Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av zmurfan
Sassi skrev:Hej Zmurfan och alla andra!

Åhhhhhhhhh vad deppad jag är att jag inte kom med i detta forum i tid!!!
:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Så himla kul idé!!!!

Får du in någon annan som är lika ledsen som jag så kan jag gärna sticka en mössa! Jag är en fena på mösstickning! Men vill ju ha en i byte....

Annars skall jag hänga på låset till nästa månad!

Suck!
Sassi, du har pm.

Idag har jag i vilket fall varit och fått tag på fint garn! Och fina stickor! Så nu ska jag väl kunna få till en mössa hoppas jag.
Användarens profilbild
Av LisaMarie
LisaMarie skrev:Nu har jag inhandlat gran till min hemliga mottagare.
Och jag har såklart inte inhandlat GRAN till min mottagare, utan GARN!!! :roll:
Användarens profilbild
Av tweed
:Hahaa:
Sticksiga mössor har man ju haft, men inte så sticksiga
Av Smultronbarn
sofiutane skrev:Och jag undrar lite hur jag ska göra. Jag har hittat ett stickmönster jag vill göra men jag är inte så jättevan att sticka. Men när jag virkar blir det jättelöst och mössor som ska vara till min dotter blir till mig. Undrar om det blir så med stickningen också. MIn mottagare har en storlek större än jag så jag kanske gör min storlek och blir den för stor till mig så skickar jag den. blir den bra får jag väl göra en till i nästa storlek. Men jag har ju egentligen inte tid att göra två mössor!!!
Kanske du kan tvätta den lite varmt så den krymper om den blir för stor? :mitvit:
Av Smultronbarn
Men hallå, hur vet man att det inte är syntetblanding i ullgarn man har? :hmm: Har inte lappen till garnet kvar, och verkade ju vara många som är "syntetallergiska"...
Användarens profilbild
Av Sassi
Oh jag kom med trallalal!

En liten dum fråga :oops:
Poängen är väl att mottagaren inte vet vem de skall få en mössa av...?
Altså ska inte jag kontakt min mössmottagare för att höra vad hon vill ha för färg på sin mössa utan bara sticka nåt som jag själv tycker är fint...?

Ja jag vet jag är lite trög men ville bara kolla med er andra erfarna bytare.

Det kan ju bli jätte fel om jag sticka en mössa i gult och mottagaren hatar gult, fast då kan man ju ge bort den till nån som gillar gult!

Ja ni hör ju :wink:
Användarens profilbild
Av aspen
sassi, du kan antingen fråga zmurfan att fråga din mottagare, eller leta i tråden för några har skrivit önskemål där
Användarens profilbild
Av Sassi
Tack!
Användarens profilbild
Av zmurfan
Sassi skrev:Oh jag kom med trallalal!

Altså ska inte jag kontakt min mössmottagare för att höra vad hon vill ha för färg på sin mössa utan bara sticka nåt som jag själv tycker är fint...?

Det kan ju bli jätte fel om jag sticka en mössa i gult och mottagaren hatar gult, fast då kan man ju ge bort den till nån som gillar gult!

Sassi, du fick information om din mottagare med adressen.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Jag har i vilket fall börjat på min mössa.
Senast redigerad av zmurfan den tis sep 09, 2008 19:30, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Jag är klar men har såklart glömt kameran hos kompisar. Ska se om jag kan få till en sneak peak med sambons mobil.
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag har börjat på en mössa, men det blir så mycket jobb med den så jag funderar på att göra en standardmössa a la zandrama till min mottagare iaf. Då måste jag bara fixa garn, men sen tar det bara en kväll (långfilm) innan den är klar.
Användarens profilbild
Av Sassi
zmurfan skrev:
Sassi skrev:Oh jag kom med trallalal!

Sassi, du fick information om din mottagare med adressen.

Det första man blir blind på är ögonen!
Jag var så ivrig att jag inte såg det!
Men nu vet jag och har stickbeskrivningen bredvid mig!

Själv gillar jag klara starka färger, som regnbågssajlar.... :wink:
Användarens profilbild
Av zingo
:D Klar :vågen: Gula lådan imorgon !
Användarens profilbild
Av glis
Jösses vad ni stressar mig! Och tänk om jag får något jättefint nu snart oh inte får iväg min förrän sent i månaden och mitt alster är mycket fulare... Vet inte om mina nervar klarar sådan här annspänning!
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 33

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?