Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Emmiez
puh skrev:
Emmiez skrev: tror du att du kan ta kort så kanske vi kan hjälpa dig med tips :)
Självklart :)

5-punktsbälte, hur tusan ska jag få igenom denna ögla genom två hål??? :roll:
Bild Bild

Om någon kommer på en lösning, eller berättar för mig hur fel jag har tänkt blir jag tacksam!! :wink:
ajdå, den sitter så.. :hmm: hur fixar man det på lättaste sättt.. ska tänka lite o se om ja kommer på nåt bra :)
Användarens profilbild
Av Hello
puh skrev:
Emmiez skrev: tror du att du kan ta kort så kanske vi kan hjälpa dig med tips :)
Självklart :)

5-punktsbälte, hur tusan ska jag få igenom denna ögla genom två hål??? :roll:
Bild Bild

Om någon kommer på en lösning, eller berättar för mig hur fel jag har tänkt blir jag tacksam!! :wink:
Ja, det var ju ett problem av helt annan dignitet! Jag ska fundera...

Och varför kom mitt förra inlägg två gånger??? *begriper ingenting*
Av puh
Kan ju vara bra att tänka på hur bältena ser ut så att inte fler än jag börjar klippa glatt innan man har tänkt själv... :?
Användarens profilbild
Av Hello
Skulle du inte kunna klippa ett långt hål på snedden från axel till höft / \ typ och sen sätta på en bit kardborreband på den delen som blir mellan bältena. Det borde inte bli så knöligt även om man drar kanten lite omlott. Och blir det det kan du ju sy på en knäppkant istället. Då kan du ha den uppknäppt när bebisen sitter i bilbarnstolen och sen fästa ihop filten när du lyft upp skrutten, så att det inte blir en stor och kall glipa med fritt blås.

Men sen kan man ju också fundera på om man verkligen kommer lyfta bebisen upp och ner med åkpåsen på - man skulle ju kunna göra fem hål och lossa banden och sätta fast den. När ni ska iväg stänger du åkpåsen, bebisen somnar och när du kommer fram lyfter du in hela bilbarnstolen och knäpper upp flikarna på påsen och bebisen sover lugnt och skönt vidare.

Ja, nu har du lite mer att fundera på i alla fall :)
Av Emmiez
puh skrev: Bild
Har du en större sån bild? försöker spåna lite, tänkte att det e lättare med en större bild, har du inte det så gör det inget :)
Av puh
Hello skrev:Skulle du inte kunna klippa ett långt hål på snedden från axel till höft / \ typ och sen sätta på en bit kardborreband på den delen som blir mellan bältena.
Det är nog den varianten det får bli, kardborre löser nog problemet med att det knölar sig...
Hello skrev:Men sen kan man ju också fundera på om man verkligen kommer lyfta bebisen upp och ner med åkpåsen på

Jag hade INTE tänkt tanken att ta med filten/åkpåsen när jag lyfter i eller ur henne. Däremot så känns filten helt onödig de gånger som S är varmt klädd i overallen. Så de gångerna vill jag gärna slippa ha filten med. Därav viljan att lätt kunna ta bort den från stolen. De gånger som filten skulle passa toppen är ju när man rör sig från inomhus - till bil - och tillbaka inomhus - att då slippa sätta på overallen är ju toppen!

Återkommer när jag har pysslat färdigt - men man har så lite sån tid nu. Svårt med skruttan på magen att köra symaskinen :S

Emmiez: Jag har en större bild, men med Picasa verkar jag inte kunna länka större bilder än så här :( Kanske måste börja använda familjeliv...
Av Emmiez
puh skrev: Emmiez: Jag har en större bild, men med Picasa verkar jag inte kunna länka större bilder än så här :( Kanske måste börja använda familjeliv...
Eh, strunt samma :) ja funderar med den bilden :D men de e svårt :hmm:
Av Nillerill
Tack Hello för länken till bloggen. Den har jag inte sett förut. I morgon ska jag ge mig av på fleece-shopping-tur! Sedan blir det nog lite experimenterande innan jag får till det...
Av puh
Emmiez skrev:
puh skrev: Emmiez: Jag har en större bild, men med Picasa verkar jag inte kunna länka större bilder än så här :( Kanske måste börja använda familjeliv...
Men förresten, du kan kolla direkt på Picasa!, där är bilden lite större :)
Av Emmiez
puh skrev:
Emmiez skrev:
Men förresten, du kan kolla direkt på Picasa!, där är bilden lite större :)
fast det går ju att kopiera den stora med :hmm:
Bild

jag högerklickade bara på bilden och sen egenskaper o så kopierade jag bildadress (ulr)..
hur gör du? :hmm:
Av Emmiez
puh:
Bild det är enda sättet ja kommer på, att ha den uppklippt så som dom gula linjerna är, fast det blir kanske inte så bra :( annars har ja inget bra tips :(
Av puh
Emmiez skrev:fast det går ju att kopiera den stora med :hmm:
Bild

jag högerklickade bara på bilden och sen egenskaper o så kopierade jag bildadress (ulr)..
Den bilden ser jag inte... Förresten är det nåt som händer mig ofta - att det bara står "Bild" i många länkar. Är det bara jag som har problem med det?? :roll:

Emmiez & Hello: Tack för engagemanget, nu vet jag i alla fall att det inte bara är jag som är förvirrad :wink: Det finns ingen optimal lösning för en Akta Graco med 5 punktsbälte - tyvärr :cry:
Av Emmiez
puh skrev:
Emmiez skrev:fast det går ju att kopiera den stora med :hmm:
Bild

Den bilden ser jag inte... Förresten är det nåt som händer mig ofta - att det bara står "Bild" i många länkar. Är det bara jag som har problem med det?? :roll:

Emmiez & Hello: Tack för engagemanget, nu vet jag i alla fall att det inte bara är jag som är förvirrad :wink: Det finns ingen optimal lösning för en Akta Graco med 5 punktsbälte - tyvärr :cry:
hmm ser du inte den bilden? knasigt, ja då förstår jag att du inte lägger in den :)
om du högerklickar på bilden och klickar på visa bild, ser du den då?

tråkigt att det inte går o ha den på nåt bra sätt till din stol :(
Användarens profilbild
Av aspen
gör en annan design; klipp fleecen som en fjäril, så övre vingarna kommer där armarna kommer, annars med påse längs ner osv, kanske de vingarna lite bredar ytterst så de sveper om ordnettligt
Av Emmiez
annelie skrev:gör en annan design; klipp fleecen som en fjäril, så övre vingarna kommer där armarna kommer, annars med påse längs ner osv, kanske de vingarna lite bredar ytterst så de sveper om ordnettligt
:hmm: hur menar du nu?

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?