så vi kan inte göra någon separat tråd. Men som sagt, gärna en i SB-gruppen på Ravelry...
Men visst fick bytestrådarna vara kvar här? Bara inte försäljning.
Bytes är nog ok, men det var ju tal om säljes/köpes också. Och om jag ska rensa, så är det nog så att jag inte ska ha nåt i utbyte 8)
Ketronya skrev:
linafelicia skrev:Hurra! Årets första projekt är klart :D
Jag har gjort mönstret själv och det blev inte riktigt som jag tänkt mig och dessutom blev den lite liten men jag är nöjd trots allt.
Jag har använt ett svart ullgarn och en glittrig sytråd som jag vann i en maskeradtävling på sysidan :D
Bild
Bild
Superläcker, precis en sån sjal jag vill sticka, men har inte hittat ett enda mönster på svenska, du vill inte dela med dig av ditt? :app:
Jodå, så fort jag får rätt på det. Det är något som inte stämmer i mönstret, därför blev det inte som jag tänkt mig. Jag lovar att återkomma när jag fått det att stämma.
Användarens profilbild
Av Fryle
linafelicia skrev: Det är något som inte stämmer i mönstret, därför blev det inte som jag tänkt mig. Jag lovar att återkomma när jag fått det att stämma.
Jag undrar mest: Börjar du med ett fåtal maskor, eller måste man lägga upp ungefär 418 maskor från början? Om det är det förstnämnda är jag intresserad av mönstret.
Användarens profilbild
Av tweed
Nu har jag bara ca 7 varv kvar på min koftärm :vågen: Sen ska jag blocka den och efter det sticka på kanter för knappar och knapphål fram. Vill blocka den först så jag ser hur mycket kant jag ska lägga till :D
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 289

Tack till er både, Joffsan och sunshine. […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?