Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Annika80
norkmedoo skrev:tack snälla ni :loving:

den är verkligen jättesöt och jättemjuk och... jag kan inte låta bli att fingra på den :lol:

har inget mönster
som vanligt är det bara att virka runt, runt, byta färg och smalna av och lägga till lite här och där :roll:
jag kan inte på nåt annat sätt :hellu:

men ett jättemjukt bomullsgarn och en virknål, med nr 3 på, kan jag i a f berätta att jag använt 8)
Har du börjat virka den nedifrån då alltså och bara minskat mot slutet i "toppen"
Blir ju sååå sugen på att testa ju.
Användarens profilbild
Av Monia
Oj vad fin!!!!!
Användarens profilbild
Av norkmedoo
vet ni vad jag gjort nu? 8)

...en högersko! :lol:

vet inte hur jag ska lyckas göra en nästan likadan :roll:
Användarens profilbild
Av norkmedoo
Annika80 skrev:
norkmedoo skrev:tack snälla ni :loving:

den är verkligen jättesöt och jättemjuk och... jag kan inte låta bli att fingra på den :lol:

har inget mönster
som vanligt är det bara att virka runt, runt, byta färg och smalna av och lägga till lite här och där :roll:
jag kan inte på nåt annat sätt :hellu:

men ett jättemjukt bomullsgarn och en virknål, med nr 3 på, kan jag i a f berätta att jag använt 8)
Har du börjat virka den nedifrån då alltså och bara minskat mot slutet i "toppen"
Blir ju sååå sugen på att testa ju.
fast jag tror faktiskt jag ska börja improvisera från andra hållet istället :wink:
börjar tro att det kan ge ett lite jämnare resultat
men annars är det bara att virka runt. :tumup:
Av Emmiez
åhh :love:

varför hade du inte mönster för, du får ju inte improvosera så fint så att inte vi kan ta del av mönstret :loving:

ja vill också göra sån.. hur.. :hmm: får nog improvosera :roll:
Av Emmiez
är det fasta maskor eller stolpar? eller halvstolpar eller vad är det du virkat med?

och har du nån söm eller virkat runt hela i ett stycke?
Användarens profilbild
Av Bina
:this: om man inte har ett mönster att dela med sig av så måste man ta emot beställningar... *ställer mig först i kö och förväntar mig ett PM* :heart:
Av Ponyo
Bina skrev::this: om man inte har ett mönster att dela med sig av så måste man ta emot beställningar... *ställer mig först i kö och förväntar mig ett PM* :heart:
Kanske dags att testa själv? :D :heart:
Av Emmiez
Bubbi skrev:
Bina skrev::this: om man inte har ett mönster att dela med sig av så måste man ta emot beställningar... *ställer mig först i kö och förväntar mig ett PM* :heart:
Kanske dags att testa själv? :D :heart:
ja försöker :hellu: (och försöker skriva beskrivning så ni kan få om det blir nåt o ha 8))
Användarens profilbild
Av norkmedoo
Lin skrev:
norkmedoo skrev:vet ni vad jag gjort nu? 8)

...en högersko! :lol:

vet inte hur jag ska lyckas göra en nästan likadan :roll:
:lol: Boar du lite vännen? :heart:
8) antagligen :loving:
Användarens profilbild
Av norkmedoo
Emmiez skrev:är det fasta maskor eller stolpar? eller halvstolpar eller vad är det du virkat med?

alltså, jag har ingen aning :roll:
gör lite olika där det behövs

oftast är det: igenom - hämta maska - tillbaka - ta en ny ögla - och så tillbaka hela vägen ...
ibland: igenom - hämta maska - och tillbaka hela vägen ...
då och då: flera gånger i samma maska
och här och var: hoppa över några
det kan även vara så att vissa sätt är obeskrivbara och endast förekommer när nöden kräver det :lol: 8)

går det att tyda?

det är inte ihopsytt, utan virkat i ett stycke... vänta tills du frå se den pyttiga bebisskon 8)
Användarens profilbild
Av norkmedoo
önskar att jag kunde :heart: jag är hopplös på att försöka göra två saker av samma sort/typ

(önskar mig själv lycka till med vänsterdojan 8) )
Av Emmiez
norkmedoo skrev:
Emmiez skrev:är det fasta maskor eller stolpar? eller halvstolpar eller vad är det du virkat med?

alltså, jag har ingen aning :roll:
gör lite olika där det behövs

oftast är det: igenom - hämta maska - tillbaka - ta en ny ögla - och så tillbaka hela vägen ...
ibland: igenom - hämta maska - och tillbaka hela vägen ...
då och då: flera gånger i samma maska
och här och var: hoppa över några
det kan även vara så att vissa sätt är obeskrivbara och endast förekommer när nöden kräver det :lol: 8)

går det att tyda?

det är inte ihopsytt, utan virkat i ett stycke... vänta tills du frå se den pyttiga bebisskon 8)
igenom - hämta maska - tillbaka - ta en ny ögla - och så tillbaka hela vägen ... det är ju iallafall fast maska..
igenom - hämta maska - och tillbaka hela vägen ... smygmaska tror jag :hmm:

ja jag vill gärna se bebisskon, hoppas du lyckas göra en till likadan :)
Användarens profilbild
Av Helene
O hjälp vad fin!!!

(Olivia sa "ååå vad fiiiin, över ett glaaaas!!") :lol:

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?