Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Sybeskrivningar, tips, knep och knåp!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Key
Muuminmamman skrev:
Kaffemoster skrev: Jag stickar uteslutande på strumpstickor eller rundsticka, så de är nog lite mera kvadratiska. Efter att syrran förklarat för mig hur man stickar och vänder på rundsticka (känns fånigt att använda ordet förklara för något som egentligen är så urenkelt, men jag minns hur svårt jag hade att förstå konceptet) så har jag totalt dissat långa stickor som bara blir tungt och tar en massa plats :D.
Eller stickar små sockor på 80-cm rundsticka - Magic Loop! :rock:

Jag stickar också sällan på långa stickor. :-)

/MuuM
Vad är "magic loop" :mitvit: Det låter intressant!
Användarens profilbild
Av melon
Key skrev:
Muuminmamman skrev:
Kaffemoster skrev: Jag stickar uteslutande på strumpstickor eller rundsticka, så de är nog lite mera kvadratiska. Efter att syrran förklarat för mig hur man stickar och vänder på rundsticka (känns fånigt att använda ordet förklara för något som egentligen är så urenkelt, men jag minns hur svårt jag hade att förstå konceptet) så har jag totalt dissat långa stickor som bara blir tungt och tar en massa plats :D.

/MuuM
http://www.youtube.com/watch?v=BtBSmxGomPk

Fast jag tycker det är lättare med strumpstickor :hide: *gammal hund*
Användarens profilbild
Av Hello
melon skrev:Fast jag tycker det är lättare med strumpstickor :hide: *gammal hund*
Men gamla hundar är också söta :D
Användarens profilbild
Av melon
Hello skrev:
melon skrev:Fast jag tycker det är lättare med strumpstickor :hide: *gammal hund*
Men gamla hundar är också söta :D
:rodna: tack :heart:
Användarens profilbild
Av MuuM
melon skrev:
Key skrev:
Muuminmamman skrev:

/MuuM
http://www.youtube.com/watch?v=BtBSmxGomPk

Fast jag tycker det är lättare med strumpstickor :hide: *gammal hund*
Och http://www.knittinghelp.com/videos/adva ... ng-rds.mpg

Me lööööööv ML och avskyr strumpstickor. Jag tappar dem bara. Men det beror nog mer på mig än på stickona. :-)

/MuuM
Av Jinxan
Det där måste jag också surfa in på och inspektera, men inte innan jag är klar med min nuvarande stickning, annars blir jag sååå förvirrad :D
Av Enid
Jag har mina stickor i en sån bestickinsats/bestickfack i min sybehörsbyrå/hurts. Smala i en, mellan i en och tjocka i en. Inte superorganiserat men det funkar. Strumpstickor sätter jag ihop med en vanlig gummisnodd innan jag lägger dom i rätt fack.
Sen har jag garnnålar, liten sax, sticktjockleksmätare mm i "teskedsfacket" så de är lätta att komma åt.
Av Jinxan
Liten vus skrev:Jag har mina stickor i en sån bestickinsats/bestickfack i min sybehörsbyrå/hurts. Smala i en, mellan i en och tjocka i en. Inte superorganiserat men det funkar. Strumpstickor sätter jag ihop med en vanlig gummisnodd innan jag lägger dom i rätt fack.
Sen har jag garnnålar, liten sax, sticktjockleksmätare mm i "teskedsfacket" så de är lätta att komma åt.
Det var ju faktist riktigt smart! :) Har inte tänkt på att man kan ha dom till sysaker och sådant :D
Användarens profilbild
Av Kaja
Liten vus skrev:Jag har mina stickor i en sån bestickinsats/bestickfack i min sybehörsbyrå/hurts. Smala i en, mellan i en och tjocka i en. Inte superorganiserat men det funkar. Strumpstickor sätter jag ihop med en vanlig gummisnodd innan jag lägger dom i rätt fack.
Japp. Jag kör samma system för min byrå. Fast, jag har fortsatt genom hela sybehören. Det är jättepraktiskt med små fack för sprättar, måttband, namnband osv. Annars så ligger allt i en hög och man får leta.

//Kaja - som just nu letar efter en påse med kardborreband....
Användarens profilbild
Av Maddemoa
Kaffemoster skrev: Efter att syrran förklarat för mig hur man stickar och vänder på rundsticka (känns fånigt att använda ordet förklara för något som egentligen är så urenkelt, men jag minns hur svårt jag hade att förstå konceptet) så har jag totalt dissat långa stickor som bara blir tungt och tar en massa plats :D.
Hur gör man för att sticka och vända? Jag har varit tvungen att lägga ner all min stickning pga nackvärk men det kanske skulle kunna funka att göra det på rundstickor.
Användarens profilbild
Av melon
Maddemoa skrev:
Kaffemoster skrev: Efter att syrran förklarat för mig hur man stickar och vänder på rundsticka (känns fånigt att använda ordet förklara för något som egentligen är så urenkelt, men jag minns hur svårt jag hade att förstå konceptet) så har jag totalt dissat långa stickor som bara blir tungt och tar en massa plats :D.
Hur gör man för att sticka och vända? Jag har varit tvungen att lägga ner all min stickning pga nackvärk men det kanske skulle kunna funka att göra det på rundstickor.
Det ärju bara att sticka allt i ett stycke fram och tillbaka (och vända) precis som på jumperstickor, istället för att sticka runt-runt.

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?