Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av linafelicia
Jag kom på att jag har en jeansmatta till :lol:
Just nu ligger den inte framme så jag hade glömt bort den.
Bild
Den är vävd i jeanstrasor och svart mattvarp i tuskaft och i kanten på det vita sitter lite slarvtjäll.
Iden till mattan fick jag under en fisketur och mönstret är inspirerat av det mönster som båten bildar efter sig när man kör. Vitt och skummigt närmast motorn som sen tunnas ut i ingentin ju längre bort man kommer.

Jag vävde både denna och min andra jeansmatta efter varandra och fick då en massa sömmar över från alla jeans jag klippte sönder.
Då använde jag dom till att väva denna
Bild
närbild
Bild
Den är också vävd i tuskaft med svart mattvarp och som inslag har jag jeanssömmar, rött mattlin och svart mattvarp.
Den är väldigt liten så jag använder den inte som matta utan brukar ha den hängandes på väggen.
Användarens profilbild
Av glis
Det är inte utan att man blir lite mattsugen... Men nej, någonstans måste man begränsa sig.
Av trusis
vilka härliga mattor!!!

jag letar efter en rund matta i grönt men det verkar svårt att hitta rätt nyans.

kan man virka i fleece? eller drar det åt sig mycket damm då kanske...
ikeas fleecefilt är "rätt" färg nämligen :lol:
Användarens profilbild
Av linafelicia
trusis skrev:vilka härliga mattor!!!

jag letar efter en rund matta i grönt men det verkar svårt att hitta rätt nyans.

kan man virka i fleece? eller drar det åt sig mycket damm då kanske...
ikeas fleecefilt är "rätt" färg nämligen :lol:
Fleece funkar nog inte så bra :roll:
Som du skriver skulle den nog dra åt sig allt damm och dessutom tror jag att den blir väldigt hal mot golvet så att man riskerar att slå ihjäl sig om man råkar gå lite för fort :wink:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
linafelicia - Tack för beskrivningen! Trasor finns i mängder hemma hos min mormor som hon bara blir glad för att bli av med, så nu återstår bara att få rätt på en sån gigantisk virknål och några timmar att lägga på virkning... :wink:

Alltså, jag är helt såld på dina jeansmattor! Kanonsnygga verkligen!! 8)

If you’ve been diving deep into Helldivers 2[…]

Vi fick fåren klippta i början av somma[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?